خرید و فروش نسل جدید بی ام و از سری سوم (مدل 320i) در سایت دیوار

چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل 320i از سال ۱۹۷۵ تا به امروز همواره یکی از بهترین خودروهای سری سوم شرکت بی‌ام‌و بوده و در چند نسل مختلف روانه بازارها شده است. این متن توسط سایت دیوار تهیه و تنظیم شده است.
تبلیغات

بی‌ام‌و 320i در سه مدل کوپه، جی تی و سدان طراحی شده است که نحوه طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها میزان محبوبیت و خرید بی‌ام‌و 320i را در بازارهای جهانی افزایش داده است.

این خودرو از سری سوم بی‌ام‌و در نسل‌های متفاوت تغییراتی داشته است به‌گونه‌ای که امروزه هفتمین نسل آن در دسترس است. سری سوم از محصولات شرکت بی‌ام‌و موفق‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها بوده است به‌گونه‌ای که ۳۰ درصد از تولید سالیانه این شرکت از این سری است.

تغییرات نسل به نسل سری سوم از خودروهای بی‌ام‌و

در سال ۱۹۷۵ اولین نسل از سری سوم این خودرو با مدل E21 ساخته شد که فقط یک خودروی کوپه‌ای کامپکت بود و در مقایسه با سایر رقبای خود امکانات آن‌چنان زیادی نداشت.

نسل دوم که مدل E30 نام داشت بسیار شیک‌تر و درخشان‌تر از مدل E21 بود به‌گونه‌ای که به‌عنوان یک خودروی کوپه سدان دارای امکانات بسیار شگفت‌انگیزی بود و تجهیزات الکتریکی و امنیتی آن طرفداران خود را شگفت‌زده کرد.

در نسل سوم که در دهه ۹۰ میلادی بانام E36 معرفی شد، تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده بود و به‌عنوان یک خودروی اسپرت سدان به نمایش درآمد که دارای طراحی زیباتر و اندازه و فضایی بزرگ‌تر بود و امکانات بیشتری نیز داشت.

اما در نسل چهارم و اواخر دهه ۹۰ میلادی مدل E46 روانه بازارها شد که تحسین همگان را برانگیخت و دارای ظاهری عالی و امکاناتی بی‌نظیر بود، به‌گونه‌ای که بعد از گذشت نزدیک سه دهه از ساخت آن هنوز هم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از مردم فکر می‌کنند اینکه این مدل بهترین مدل بی‌ام‌و  است.

نسل پنجم از سری سوم با مدلE90 نمادی از آینده بود که دارای طراحی و ظاهری بسیار زیبا و قدرتی بی‌نظیر است. در نسل ششم مدل F30 قرار دارد که در دسته خودروهای GT است و دارای قدرت، زیبایی، بازدهی، و امکانات مدرن و درجه یک است.

اما درنهایت نسل هفتم با مدل G20 معرفی‌شده است که دارای وزن کمتر، امکانات بسیار بیشتر، قدرت و بازدهی بالاتر و طراحی و ظاهری زیباتر از نسل‌های قبلی خود است.

دیوار

مشخصات فنی بی‌ام‌و 320i

خریدوفروش بی‌ام‌و 320i در کلاس بدنه سدان و با وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم با حجم موتور ۱۹۹۷ سی‌سی، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه صورت می‎گیرد. شتاب بی‌ام‌و 320i برابر ۷.۳ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و از ۸ دنده به‌صورت اتوماتیک استفاده می‌کند.

در مقایسه با خودروهای مشابه با باک ۶۰ لیتری دارای مصرف سوخت کمتری است. این خودرو دارای ۵ ستاره از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا است و همچنین گارانتی ۶۰ ماه بدون محدودیت این خودرو که نشان از کیفیت بالای آن است.

بی‌ام‌و 320i امکانات و آپشن‌هایی همچون ۱۲ کیسه هوا، سیستم‌های پایداری و کمک‌راننده، سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم‌های صوتی و تصویری و روشنایی و همچنین سنسورهای پیش فعال دارد که میزان محبوبیت آن را در بازارهای جهانی افزایش داده است.

دیوار

خرید و فروش بی‌ام‌و 320i در ایران

خودروی بی ام و320i از سری سوم این شرکت آلمانی از سال ۲۰۰۶ تولید و روانه بازارهای جهانی شده است. در بازارهای ایران نیز این مدل از خودروی بی‌ام‌و به‌صورت کارکرده و حتی صفرکیلومتر خریدوفروش می‌شود

خریدوفروش خودروهای سری سوم بی‌ام‌و امروزه در بازارهای جهانی و همچنین بازارهای ایران رواج بیشتری دارد و همان‌طور که گفته شد حدود ۳۰ درصد از کل محصولات این شرکت را در بر می‌گیرد.

قیمت خودروی بی‌ام‌و 320i در ایران با توجه با سال تولید، میزان کارکرد، تعمیرات صورت‌گرفته، امکانات و آپشن‎ها، قطعات و میزان سلامت بدنه و موتور آن‌ها متفاوت است به‌صورتی که بی‌ام‌و 320i 2017 در بازارهای داخلی در حدود ۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات