چرا برای وب سایت خود نیازمند یک سئو سایت حرفه ای هستیم؟
سئو سایت مانند بسیاری کارهای دیگر، نیاز جدیدی در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که در اینجا با ذکر یک مثال جامع این مورد را برایتان توضیح میدهیم. شهر کوچکی را در نظر بگیرید که خدمات و محصولات مورد نیاز ساکنینش توسط افراد و مجموعههای بیرقیبی تأمین میشود. در چنین شرایطی، چنانچه فردی به خرید لباسی نو تمایل داشته باشد، تنها یک گزینه برای مراجعه به آن پیش روی دارد؛ چنانچه قصد خرید مواد غذایی را داشته باشد، تنها یک فروشگاه در دسترس است، اگر قصد تعمیر خانه یا اتومبیلش را داشته باشد تنها یک مجموعه تاسیساتی یا مکانیکی در شهر وجود داشته و چنانچه قصد شرکت در یک کلاس آموزشی را داشته باشد نیز در یک انتخاب «صفر و یکی» در مقابلش قرار دارد؛ یا باید به تنها آموزشگاه شهرشان مراجعه کند یا بهکلی قید این تصمیم را بزند.
همانطور که میبینیم، در این مثال، به علت عدم وجود رقیب، هریک از این مجموعهها مطمئن هستند هر محصولی را با هر قیمت و کیفیتی که عرضه کنند، باز هم بهدلیل نیاز مخاطبانشان و عدم وجود مجموعه دیگری در حوزه فعالیتشان، از فروش خوبی برخوردار بوده و هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت یا کاهش قیمتهای خود نمیکنند، این در حالی است که رضایت مشتری نیز در بلندمدت برای آنان بیاهمیت شده و از اینکه در پی از دست رفتن یک مشتری، به علت کثرت مراجعین جای خالی وی حس نمیشود، احساس بدی نیز پیدا نمیکنند.
در ادامه اگر به هر طریقی در این شهر فرد یا مجموعهای رقیب یکی از این مشاغل شود، به علت اینکه امکان مراجعه مشتریان بالقوه به آنها در پی ارائه خدماتی بهتر با قیمتی مناسب مهیا میشود، زنگ خطری برای مجموعههای قدیمیتر به وجود آمده و این اشخاص در پی بهبود وضعیت فعلی خود میروند.
با تعمیم این مثال به زمان و مکان معاصر، میبینیم که وجود دهها مجموعه سرشناس و غولپیکر بینالمللی در هر حوزه و هزاران مجری خردهپا و کوچکتر که مویرگهای این شریان اقتصادی هستند، سبب شده است تا فئودالی که مجموعههای بی رقیب داشتهاند از بین رفته و راههای متعددی برای رسیدن عموم مردم به خواستههایشان وجود داشته باشد.
میدانیم که در چنین شرایطی تبلیغات یا همان سئو سایت شرط اساسی پیشرفت، فروش بیشتر و نهایتاً افرایش سود خالص مجموعه است، چرا که تبلیغات باعث دیده شدن ما میشود و تا وقتی هم که دیده نشویم، خبری از پیشرفت در راستای هدف و فعالیتهایمان نخواهد بود. اینترنت بهعنوان بستر اصلی برپایی بازار مذکور، همچون اقیانوسی پهناور است که حرکت در آن بدون وسیلهای برای مسیر یابی، سودی به همراه نداشته و بدون وجود یک استراتژی اصولی، همچون حرکت در مسیری دوار شما را به نقطه اولیه خود باز میگرداند. این استراتژی که آن را با نام «استراتژی بازاریابی» میخوانیم، در حقیقت همچون قطبنمایی که جهتی مشخص را نشان میدهد، به ما در خصوص اینکه در چه بخشی از بازار باید فعالیت کنیم، چه میزان روی آن سرمایهگذاری کرده و باید در پی چه چیزی باشیم، مطالبی را عنوان میکند.
در ادامه باید گفت که دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی بهعنوان یکی از اجزای لاینفک این استراتژی، بهصورت دقیق و تخصصی به تبلیغ و جذب مشتریان واجد شرایط ، بالقوه و داوطلب میپردازد. در خصوص استفاده از این روش که سئو و بهینهسازی سایت بهعنوان پرچمداران آن مطرح هستند، باید این حقیقت را پذیرفت که چنانچه از آن ب بهره هستید، پس در اینترنت نیز دیده نمیشوید؛ در نتیجه از این بازار پر هیاهو که اصطلاحاً «پاخور» خوبی نیز داشته، بیبهره بوده و همچون کاسبی که با حسرت فروش همسایگان خود را دیده ولی خود از آن بیبهره است، سودی از این موقعیت استثنایی نخواهید برد.
اگر در اینترنت یا منابع دیگر بهدنبال مفهوم سئو گشته و درک درستی از آن پیدا نکردهاید، ادامه این یادداشت را مطالعه کنید. در فضای بیکران اینترنت، موتورهای جستجوگر قادر هستند تا هر مطلب، تصویر، ویدئیا هر رسانه دیگری که به نحوی با کلمه کلیدی مورد جستوجوی قرارگرفتهی شما در ارتباط هستند را بیابند. دراینمیان ممکن است در وبسایتی به این کلمه تنها یک بار اشاره شده، شاید وبلاگنویسی شیطنت کرده و برای جذب بیشتر بیننده تعمداً و بیدلیل از آن لغت در متون خود استفاده کرده و بیتردید تارنمایی نیز به تفصیل و با کیفیتی بالا به شرح آن پرداخته باشد. مسلماً بهعنوان فردی که در پی پاسخگویی به یک سؤال مهم هستید، ترجیح شما، مراجعه به صفحه پرمحتوا و غنیتر است.
موتورهای جستجوگر که این تمایل در مخاطبان را میشناسند، با تجزیه و تحلیل فاکتورهای مختلف، از میان میلیونها نتیجهی موجود، زمینه دیده شدن سایتهای مفید و کاربردی تر را بهواسطهی قرار دادن آنها در صدر نتایج خود و صفحات اولیه فراهم میکنند؛ بدیهی است که هرچه در صفحات ابتداییتر و جایگاه های بالاتری (از نظر عددی کوچکتر) قرار داشته باشید، شانس دیده شدن شما، ورود مخاطب به داخل سایت، درگیری وی با مطالب در ورای آن کالا و خدماتتان و درنهایت ایجاد همکاری و افزایش سود شما نیز بیشتر میشود.
در همین اثنا، افراد بسیاری وجود دارند که تا حدودی با اهمیت سئو سایت آشنا بوده، اما به دلایل متعددی که عدم جدی گرفتن خدمات سئو و صرف هزینه برای آن، یکی از شایعترین علل موجود است، تمایلی به صرف منابع مادی و سپردن کار به دستان یک متخصص امر – مانند مجموعه سئویاب – به منظور اعمال سئو حرفهای سایت ندارند. باتوجهبه این فعل و انفعالات دیده شده است که این افراد با وجود رسیدگیهای قابلتوجهی که به سایت خود داشته و از نظر ظاهری آن را در شرایط ایدهآلی نگه داشتهاند، اما در حوزه کاری خود نهتنها صعود نمیکنند، بلکه با حرکتهای «پوگو وار» هر روز در یک صفحه به سر میبرند.
این رویداد که به علت عدم رعایت قریب به ۲۰۰ فاکتور مهم و منحصربهفرد سئو تضمینی اتفاق میافتد، به وبمستر در خصوص اهمیت تولید محتوا در استانداردی قابل قبول با مفاهیم کاربردی، ترمیم ساختار درونی سایت و کدنویسی مجدد (و نه فقط پوشش آراسته آن)، اهمیت وجود ساختاری نظاممند و یکپارچه در لینکهای داخلی و خارجی، کسب رضایت کاربر انسانی و نه فقط متعاقد کردن رباتهای گوگل و دهها پیام دیگر را انتقال میدهد.
درنهایت لازم به ذکر است که مجموعه سئویاب، کارنامه درخشانی در زمینه بهبود رتبه سایت در گوگل متعدد در زمینههای کاری مختلف و انتقال آنها به صدر نتایج جستجوی گوگل داشته است.
شما را به دیدن فهرست سایتهای مذکور، مقالات تخصصی تر، کسب اطلاعات بیشتر و درنهایت طرح پرسش های شما به سایت خود دعوت میکند.