سفر به شهر مشهد و کیش در ایام عید

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تعداد مقاله‌هایی که به شما می‌گویند سفر به شهر موردنظرتان چقدر می‌تواند پول، وقت و انرژی شما را به هدر بدهد، به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد!
تبلیغات

این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانید سفر در تعطیلات عید نوروز با حساسیت بیشتری همراه است و انتخاب اشتباه در مقصد می‌تواند در تجربه سفر روزهای تعطیل تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم چشم‌های شما را باز کنیم تا فکر خرید بلیط هواپیما مشهد و کیش در اوج ترافیک سفر نوروزی را به فراموشی بسپارید. 

چرا باید در انتخاب مقصد سفر عید هوشیار باشید؟

از آن‌جایی که هدف اصلی سفر، دوری از روزمرگی‌ها و دیدن جاهای دیدنی و در نتیجه رسیدن به‌نوعی آرامش و خارج کردن خستگی‌های یک سال کاری است، بنابراین انتخاب مقصد سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این انتخاب باید به‌گونه‌ای باشد که ما را به بهترین نتیجه برساند.

اما متاسفانه در بسیاری موارد، انتخاب ناآگاهانه ما نه‌تنها باعث می‌شود به آرامش نرسیم، بلکه تنها از دل یک شهر شلوغ و پر دود به شهری با وضعیت مشابه سفر می‌کنیم. به طوری که می‌توان گفت خود را از چاله به چاه می‌اندازیم. این انتخاب باعث می‌شود از شلوغی بیش از حد شهرها و جاده‌ها به ستوه بیاییم و نتوانیم از ارزشمندترین فرصت سفر در عید، نهایت استفاده را ببریم.

همچنین اگر قصد سفر ازطریق تورها و آژانس‌های مسافرتی را داشته باشید، به خوبی متوجه می‌شوید که هزینه سفر با این تورها در ایام نوروز سر به فلک می‌کشد و در بسیاری از موارد مقرون‌به‌صرفه نیست، چرا که در سایر روزهای سال می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر، از امکانات مسافرتی به مراتب بهتر و باکیفیت‌تری برخوردار شوید. در ادامه قصد داریم دو شهری که مقصد تعداد زیادی از مسافران در روزهای تعطیل است را به شما معرفی کنیم.

سفر به مشهد در نوروز ۹۸

اولین و پرطرفدارترین شهر در ایام تعطیل مشهد است. این محبوبیت را می‌توانیم از فروش بلیط هواپیما تهران مشهد به خوبی بسنجیم. با آمدن فصل بهار و شروع تعطیلات نوروزی، شلوغی شهر مشهد به بیشترین حد خود می‌رسد. به همین جهت ایام نوروز زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست و ممکن است با کمبود جای خواب و هتل، گرانی خدمات، ترافیک شهری و مهم‌تر از همه شلوغی حرم و اطراف آن مواجه شوید.

سام تیک

اما بعد از تعطیلات نوروز، یعنی از تاریخ ۱۳ فروردین تا اواسط خرداد بهترین زمان سفر به مشهد است زیرا در این فصل هوای مشهد بسیار عالی است، قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تقریبا از نصف هم کمتر است، شما دیگر نگران ترافیک شهر و شلوغی حرم نخواهید بود، به‌دلیل آب وهوای مناسب و بارش در این فصل، مناطق ییلاقی مشهد بسیار زیباتر از دیگر زمان‌ها خواهد بود و همچنین کلیه اجناس با قیمت کمتری ارائه می‌شوند. 

سفر به کیش در عید ۹۸

هزینه اقامت در هتل‌های لوکس کیش از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هر شب می‌رسد. قیمت هتل‌های معمولی در کیش ۱۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان است. اگر به‌دنبال سفری کم هزینه هستید، بهتر است حدود ۸۰ تا ۱۷۰ هزار تومان را برای هر شب اقامت در هتل‌های ارزان کیش کنار بگذارید. این قیمت‌ها که برای شما گفتیم هزینه‌های سفر به کیش در روزهای عادی است!

سام تیک

 اگر بخواهید در تعطیلات سراسری به‌خصوص تعطیلات نوروزی به کیش سفر کنید، باید تقریباً چند برابر این هزینه ها را پرداخت کنید. به‌عنوان مثال قیمت بلیط تهران کیش چارتر حدود ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند و از میانگین قیمت ۲۵۰ هزارتومان به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. اما مطمئناً شما تنها برای اقامت به کیش سفر نمی‌کنید و می‌خواهید در مدت حضور خود در این جزیره، به فعالیت‌های جذاب دریایی و جاهای دیدنی آن هم سر بزنید. پس خوب است بدانید که تفریح‌های آبی و ورزش‌های دریایی کیش مانند فلای بورد، پدل بورد،‌ پاراسل،‌ قایق بنانا، جت اسکی، شاتل و اسکوتر همگی در ایام تعطیل هزینه‌های اجاره به مراتب بیشتری دارند.

اگر به فکر سفری ارزان و پردردسر هستید، سفر به کیش و مشهد در ایام تعطیل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. اما اگر تنها به فکر راحتی و آسایش خاطر خود هستید، بهتر است فکر سفر به شهرهای پرترافیک نوروزی را به زمان دیگری موکول کنید و به‌جای آن در تعطیلات نوروز به جاهایی سفر کنید که کمتر شناخته شده‌اند تا به این ترتیب بتوانید از لحظه لحظه روزهای تعطیل نوروزی نهایت لذت را ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات