بهترین اقامتگاه‌های سنتی اصفهان و یزد کدامند؟

یک‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شهرهای تاریخی مثل یزد و اصفهان پر از خانه‌های قدیمی و تاریخی با معماری‌های زیبا و چشم‌نواز هستند. برخی از این خانه‌ها در سال‌های اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و به اقامتگاه‌های سنتی تبدیل شده‌اند.
تبلیغات

 اقامت در خانه‌های سنتی مثل سفر به گذشته است و حال و هوای خاصی دارد. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند در هتل‌های امروزی اقامت داشته باشند اما برخی دیگر برای اینکه بیشترین لذت را از سفر به یک شهر تاریخی ببرند، اقامتگاه‌های سنتی را ترجیح می‌دهند. مزیت دیگر اقامتگاه‌های تاریخی این است که برخی از آن‌ها قیمت مناسبی دارند و برای کسانی که می‌خواهند یک سفر اقتصادی داشته باشند هم گزینه خوبی هستند. اسنپ تریپ در این مطلب بهترین اقامتگاه‌های سنتی یزد و اصفهان را معرفی کرده است.

یزد

یزد اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی یزد، اقامتگاه سنتی پارس است که قدمت بنای آن را به دوران قاجار نسبت می‌دهند. این خانه تاریخی در سال ۱۳۹۶ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و به یک اقامتگاه زیبا برای مسافران تبدیل شد.

اقامتگاه سنتی پارس یک محوطه باصفا و زیبایی دارد. این خانه قدیمی اتاق‌های پنج دری با پنجره‌های رنگی و سنتی دارد که اسباب و اثاثیه داخلشان با معماری تاریخی ساختمان هماهنگ است. با اینکه رزرو اتاق‌های اقامتگاه قیمت نسبتا پایینی دارد اما امکانات و تجهیزات آن به‌طور کلی در سطح مناسب و مطلوبی است. این اقامتگاه در خیابان فهادان که از محله‌های قدیمی یزد است، واقع شده و به بسیاری از دیدنی‌های شهر مثل مسجد جامع یزد، خانه لاری‌ها و موزه سکه خیلی نزدیک است. هزینه رزرو اتاق یک تخته در اقامتگاه سنتی پارس یزد ۹۵ هزار تومان است.

اقامتگاه سنتی اوروزا، اقامتگاه سنتی خانه سه نیک و اقامتگاه سنتی طارونه از دیگر اقامتگاه‌های سنتی خوب یزد هستند.

ازطریق اسنپ تریپ می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی یزد را قیمت کمتری رزرو کنید. پیش از سفر به یزد صفحه رزرو هتل در یزد با تخفیف را ببینید. 

اسنپ تریپ

اصفهان

یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی اصفهان، اقامتگاه سنتی قصر منشی است. معماری سنتی و هنرمندانه و دکوراسیون زیبا و سنتی فضای اقامتگاه قصر منشی را به محیطی جذاب برای مسافران تبدیل کرده است. این اقامتگاه در خیابان نشاط اصفهان واقع شده و از جاذبه‌های دیدنی اصفهان مثل میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، عالی‌قاپو و چهل ستون فاصله کمی دارد. محیط اقامتگاه قصر منشی آرام است و اتاق‌هایش امکانات و تجهیزات خوبی دارد. رستوران اقامتگاه غذاهای محلی اصفهان را هم سرو می‌کند و کیفیت غذاها و صبحانه در سطح بسیار خوبی است. البته اتاق‌های این اقامتگاه تلویزیون ندارند و خانواده‌هایی که کودک دارند نیز در آن پذیرش نمی‌شوند. هزینه رزرو اتاق‌های این اقامتگاه سنتی از ۳۸۵ هزار تومان شروع می‌شود و به ۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان هم می‌رسد.

اگر به‌دنبال یک اقامتگاه سنتی در اصفهان با قیمت مناسب‌‌تر باشید، اقامتگاه سنتی آریو گزینه مناسبی است. هزینه رزرو اتاق در اقامتگاه سنتی اریو از ۹۰ هزار تومان برای اتاق یک تخته تا ۲۰۰ هزار تومان برای اتاق چهار تخته است.

بنای این اقامتگاه سنتی نزدیک به صد سال قدمت دارد اما در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده است. اقامتگاه سنتی اریو حیاط باصفایی دارد که حوض و باغچه‌های پرگلش جلوه زیبایی به آن بخشیده است. این اقامتگاه رستوران ندارد و فقط در آن صبحانه سرو می‌شود اما به رستوران‌های معروف اصفهان مثل رستوران شهرزاد و رستوران شهریار خیلی نزدیک است.

اقامتگاه سنتی کریاس و اقامتگاه سنتی خان نشین از دیگر اقامتگاه‌های سنتی خوب اصفهان هستند.

 برای کاهش هزینه‌ رزرو هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی اصفهان به صفحه  رزرو هتل در اصفهان با تخفیف مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات