بلیط لحظه آخری هواپیما

سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دلایل متعددی وجود دارد که براساس آن پی می‌برید به بلیط لحظه آخری نیاز دارید.
تبلیغات

ممکن است مسئله‌ی مهم خانوادگی یا فرصت شغلی تکرارنشدنی پیش بیاید یا به‌سادگی در ایجاد مقدمات برای تعطیلات خود دچار اشتباه شوید. صرف‌نظر از دلایل شما، اگر به تخفیف سفر لحظه آخری نیاز پیدا کردید باید تلاش کنید تاحدممکن درزمینه‌ی پرواز و هتل انعطاف‌پذیری به‌خرج دهید تا بتوانید با ارزان‌ترین هزینه به خواسته‌ی خود برسید.

 از نکات زیر در یافتن مناسب‌ترین بلیط هواپیما استفاده کنید:

  • در وب‌سایت‌های متفاوت جست‌وجوی سفر، قیمت‌ها را مقایسه کنید. این وب‌سایت‌ها داده‌های مربوط‌به خرید بلیط هواپیما را در محدوده‌های مختلف و تخفیف‌های ارائه‌شده‌ی فرودگاه‌ها و خدمات اجاره‌ی اتومبیل و هتل‌ها را گردآوری می‌کنند. بسیاری از این وب‌سایت‌ها از بخش‌های خاصی برخوردار هستند که به ارائه‌ی بلیط‌های لحظه آخری تعلق گرفته است. پیشنهاد ما به شما وب‌سایت تیک بان است که کامل‌ترین تنوع پروازی را در خود دارد.
  • سفر خود را برای وقت آزاد برنامه‌ریزی کنید. این احتمال وجود دارد که در طول فصل‌های غیرمعمول سفر، بتوانید تخفیف‌های سفر به‌دست آورید. این موضوع برای سفرهای لحظه آخری نیز صادق است؛ زیرا تعداد مسافران کمتر به‌طور کلی به‌معنای وجود صندلی‌های بیشتر در هواپیماها و اتاق‌های خالی بیشتر در هتل‌ها است. هرچه جای خالی در خطوط هوایی و هتل‌ها بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که آن‌ها برای پرکردن این جای خالی قیمت‌ها را در لحظات آخر کاهش دهند. اگر خواهان به‌دست‌آوردن بهترین تخفیف‌ها هستید، از سفر در تابستان و تعطیلات بپرهیزید و به‌جای آن برای سفر در طول زمستان و پاییز و بهار برنامه‌ریزی کنید.
  • تاریخ سفر را در اواسط هفته در نظر بگیرید. بیشترین تخفیف‌ها معمولا برای پروازها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، به‌ویژه در اوایل صبح و اواخر شب است. این پروازها درمقایسه‌با پروازهای آخر هفته کمتر محبوب هستند؛ ازاین‌رو، فرودگاه‌ها قیمت آن‌ها را کاهش می‌دهند.
  • درزمینه‌ی تاریخ حرکت خود انعطاف‌پذیر باشید. اگر در لحظات آخر تصمیم گرفتید سفر کنید، تاحدامکان برای زمان حرکت باید انعطاف‌پذیر باشید. به‌جای تعیین تاریخ دقیق برای سفر، چهارچوب زمانی تعیین کنید. به این شیوه سفرهای ارزان بیشتری برایتان وجود دارد و می‌توانید یک یا دو روز پس از تاریخ سفری که در ابتدا پیشنهاد داده‌اید، به نرخ مناسبی از بلیط ارزان هواپیما دست پیدا کنید. مثلا به‌جای اینکه بگویید حتما باید در اول ماه به سفر بروید، برای سفر در طول اولین هفته‌ی ماه برنامه‌ریزی کنید.
  • درباره‌ی مقصد خود ذهنیت باز داشته باشید. به‌طور خاص، اگر تنها می‌خواهید به جایی بروید؛ اما جای مشخصی در نظر ندارید، گزینه‌های خود را محدود نکنید. برای خرید بلیط‌های لحظه آخری، فرودگاه محلی خود را بررسی یا از وب‌سایت‌هایی بازدید کنید که در ارائه‌ی پروازهای تخفیفی متخصص هستند.
  • پروازهای چارتر را بررسی کنید. برخی از شرکت‌های مسافرتی برای پروازهای خاصی که پیش‌بینی می‌کنند پر می‌شود، هواپیماها را اجاره می‌کنند. معمولا این پروازها به زمان اوج سفر و برای مقاصد محبوب مربوط هستند. اگر شرکت نتواند برای دستیابی به سود به‌ تعداد کافی بلیت بفروشد، باید پرواز را لغو کند. در تلاش برای جلوگیری از لغو پرواز، اگر همچنان به فروش تعداد زیادی از بلیت‌ها نیاز باشد، پروازهای چارتر پیش از پرواز، به‌طور چشمگیری قیمت بلیط هواپیما را کاهش می‌دهند؛ بنابراین، بلیط چارتر می‌تواند انگیزه‌ای عالی برای خرید باشد.
  • هواپیماهای ارزان‌قیمت را با هواپیماهای معمولی مقایسه کنید. هواپیماهای ارزان‌قیمت معمولا در فصل‌های خلوت، ارزان‌ترین قیمت را ارائه می‌دهند؛ اما ممکن است در تعطیلات، هواپیماهای ارزان‌قیمتی که پروازهای بدون توقف ارائه می‌دهند، درمقایسه‌با هواپیماهای معمولی قیمت‌های گران‌تری داشته باشند. در فصل‌های شلوغ، تقاضا برای پروازهای بدون توقف به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و هواپیماهای ارزان‌قیمتی که پروازهای بدون توقف ارائه می‌دهند، قیمت‌های خود را می‌توانند افزایش دهند و همچنان مشتریان بسیاری جذب کنند. شایان ذکر است شاید هواپیماهای ارزان‌قیمت فقط قیمت‌های بلیط لحظه آخری خود را بسیار کاهش دهند. هواپیماهای معمولی معمولا از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند و تخفیف‌های لحظه آخری جذاب‌تری ارائه می‌دهند. اگر اهمیتی ندارد چه زمانی از سال سفر می‌کنید، هواپیماهای ارزان و هواپیما‌های معمولی را مقایسه کنید.
  • به فهرست‌های پستی بپیوندید. به‌دنبال وب‌سایت‌های جست‌وجوی سفر و خطوط هوایی باشید که اجازه می‌دهند برای خبرنامه‌های ایمیلی ثبت‌نام کنید. این شرکت‌ها معمولا تخفیف‌های لحظه آخری را براساس اطلاعات مشترکان ارسال می‌کنند. ازآنجاکه فرصت کمی برای اقدام دارید، دریافت اطلاعات مربوط‌به این تخفیف‌ها در اینباکس صندوق پستی شما موجب تسریع فرایند و افزایش بختتان برای بهره‌برداری از این فرصت می‌شود.
  • هزینه‌های رزرو مجزا را با تخفیف‌های بسته‌های مسافرتی مقایسه کنید. بسیاری از وب‌سایت‌های سفر بسته‌های مسافرتی ارائه می‌دهند که هزینه‌های پرواز و هتل را شامل می‌شوند. در بیشتر مواقع، این بسته‌ها موجب می‌شوند برای رزرو مجزای پرواز و هتل پول بیشتری صرفه‌جویی کنید. البته، این موضوع همیشه درست نیست؛ هرچند اگر بتوانید تخفیف لحظه آخری فوق‌العاده‌ای برای پرواز مجزا پیدا کنید، باید هر دو گزینه را در نظر بگیرید.
  • پیشنهاد بدهید. برخی از وب‌سایت‌های مسافرتی از ویژگی مزایده برخوردار هستند که اجازه می‌دهند مخارج سفر ازجمله هزینه‌ی بلیط هواپیما و اجاره‌ی اتومبیل و هتل را پیشنهاد دهید. قوانین حاکم بر این مزایده‌ها از وب‌سایتی به وب‌سایت دیگر متفاوت است و شما نمی‌توانید همه‌ی جزئیات خرید خود ازجمله زمان پرواز و مدل خودرو را تعیین کنید.
  • از مزایای فروش محرمانه استفاده کنید. وب‌سایت‌های مسافرتی اندکی فروش محرمانه انجام می‌دهند؛ مانند هتل‌های مخفی. می‌توانید ازطریق این وب‌سایت‌ها تخفیف‌های منتشرنشده را بخرید؛ اما تا زمان تسویه‌حساب نمی‌دانید چه جایی را رزرو کرده‌اید. وب‌سایت مسافرتی مشهور تضمین می‌کند هتل‌هایی که رزرو می‌کنید، از کیفیت مشخصی برخوردار هستند؛ اما پیش از اقدام به خرید، شما باید این تضمین را بررسی کنید.
  • در هتلی در خارج از شهر بمانید. معمولا هتل‌های واقع در مرکز شهر درمقایسه‌با هتل‌های دور از مناطق گردشگری پرهزینه‌تر هستند. احتمال زیادی وجود دارد که در سفر لحظه آخری، این هتل‌های خارج از محدوده از جای خالی برخوردار باشند.
  • وب‌سایت‌های گردشگری را زیرنظر بگیرید. معمولا شهرهای مهم و مقصد‌های گردشگری تلاش می‌کنند ازطریق تبلیغ هتل و صرف غذا و فعالیت‌های سرگرمی گردشگران را جذب کنند. شما هم می‌توانید به‌همین شیوه راه خود را به آنجا پیدا کنید؛ اما می‌توانید حتی بدون برنامه‌ریزی، از پیش برای جایی‌که باید در آن اقامت کنید و کاری که باید انجام دهید، معامله‌ای شیرین انجام دهید.

امیدواریم نکات گفته‌شده، شما را در انتخاب مناسب بلیط لحظه آخری هواپیما یاری کند. اگر به‌دنبال راه‌حل ساده‌ای هستید، از وب‌سایت تیک بان به نشانی اینترنتی https://tikban.com// دیدن کنید و از تنوع پروازی درخورتوجه آن لذت ببرید. پیشاپیش، سفر خوشی برایتان آرزومندیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات