قبل از فروش لپ‌تاپ در دیوار این مراحل را طی کنید

پنج‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با گسترش سایت‌هایی مانند دیوار، دیگر فروش لپ‌تاپ دست دوم کار سختی نیست. فقط باید خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید چه انتظاری از دستگاه دست‌دوم دارند؟ آن وقت همان انتظارات را در لپ‌تاپ خودتان رفع کنید.
تبلیغات

آیا شما جزء افرادی هستید که هنگام خرید لپ‌تاپ نو دستگاه قدیمی خود را در کمد می‌‎گذارند؟ یا فکر می‌کنید که لپ‌تاپ دست دوم هم یک سرمایه است؟ اگر جزء گروه دوم باشید باید برای فروش لپ‌تاپ دست دوم خود در دیوار نکاتی را رعایت کنید تا مشتری بیشتری برای آن پیدا کنید.

بازارگرمی کنید

سایت دیوار پیشنهاد می‌کند قبل از فروش لپ‌تاپ دست دوم با جست‌وجو درباره مشخصات دستگاهتان، ویژگی‌های مثبت و منفی آن را پیدا کنید. سپس براساس واقعیت در آگهی فروش به این ویژگی‌ها اشاره داشته باشید. این خصوصیات لزوماً شامل ویژگی‌های فنی مانند هارد و کارت گرافیک نمی‌شود. برای مثال اگر جزء لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن است یا صفحه نمایشگر استانداردی دارد، در آگهی خود به آن بپردازید. اگر استفاده زیادی از آن نکرده‌اید، با مشتری این موضوع را در میان بگذارید. همچنین به او بگویید که چرا قصد خرید مدل نو را داشتید تا مطمئن شود علت فروش لپ‌تاپ خرابی آن نبوده است. بعد از اقناع مشتری نوبت انتقال اطلاعات می‌رسد.

انتقال اطلاعات

اولین کاری که باید بکنید این است که از کل سیستم یک بک-آپ بگیرید. فایل‌هایی که به آن احتیاج دارید را انتخاب کنید و آن را داخل هارد بریزید. اگر هارد ندارید و استفاده از حجم فلش نیز جواب نمی‌دهد، دراپ‌باکس گوگل ۲.۵گیگابایت فضای خالی می‌دهد که گاهی می‌‎تواند کار شما را راه بیندازد. اگر ویندوز ۱۰ دارید می‌توانید از بک-آپ آن هم استفاده کنید. در قسمت کنترل پنل گزینه All control panel Item باید روی back up  کلیک کنید. اگر از onedrive  استفاده کنید، قبلاً همه فایل‌هایتان روی آن ذخیره شده است. وان ‌درایو همان اسکای‌ درایو یک سرویس میزبانی فایل است که امکان آپلود کردن را در فضای ابری می‌‌دهد و ازطریق مرورگر وب و یا سایر دستگاه‌‌های محلی می‌‌توان به فایل‌‌ها دسترسی داشت. برای اینکه کاربر وان درایو باشید باید مایکروسافت اکانت بسازید، وارد آن شوید و اطلاعاتتان را ذخیره کنید. این فضا بعداً هم به کارتان خواهد آمد. برای مثال می‌توانید ازطریق گوشی همراه نیز به آن اطلاعات نیز دسترسی داشته باشید.

با پسوردهایمان چه کنیم؟

به ستینگ گوگل کروم بروید و با انتخاب Show advanced settings و کلیک بر Manage passwords نگاهی به سایت‌هایی که در آن پسورد ذخیره‌شده دارد بیندازید. می‌توانید پسوردهایتان را ببینید، آن‌ها را یادداشت کنید و سپس آن‌ها را همان‌جا پاک کنید. حالا وقت پاک کردن همه محتویات است.

خالی کردن لپ‌تاپ

وقتی که لپ‌تاپ را می‌فروشید، نه فقط برای جلب رضایت مشتری بلکه برای حفظ امنیت خودتان، همه‌چیز را پاک کنید. اما گاهی ممکن است بی‌دقتی کوچکی باعث شود از برخی اطلاعات غافل شوید. اول اینکه باید هر چیزی را شیفت دیلیت کنید. اما فایل‌های هیدن‌شده را نباید از یاد ببرید. یک فولدر باز کنید و با رفتن روی گزینه view  و سپس hidden item  آن فایل‌هایی را که پنهان شده است، مشاهده و پاک کنید. همچنین می‌توانید با دانلود یک نرم‌افزار، طوری محتوا را پاک کنید که دیگر امکان برگشت با ریکاوری هم نباشد. اگر ویندوز لپ‌تاپ ۸ باشد، به‌جای همه این مراحل می‌توانید آن را ریست فکتوری کرده تا مانع دسترسی خریدار به آن شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات