اهمیت تحلیل کلمات جستجو شده در گوگل برای کسب‌و‌کارها

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ماهانه در اینترنت، واژه های بسیاری توسط کاربران جستجو می شود و شناختن این واژه‌ها برای کسب و کارها امری حیاتی است.
تبلیغات

دانستن این موضوع که چه کلماتی و به چه تعدادی در هر ماه توسط کاربران اینترنتی، جستجو می شود از جنبه های مختلفی، از جمله جنبه های علمی و تحقیقاتی، جنبه های اطلاعاتی و امنیتی و جنبه های تجاری و ... حائز اهمیت می باشد.

اما از مهمترین جنبه های کاربردی این اطلاعات، استفاده های تجاری آن می باشد که با وجود بحران‌های اقتصادی که در حال حاضر در ایران بوجود آمده است، می تواند برای صاحبان مشاغل بسیار کارآمد و مفید واقع گردیده و تحول بزرگی را در تمامی کسب و کارها، از مشاغل سنتی گرفته تا کسب و کارهای اینترنتی، ایجاد نماید و یا حتی باعث نجات برخی از مشاغل که در این شرایط دشوار که در ورطه ورشکستگی قرار گرفته اند، گردد.

با توجه به اینکه طبق آمارهای جهانی، از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر قبل از آنکه کالا یا خدماتی را خریداری کنند، آن را در گوگل جستجو کرده اند، می توان گفت بهترین مرجع و منبع برای بدست آوردن سلایق و رفتار مشتریان و تعداد تقاضا در ماههای مختلف سال، آمار کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل و تحلیل آنها می باشد.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدست آوردن این اطلاعات، با وجود سیستم تحلیل کلمات کلیدی که برای اولین بار در ایران، توسط تیم قدرتمند گوگل فرست (googlefirst) در اختیار کاربران قرار گرفته است، به آسانی و به صورت کاملا رایگان قابل دسترس بوده و صاحبان مشاغل می توانند در مدت کوتاهی اطلاعات ارزشمندی را از آن کسب نمایند.

اگر در حال راه اندازی کسب و کار تازه ای هستید، یا برای سازگاری با شرایط فعلی، در حال تغییر شغل و سیاست‌های خود هستید و یا می‌خواهید به کسب و کارتان رونق بخشیده و سود بیشتری را کسب کنید، استفاده از این اطلاعات امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

چرا که مهمترین دلیل برای باقی ماندن در صدر کسب و کارها، هم راستا بودن با سلایق و خواسته های مشتریان و تقاضای آن‌ها می باشد. پس باید سلایق آنان را موشکافانه بررسی کرده و همواره دنبال کنید چون ممکن است این سلایق به دلایل فراوانی در ماه‌های مختلف نیز تغییر نماید.

به طور مثال در صنف پوشاک، سلایق مشتریان و درصد تقاضای آن‌ها برای انواع مدلها و یا برندهای پوشاک و تغییر رفتار آن‌ها در ماه‌های مختلف را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

ابتدا با یک جستجو در صنف پوشاک، بیشترین کلمات جستجو شده مرتبط با پوشاک را مشاهده می کنیم:

گوگل فرست - اهمیت تحلیل کلمات جستجو شده در گوگل برای کسب کارها

همانطور که می بینیم تقاضا برای لباس مجلسی با اختلاف زیادی نسبت به دیگر کلمات، در صدر قرار گرفته است.

حال با تمرکز بر روی واژه لباس مجلسی، تعداد جستجوی کلمات مرتبط با "لباس مجلسی" در ماه‌های مختلف یک سال را در زیر بررسی می کنیم.

تقاضا برای لباس مجلسی در ۳ ماه تابستان و در دی ماه بیش از هر زمان دیگری است. از این موضوع می توان نتیجه گرفت، اگر تبلیغات خود را در این ۴ ماه بیشتر و منسجم تر انجام دهیم، مسلما بازخورد مناسب تری نسبت به دیگر ماه‌ها خواهیم داشت.

حال با بررسی دقیق‌تر  کلمات کلیدی جستجو شده در لباس مجلسی، پی خواهیم برد که درخواست برای لباس مجلسی بلند بیش از لباس مجلسی کوتاه می باشد:

گوگل فرست - اهمیت تحلیل کلمات جستجو شده در گوگل برای کسب کارها

مثال فوق، تنها نگاهی گذرا و کوتاه از تحلیل چند واژه از صدها واژه موجود در این صنف می باشد و این مثال صرفا برای تفهیم موضوع آمده است.

شما در هر صنفی که هستید می توانید با تحلیل تمامی واژه های موجود در صنف خود توسط "سیستم تحلیل کلمات کلیدی گوگل فرست"، اطلاعات بسیار ارزشمندی را از سلایق و رفتارهای مشتریانتان بدست آوردید و با دیدی بسیار بازتر و نگاهی عمیق تر، سیاستگذاری های مناسبی را در جهت پیشرفت کسب و کار خود اتخاذ نمایید.

علاوه بر این که تحلیل اطلاعات و استفاده درست از آن‌ها می تواند باعث رونق کسب و کار شما گردد، گوگل فرست به شما کمک می کند تا بتوانید این حجم بزرگ از مشتریان اینترنتی را نیز از آن خود کنید و تحول بزرگی را در کسب و کار خود رقم بزنید.

همانطور که در این مقاله مشاهده نمودید، ماهانه هزاران نفر در موتور جستجوی گوگل، به دنبال کالا و خدمات شما می گردند که همگی مشتریان بالقوه شما محسوب می شوند و با توجه به اینکه بر اساس آمارهای جهانی، بالای ۹۰ درصد از این مشتریان، نیاز خود را در همان صفحه اول مرتفع می سازند، هم اکنون تمامی این مشتریان توسط رقبای شما که در صفحه اول گوگل حضور دارند، جذب می شوند.

اگر می‌خواهید در صفحه اول گوگل باشید، گوگل فرست با مشاوره رایگان و ارائه خدمات سئو تضمینی در این مسیر همراه شما خواهد بود.

برای این منظور کافیست عضو گوگل فرست شوید و از امکانات دیگر سایت نیز، شامل تحلیل وضعیت و موقعیت فعلی سایت و گزارشات ارزشمند دیگری، استفاده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات