کتاب چاپ کنید؛ حتی یک جلد!

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کتاب غالبا به دو شیوه‌ی سرمایه‌گذاری ناشر یا سرمایه‌گذاری نویسنده منتشر می‌شود.
تبلیغات

کتاب با دو شیوه‌ی سرمایه‌گذاری منتشر می‌شود: یکی سرمایه‌گذاری ناشر و دیگری سرمایه‌گذاری نویسنده. در شیوه‌ی اول، سرویراستار مجموعه یا دیگر متخصصان حوزه‌ی موردبحثِ کتاب پس از بررسی موضوع و محتوا، نظرشان درباره‌ی سرمایه‌گذاری روی کتاب را اعلام می‌کنند. سرمایه‌گذاری نویسنده هم شیوه‌ی دیگری است که گاهی برای انتشار کتاب اختیار می‌شود. انتشارات کتاب بید که به‌تازگی مجوزهای لازم برای چاپ کتاب را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده، به یاری و همت متخصصانی کتاب‌شناس و کتاب‌دوست که هرکدام سال‌ها در حوزه‌های مختلف نشر در انتشارات‌های مختلف فعال بوده‌اند، به هر دو شیوه‌ی ذکرشده عمل می‌کند.

روی چاپ چه کتاب‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟

اگر در حوزه‌ی فرهنگ و ادبیات عامه‌ی مربوط به هر جای ایران و در هر موضوعی تحقیق کرده‌اید و گمان می‌کنید حاصل تحقیق شما برای دیگران هم سودمند خواهد بود، آن را به ما بسپارید. نوشته‌های شما بررسی و نتیجه به اطلاع شما خواهد رسید. موضوع دیگری که سرمایه‌گذاری در آن از اهداف انتشارات کتاب بید است، پژوهش‌هایی است که بر نگاره‌های نسخ خطی و چاپ سنگی انجام شده است.

چه کسانی کتاب چاپ می‌کنند؟

از سال‌های انس با کتاب آموخته‌ایم چاپ کتاب با نیت‌های مختلفی انجام می‌شود. ارتقای شغلی، ارائه در جلسات مصاحبه‌ی تحصیلی یا شغلی، ارائه به بنیاد نخبگان، استفاده‌ی تعداد بیشتری از نتایج پژوهش‌ها، حفظ نتیجه‌ی مدت‌ها قلم‌زدن و ذوق‌ورزی و مرارت فکری از گزند سارقان علمی و ادبی، هدیه به دوستان و خویشاوندان، طبع‌آزمایی و به‌جاگذاشتن یادگار و اثری از خود، ازجمله‌ نیت‌های چاپ کتاب محسوب می‌شوند. با هر نیتی و در هر موضوعی و به هر تعدادی که بخواهید، می‌توانید اثر خود را چاپ کنید.

چه خدماتی ارائه می‌دهیم؟

در فرایند نشر کتاب علاوه‌بر شناخت موضوع، باید از ارکان کتاب و مواردی که هر کتاب به آن نیاز دارد، به‌خوبی آگاه بود. تبدیل نوشته‌های تایپ‌شده به کتاب راهی است که در مسیرش ویرایش، صفحه‌بندی، طراحی جلد، اخذ مجوزها و استفاده از دستگاه‌های به‌روز و کارآمد قرار دارد. ما هریک از مراحل یادشده را به متخصص آن سپرده‌ایم و اگر شما بخواهید انجام هرکدام از این مراحل را خودتان به‌عهده بگیرید. به شما اطمینان می‌دهیم که از راهنمایی دریغ نخواهیم کرد.

کتاب خود را در حوز‌ه‌های ادبیات عامه و پژوهش‌هایی بر نگاره‌های نسخ خطی و چاپ سنگی به ما بسپارید تا در رواج آن با شما شریک باشیم. افزون‌براین، در هر حوزه‌ای که نیت کرده‌اید کتابتان را با هزینه‌ی شخصی چاپ کنید، ما را هم درنظر داشته باشید. نمونه کتاب‌های چاپ‌شده‌ی ما گواه صدق گفته‌های ماست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات