مزبار؛ دورهم بودن در عصر دیجیتال با مزه و فینگر فود
درواقع ارتباطات انسانی اگرچه امروزه بهواسطه رشد شبکههای مجازی طوری میکند که نسبت به گذشته فزونی یافته، اما حقیقت آن است که این ارتباطات از بعد فیزیکی کاهش ملموسی نسبت به قبل داشته که واکاوی آن بررسی علل متعددی را میطلبد.
افزایش هزینههای برگزاری یک مراسم، عدم اعتماد بابت کیفیت محصولات از سوی فروشندگان مختلف، تأمین طیف وسیعی از محصولات موردنیاز از قبیل مزه، فینگر فود، پنیر، تنقلات، خشکبار، نوشیدنی، ظرف یکبارمصرف و ... که تأمین نسخه مطلوب هر یک با درنظرگرفتن عواملی نظیر ترافیک شهری، هزینههای بالا، کیفیت پر نوسان از سوی تأمینکنندگان و درنهایت زمان پختوپز و چیدمان، خود بهتنهایی برای صرفنظر کردن از انجام آن، دلایلی مکفی مینمایند.
بهطورکلی، برگزاری مراسمی امروزی و لوکس نیازمند شرایطی است که تأمین حتی بخشی از آن از حوصله بسیاری افراد خارج است.
ازجمله تحولات ملموسی که در یک دورهمی چند نفرِ تا مهمانی و عروسیهای چند صد نفرِ مشهود است، نوع غذاهای موردنیاز جهت پذیرایی است.
فینگر فود، عنوان غذای رایجی است که طی سالهای اخیر مکرراً نام آن را شنیدهایم و برای مراسم مختلفی بهدنبال آن بودهایم: فینگر فود برای تولد، فینگر فود سرد برای مهمانی، فینگر فود گیاهی و ...
اما سؤالی که در ابتدا پیش میآید آن است که بهطور کلی فینگر فود چیست و به چه غذاهایی اطلاق میشود؟ فینگر فود نوعی غذا است که فقط با استفاده از دست خورده میشود. این تعریف از فینگر فود در مقابل باور نادرست بسیاری که فینگر فود را بهخاطر اندازه کوچک آن میدانند قرار دارد.
بهطورکلی فینگر فودها به خاطر ظاهر زیبا و تنوع بیشتری که در مهمانیها دارند، اغلب دارای جذابیت و طرفداران بیشتری نسبت به سایر غذاها هستند. اما بهواقع از چه زمانی خوردن چیدن میز مزه و فینگر فود در مهمانیها باب شد و چرا به این سرعت فراگیر شد؟
شاید پاسخ کمی عجیب باشد اگر بدانیم که از دوران سلاطین باستان، خوردن غذاهای فینگر فودی میان حکام باب بوده تا آنها بتوانند یکلقمه غذای کامل را یکجا در دهان خود جای دهند. بهمرورزمان و با کمرنگ شدن برخی از خطوط فاصله طبقاتی ، فینگر فودها جای خود را بر میز پذیرایی بسیاری از افراد باز کردند.
بهطورکلی، در دنیای مدرن امروز، دورهمی بدون مزههای خاص و فینگر فود چندان پذیرفتنی نیست. اما بهطور کلی انواع فینگر فود کدام است؟
میتوان بهطور خلاصه فینگر فودها را به فینگر فودهای سبز (میوه یا سبزیهای پخته و کبابی) نظیر تست سبزیجات، فینگر فود نشاستهای (ساندویچها، لقمهها و پیتزاهای کوچک) نظیر تاکو، فینگر فود پروتئینی (غذاهای گوشتی، مرغ یا ماهی) نظیر سوشی، فینگر فود تنقلاتی (انواع چیپس و آجیل) نظیر پاپکورن و در آخر فینگر فود همراهبا دیپ نظیر حمص تقسیمبندی کرد.
بسیاری از این موارد، مزهها و غذاهایی بودند که پیشتر در قالب بشقابی سرو و خورده میشده اما در دوران کنونی بسیاری از آنها قالب فینگر فود را نیز به خود گرفتهاند. از غذاهای کهن و جهانشمولی همچون حمص، بابا غنوش و مطبل گرفته تا حتی نسخههای وطنی آنها نظیر میرزاقاسمی، تهچین زرشکپلو با مرغ و کشکبادمجان.
البته خوردن فینگر فود در این روزها، تنها به مهمانیها و دورهمیها محدود نمیشود و بسیاری از مردم تمایل دارند این غذاها را حتی در وعدههای غذایی روزانه خود میل نمایند. بهعنوانمثال تنها در مکزیک سالانه بیش از ۵۰ میلیارد عدد تاکو مصرف میشود یا تنها در ژاپن و امریکا بیش از ۴۸ هزار رستوران برای سرو سوشی وجود دارد.
اما آنچه مصرف اقدام به سفارش فینگر فود را در مهمانیها جذابتر میکند، امکان خوردن تعداد بیشتر و متنوعتری از فینگر فودها بهصورت همزمان است.
براساس پیشنهادهایی که بسیاری از سرآشپزان حرفهای در امریکا ارائه کردهاند، بهطور میانگین برای دورهمی های ۱۰-۱۲ نفر حداقل ۵ مدل فینگر فود، برای مهمانیهای ۲۵ نفره ۹ مدل و برای مهمانیهای بیشتر از این تعداد حداقل ۱۳ مدل فینگر فود برای یک پذیرایی کامل موردنیاز است.
این میزان تنوع در ارائه فینگر فود قطعاً برای هر مهمانی تجربهای خاص بوده و از جذابیت بالایی برخوردار است.
اگرچه درکنار تهیه (خرید یا پخت) این فینگر فودها، نیاز به تهیه سایر اقلام پذیرایی نیز مشاهده میشود که بعضاً تهیه همه آنها بسیار زمانبر و شاید هزینهبر باشد. مضافاً آنکه حصول اطمینان از بابت هر قلم کالا و مقایسه هزینهای آن کار راحتی نیست.
مزبار، سامانه آنلاین فروش مزه، فینگر فود و نیازهای دورهمی؛ با ارائه محصولات و خدمات خود در بستر وبسایت و اپلیکیشن؛ سعی در تسهیل، ترفیع و تسریع این مسئله داشته و در تلاش است تا با ارائه طیف وسیعی از سالاد، مزه، فینگر فود، سینی مزه و فینگر فود، ظرف یکبار مصرف، پنیر، خشکبار، تنقلات و نوشیدنی، باکیفیتی عالی، تنوعی بالا و قیمتگذاری مناسب ارائه کرده و سفارش عزیزان را طی مدتزمان تنها ۴ ساعت به دست مشتریان خود برساند.
همچنین سفارشها در قالب ظروف پذیرایی زیبا و جذاب یک بار مصرف برای مشتریان ارسال میشود که نیازی به تعویض ظروف جهت چیدمان نداشته باشند.
مزبار بهمنظور بهینهسازی مستمر فرآیندهای کیفی و نیز گسترش بازار فعالیت خود، علاوهبر دریافت نظرات روزانه مشتریان و ارائه هدایا در قالب شارژ کیف پول مزبار برای معرفان این برند، همواره تمایل داشته تا طی تعامل و همکاری با سایر عزیزان حوزههای استارت آپی دیگر، به موفقیت دوسویه با سایر شرکتها حرکت کرده و نیز دست تمامی جوانان خوشفکر و خلاق در حوزه برنامهنویسی، بازاریابی دیجیتال و لجستیک را فشرده و آماده دریافت رزومههای گرانقدر آنان جهت همکاری با این عزیزان است.
https://mazbar.com/