سفر به شهرهای جنوبی ایران در حاشیه خلیج فارس با جذابیت‌هایشان

یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
دبی پایتخت کشور امارات از نظر مسافتی نزدیک به ایران است، با این حال آداب و رسوم و قوانینش متفاوت است. برای رفتن به آن یا باید بسیار اطلاعات کسب کنید یا خود را به راهنمای ماهری بسپارید.
تبلیغات

دبی، میزبان جام ملت های آسیا

جام ملت‌های آسیا یک جام فوتبال است که کنفدراسیون آسیا (AFC) آن را برگزار می‌کند. جام ملت های آسیا ۲۰۱۹، هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است. مرحله انتخابی این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شده و در ۲ فوریه ۲۰۱۳ به پایان رسید. مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات استرالیا است. قهرمان این رقابت‌ها به عنوان نماینده آسیا در جام کنفدراسیون های ۲۰۲۱ شرکت خواهد کرد.

بنا به اعلام کمیته برگزار کننده جام ملت‌های آسیا، رقابت‌های این دوره برای اولین بار با شرکت ۲۴ تیم در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این مسابقات از پنجم ژانویه ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و تا روز اول فوریه ۲۰۱۹ به عبارتی از ۱۵ دی ماه سال جاری الی ۱۱ بهمن به طول می‌انجامد.

دبی پایتخت کشور امارات از نظر مسافتی نزدیک به ایران می‌باشد، با این حال آداب و رسوم و قوانین در این کشور کوچک بسیار با ایران متفاوت است. از این رو برای رفتن به آن یا باید بسیار اطلاعات کسب کنید و یا خود را به راهنمای ماهری بسپارید تا هم سفر خوب و به یاد ماندنی داشته باشید و هم به راحتی به ورزشگاه بروید و از دیدن مسابقات کشور عزیزمان ایران با دیگر کشورها نهایت لذت را ببرید. آژانس مسافرتی الفبای سفر برگزار کننده بهترین تورهای امارات ویژه جام ملت های آسیا است و شما می‌توانید با یک تماس و یا رزرو تور دبی ویژه جام ملت های آسیا با آسودگی خیال به دیدار رقابت‌ها بروید.

این رقابت‌ها در ۶ گروه چهار تیمی و در ۶ شهر مختلف امارات متحده عربی برگزار می‌شود که ایران به عنوان یکی از سرگروه‌ها برگزیده شده است. ایران یکی از تیم‌های مدعی اصلی قهرمانی در نظر گرفته شده است.

الفبای سفر

بلیط بازی های جام ملت های آسیا

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، همزمان با آغاز فروش بلیط رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹، امکان خریداری بلیط مسابقات در سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران نیز برای علاقمندان نیز فراهم شده است. بنابراین چنانچه علاقه‌مند به دیدن مسابقات هستید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو تور امارات ویژه ژانویه ۲۰۱۹ از الفبای سفر از تماشای آنها نهایت لذت را ببرید.

قیمت بلیط مسابقات جام ملت های آسیا

از آن‌جایی که فروش اینترنتی بلیط برای مسابقات جام ملت های آسیا آغاز شده است، قیمت بلیط‌ها نیز معین شده‌اند که با توجه به مرحله برگزاری بازی‌ها و همچنین جایگاه تماشاگران با همدیگر متفاوت خواهند بود. قیمت بلیط رقابت‌های جام ملت های آسیا از ۲۵ درهم (۷۲ هزار تومان) الی ۳۰۰ درهم (۸۶۴ هزار تومان) از درجه سوم جایگاه و مرحله گروهی تا درجه یک و فینال رقابت‌ها متغیر است که شما می‌توانید با توجه به بودجه و علایق خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازی‌های ایران در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به شرح ذیل است:

گروه چهار (ایران، عراق، ویتنام، یمن)

دوشنبه ۱۷ دی ساعت ۲۰:۰۰: ایران - یمن (در استادیوم محمد بن زائد ابوظبی)

شنبه ۲۲ دی ساعت ۱۶:۰۰: ویتنام - ایران (در استادیوم آل نهیان ابوظبی)

چهارشنبه ۲۶ دی ساعت ۲۰:۰۰ : ایران - عراق (در استادیوم مکتوم بن راشد دبی)

امروزه آوازه دبی در سراسر دنیا پیچیده است. هر ساله میلیون‌ها گردشگر از کشورهای مختلف برای دیدن این بندر به آن سفر می‌کنند. دبی پرجمعیت­‌ترین شهر امارات است و علاوه بر مکان‌های زیبا برای گردشگران، هر ساله رویدادهای بسیار بزرگی هم در آن برگزار می‌شود. همچنین رویدادهای مهمی مانند مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا و نمایشگاه BIG5 هم اکنون در دبی در حال برگزاری هستند. با توجه به نزدیکی دبی به کشور ما، می‌توانیم با کمترین هزینه از جاذبه­‌های بسیار زیاد آن لذت ببریم. اگر دبی را به عنوان مقصد سفرتان در ژانویه ۲۰۱۹ و یا عید نوروز ۱۳۹۸ انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره‌های خوب را همراه با تور دبی آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

دیگر نگران قیمت تور دبی نباشید زیرا ما در آژانس الفبای سفر با ارائه تور لحظه آخری دبی و تور ارزان قیمت دبی در تعطیلات سال نو، شرایط را به‌ گونه‌ای برای شما فراهم خواهیم کرد تا با کمترین هزینه برای تور، بیشترین لذت را از سفرتان و پکیج تور دبی انتخابی خود ببرید. ما قیمت‌های مختلفی برای تور دبی ویژه جام ملت‌های آسیا آبان، آذر (تور ویژه دبی تعطیلات آذر) و دی ماه زمستان ۹۷ را خدمت شما ارائه خواهیم کرد تا با توجه به بودجه موردنظرتان، بهترین انتخاب تور را داشته باشید. قیمت تور دبی لحظه آخری ویژه تعطیلات سال نو با توجه به نوع هتل، نوع ایرلاین (بلیط پرواز داخلی یا خارجی به مقصد دبی) و سایر امکانات ارائه شده در تور متغیر خواهند بود.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی و مستقیم تور دبی است و از این جهت می‌توانید مطمئن باشید که همراه با تور ارزان دبی به سفری خواهید رفت که با هزینه مناسبی برای شما تمام خواهد شد.

همانطور که می‌دانید قیمت تور دبی براساس قیمت بلیط هواپیمای پرواز ایرانی (قشم ایر،ایران ایر و ماهان) و پرواز خارجی (ایر عربیا، ابوظبی اوییشن، الجابر اوییشن و...) به مقصد دبی و قیمت هتل رزرو شده در دبی متفاوت و متغییر است. علاوه بر این دو فاکتور که تاثیر زیادی در قیمت تور کریسمس ۲۰۱۹ دبی دارند، تعداد روزهای مدت تور و فصلی که در آن به دبی سفر می‌کنید نیز می‌توانند نرخ تور دبی ژانویه ۲۰۱۹ را دستخوش تغییرات کنند. به یاد داشته باشید همیشه ارزان‌ترین قیمت تور سال نو میلادی نمی‌تواند دلیل بر بهتر بودن تور باشد، برخی با ارائه تور ارزان‌تر و بی‌کیفیت فقط باعث هدر رفتن سرمایه و زمان گردشگران می‌شوند. 

در دبی هم می‌توانید اسکی کنید و هم از رانندگی روی شن‌های کویری لذت ببرید. پیست اسکی دبی و بیابان­‌های حفاظت شده اطراف دبی همواره مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا بوده است.

اگر علاقه‌مند به دیدن دنیای زیر آب هستید نباید آکواریوم دبی را از دست بدهید. در این آکواریوم زیبا، شما به دنیای زیر آب سفر می‌کنید و حتی می‌توانید لذت غواصی را هم تجربه کنید.

پارک آبی وایلدوادی یا وادی وحشی دبی پیشرفته­‌ترین پارک آبی دنیا است. این پارک امکانات تفریحی بسیار زیادی دارد و به علاوه امکان سرد و گرم کردن آب در فصل‌های مختلف سال را هم دارد.

تجربه هم­زیستی با دلفین‌ها را هم می‌توانید در دلفین بی دبی که بزرگ‌ترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در جهان است تجربه کنید.

پارک الممرز دبی و باشگاه گلف دبی هم از دیگر مراکز تفریحی جذاب دبی هستند که آوازه بسیار خوبی در دنیا دارند.

فواره موزیکال دبی هم بزرگ‌ترین در نوع خود است، دیدن بازی نور و حرکت آب در شب زیبای دبی چشمان شما را نوازش خواهد کرد و شبی پر از خاطره برای شما خواهد ساخت.

برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان هم جاذبه‌های گردشگری دبی را کامل خواهد کرد. علاوه براین جاذبه‌های گردشگری دبی با آفرهای ویژه سال نو میلادی الفبای سفر می‌توانید از جشن‌های آغاز سال نو میلادی و بازدید از این ساختمان زیبا و با شکوه لذت ببرید.

الفبای سفر

 

از هتل‌های خوب دبی می‌توان به هتل برج العرب دبی، هتل اتلانتیس دبی و هتل جمیرا بیچ دبی اشاره کرد. این هتل‌ها و دیگر هتل‌های شهر بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می‌کنند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در تور دبی پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل‌ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی‌تان می‌توانید هتل مناسب در دبی را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور دبی در تعطیلات نوروز و سال نو میلادی ما رضایت شما را جلب خواهد کرد. 

وصف مراکز خرید دبی را حتما شنیده‌­اید. نه تنها از آسیا، بلکه از تمامی دنیا گردشگران برای خرید به مراکز خرید در دبی مراجعه می‌­کنند. برندهای معتبر و فروشگاه­‌های بسیار بزرگ در دبی شعبه دارند و این یعنی اگر از تور ارزان دبی سال نو میلادی استفاده کنید تجربه یک خرید فوق‌العاده را در این شهر خواهید داشت.

از معروف‌ترین مراکز خرید دبی می‌توان به دبی مال، مرکز خرید ابن بطوطه، دبی مارینا مال، مرکز خرید میردف و مرکز خرید امارات را نام برد.

اگر برنامه‌­ای برای خرید از بهترین مراکز خرید دبی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تور نوروز دبی را از دست ندهید.

قطر، ثروتمندترین و امن‌ترین شهر جهان

قطر با نام رسمی «دولت قطر» کشوری در جنوب غربی قاره آسیا و در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس قرار گرفته است. پایتخت قطر شهر دوحه است. قطر مرز زمینی با عربستان سعودی، مرز آبی با کشورهای ایران، عراق، کویت، عربستان، امارات متحده عربی و همچنین بحرین دارد.

قطر دارای ذخایر بسیار زیاد و گسترده گاز طبیعی است. زبان رسمی این کشور عربی است و از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. دین رسمی در این کشور زیبا اسلام است و واحد پول رایج آن ریال است. شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده ‌است. خاک این کشور، مسطح بوده و از یک صحرای خشک تشکیل شده‌ است. شهرهای قطر عبارتند از: وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، راس لفان.

شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره‌‌ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت هستند.

آب و هوای قطر آب و هوایی بیابانی است. در این کشور زمستان، هوایی خنک دارد. در زمستان در اثر توده هوایی سودانی باران‌های سیل آسایی در این کشور می‌بارد که خسارت به بار می‌آورد؛ ولی تابستان هوایی شرجی و گرم دارد.

جاذبه‌های گردشگری در قطر به وفور دیده می‌شوند. ورزش‌های آبی در این کشور طرفداران بسیاری دارد. شهر الخبر دارای موزه‌های گوناگون است که در ۵۰ کیلومتری شمال دوحه است. مسجدهای قدیمی شهر الواکرا در ۲۰ کیلومتری جنوب دوحه قرار دارند. در ام صلال محمد واقع در ۱۵ کیلومتری شمال دوحه یک مسجد و دژ قدیمی قرار دارد. این کشور طی برگزاری جلسه کمیته اجرایی فیفا در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به عنوان اولین کشور در منطقه خاورمیانه به میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

به صورت کلی در قطر صبحانه‌ها سبک خورده می‌شوند ولیکن نهار اصلی‌ترین وعده غذایی در این کشور محسوب می‌شود و بهترین غذاهای قطری در این وعده خورده می‌شود. آشپزی قطر به دلیل قرارگیری در حاشیه تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته و تنوعی خوشمزه و لذیذ از غذاهای مختلف است.

قطر یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید تعطیلات خود را در آن سپری کنید و سفری به‌یادماندنی و بسیار عالی را برای خود رقم بزنید. جهت رزرو و یا خرید تور قطر نوروز ۹۸ می‌توانید به وبسایت الفبای سفر مراجعه کنید و یا با همکاران ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات