آفرودهای زیر ۵۰ میلیون موجود در سایت دیوار
دلیل محبوبیت آفرودها، طبیعتگردی بدون دردسر با ماشین است. به همین خاطر خریدار این ماشینها اکثراً از قشر جوان جامعه هستند.
اما متأسفانه با افزایش قیمتهایی که گریبان بازار خودرو را نیز گرفت، اکثر افراد دیگر توانایی خرید آفرود های صفر مانند نیسان سافاری نسل جدید را ندارند و به سراغ آفرودهای کارکرده و قدیمیتر میروند. در این راستا قصد داریم در این مطلب آفرودهای زیر ۵۰ میلیون که در سایت مرجع خرید و فروش خودرو دیوار موجود است را بررسی کنیم.
نیسان سافاری (نیسان پاترول)
یکی از آفرودهایی که میتوانید با بودجه ۳۰ تا ۳۵ میلیون خریداری کنید، نیسان سافاری یا همان نیسان پاترول مدل ۶۸ دو در و ۴ سیلندر است. این ماشینها معمولاً به دلیل استفاده کمی که دارند، ازنظر فنی سالم هستند. اکثر فروشندگان نیز حتی مسیرهای آفرود را با آنها طی نکردهاند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت خرید یک نیسان سافاری دو در تمیز هرچند قدیمی بهمنظور طبیعتگردی گزینه بسیار مناسبی به نظر میآید.
یکی دیگر از گزینههایی که در میان آگهیهای فروش نیسان سافاری به چشم میخورد، یک نیسان پاترول سال ۷۴ دو در است که ازنظر فنی و ظاهری بسیار سالم بوده و میتوان آن را با ۴۹ میلیون تومان خریداری کرد. کارکرد این ماشین ۲۸۰۰۰۰ کیلومتر است که با در نظر گرفتن سال تولید آن میتوان گفت این میزان مصرف مناسب است. بدنه این خودرو کاملاً سالم به نظر میآید و با توجه به قیمتهای کنونی بازار خرید است.
در میان نیسان پاترولهای ۶ سیلندر یک گزینه بسیار خوب به چشم میخورد. خرید نیسان سافاری از سایت دیوار با ۴ در و ۶ سیلندر و کارکرد بسیارکم با ۴۸ میلیون امکانپذیر است. این خودرو سال ۷۴ تولید شده اما با توجه به کارکرد بسیارکم و بدنه بسیار سالمی که دارد، یک گزینه بسیار خوب محسوب میشود. همانطور که مشاهده میکنید، نیسان سافاری که یکی از پرفروشترین ماشینهای آفرود در ایران است، با بودجه زیر ۵۰ میلیون در بازار خرید و فروش خودرو در دسترس است.
پاژن آفرود
پاژن یکی دیگر از ماشینهای آفرود است که در ایران موردتوجه بسیاری از علاقهمندان به طبیعتگردی است. پاژن آفرود در سایت دیوار با میانگین قیمت ۳۰ تا ۳۵ میلیون خریدوفروش میشود. به عنوان مثال یک پاژن مدل ۷۸ با ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد را با قطعات نو و تقویتشده میتوان با ۳۰ میلیون تومان خریداری کرد.
یک گزینه دیگر برای خرید پاژن آفرود با بودجه زیر ۵۰ میلیون میتواند یک پاژن مدل ۷۶ با ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد باشد. این ماشین همراه با لوازم جانبی آفرودی مانند گارد آفرودی، تور استتار کاپوت، آژیر و بلندگو و رکاب آفرودی ۳۲ میلیون قیمت دارد. البته مدلهای جدیدتر آن مربوط به دهه ۸۰ نیز در بازار موجود است و با بودجه زیر ۵۰ میلیون میتوانید آنها را خریداری کنید. پاژنهای ۴ در قدیمی نیز در بازار موجود است که میتوان آنها را با مبلغی حدود ۳۵ تا ۴۵ میلیون خریداری کرد.
بهطورکلی پاژنهای آفرود نسبت به نیسان سافاری از قیمت پایینتری برخوردار است. دلیل آن نیز محدود بودن فضای داخل کابین و ضعیفتر بودن قطعات فنی نسبت به نیسان سافاری است. البته بسته به نیاز شما و مسیرهایی که میخواهید با این ماشینها طی کنید هرکدام دارای قابلیتهایی است که باعث میشود نسبت به قیمت خود ارزش خرید داشته باشند.
جیپ صحرا و جیپ آفرود
جیپ صحرا یک ماشین جمعوجور برای افرادی است که به صحراگردی علاقه دارند. این ماشین نسبت به آفرودهای دیگر مانند نیسان سافاری قیمت پایینتری دارد. جیپهای موجود در بازار که مانند آفرودهای قدیمی دیگر متعلق به سال ۷۴ تا ۸۶ هستند را میتوان با مبلغی حدود ۳۰ تا ۴۶ میلیون خریداری کرد. این خودروها بیشتر به دلیل لاستیکهای پهنی که دارند به جیپ صحرا مشهور هستند. در این مدل برخلاف جیپ آفرود دارای سقف است.
اگر قصد خرید جیپ صحرا را دارید. مدل سال ۷۶این ماشین بهصورت تقویتشده و لیفت شده آفرودی در بازار موجود است و میتوانید آن را با مبلغی حدود ۳۰ میلیون خریداری کنید. آفرود نیز با مبلغی حدود ۳۵ تا ۴۴ میلیون قابل خریداری است.
سخن پایانی
البته در مورد ماشینهای آفرود باید گفت قیمتهای مختلفی در بازار موجود است. که با توجه به امکانات آفرودی ماشین و نیز سالم بودن قطعات فنی آن، قیمتها نیز متغیر است. در این مطلب ما سعی کردیم با در نظر گرفتن یک سقف قیمتی بیشترین و کمترین قیمت این ماشینها را بررسی کنیم.