همواره مدیریت اطلاعات در سازمانهای بزرگ به فرایند پیچیدهای تبدیل میشود و اینکه بتوانیم این فرایندها را ردیابی کنیم و زیر نظارت و پایش خود درآوریم، به برخی زیرساختها نیاز داریم که همان ابزارهای فرایندمحوری هستند. یکی از این موضوعات، صرف زمان زیاد و کاغذبازی بابت گردش اطلاعات در سازمان است.
همیشه برای مدیران سازمان سؤال است که درحالحاضر، کارها در دست چه کسی است. مشتری باید مدام پیگیر سفارش خود باشد. کارها مدام بین واحدها در رفتوبرگشت است. اغلب اوقات، کارشناسان یک حوزه از کارهایی که قرار است انجام دهند، بهموقع مطلع نمیشوند. فهرست کارهایی که هر فرد باید انجام دهد، مشخص نیست؛ بههمیندلیل، کارها بهصورت یکنواخت بین افراد توزیع نشده است.
موضوع دیگری که سازمانها در مدیریت فرایندهای کسبوکار با آن مواجهاند، پوشش دادهنشدن تمام کسبوکار در نرم افزارهای سازمانی است. بهعبارتِدیگر، همهی مراحل اجرای فرایند در این نرمافزارها پوشش داده نمیشود و بهناچار بخشی از قواعد و کنترل های فرایند بهطور دستی انجام میشود و درکنار نرمافزارها، برخی فایلهای اکسل و مستندات کاغذی نیز وجود دارد.
مهندس یاسر غلامزاده جدی، مدیرفروش فرایار همکاران سیستم، با تأیید این مشکلات دربارهی گرایش مدیران فرایندها به ابزارهای فرایندمحوری اظهار کرد:
در دنیا، نرمافزارهایی بهعنوان BPMS وجود دارند و بهخوبی جا افتادهاند که بهصورت مستقل از سیستمهای یکپارچه ارائه میشوند. شرکتهایی بهشکل تخصصی درزمینهی ERP فعالیت میکنند، به دو شکل به نیاز فرایندمحوری پاسخ میدهند: ۱. کنار ابزارها و محصولات ERP خودشان، ابزارها و پلتفرمهایی برای فرایندمحوری ایجاد میکنند و تعدادی ابزار فرایندمحور در محصولاتشان دارند که بتوانند به این نیازها جواب بدهند؛ ۲. با استفاده از برخی کانکتورها، ابزارهای خود را با نرمافزارهای BPMS ارتباط میدهند.
غلامزاده دراینباره میگوید:
وی دربارهی مزیتهای فرایار گفت:
غلامزاده دربارهی بازخوردهای مشتریان میگوید:
نظرات