۷ نکته کلیدی درباره خرید گوشی موبایل

پنج‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
می‌خواهیم گوشی موبایلی بخریم که مدت طولانی کار کند و ما را به خرج نیاندازد. قبل از خرید بهتر است درباره قیمت و انواع گوشی‌های خوب در اینترنت جستجو کنیم و بحث‌های خریداران در تالارهای گفتگو را دنبال کنیم تا ضرر نکنیم.
تبلیغات

سایت دیوار از جمله سایت‌های آنلاینی‌ است که می‌توان در آن قیمت انواع گوشی را مقایسه کرد، اما قبلا از خرید بد نیست درباره خرید گوشی موبایل نکته‌هایی را هم بدانید.

۱) بعد از مشخص شدن مقدار پولی که می‌خواهید برای خرید گوشی بپردازید، نیازهایتان را الویت‌بندی کنید و ببینید که از گوشی چه انتظاراتی دارید. کیفیت و کارایی یک گوشی از همه چیز مهم‌تر است، بنابراین اگر یک گوشی جوابگوی نیازهای شما است لازم نیست گوشی‌ای بخرید که به ندرت از بقیه امکاناتش استفاده می‌کنید. اگر می‌خواهید گوشی‌تان عکس‌های خوب بگیرید به کیفیت دوربین توجه کنید، چون دیگر موارد آن چندان ممکن است به کارتان نیاید.

۲) چندوقتی‌ است که گوشی‌های تقلبی در بازار زیاد شده، اما خرید از نمایندگی‌ها می‌تواند خیال‌تان را از بابت اینکه گوشی فیک و تقلبی نیست جمع کند. اگر شرکت موردنظر در نزدیکی محل زندگی شما نمایندگی ندارد، حتما فردی آشنا را همراه‌تان ببرید. تایید اصالت دستگاه از مهم‌ترین نکته‌ها قبل از خرید گوشی موبایل است، چون در غیر این صورت گوشی خریداری‌شده از شبکه‌های داخلی سرویس نمی‌گیرد. با استفاده از سامانه #۷۷۷۷* می‌توانید اصالت IMEI گوشی را استعلام کنید و چنانچه در جواب استعلام مشخص شد که گوشی مورد نظر جزء گوشی‌های ثبت شده قانونی نیست، از خرید اجتناب کنید.

۳) گوشی‎‌های موبایل حتما باید دارای کد فعال‌سازی باشند. این کد داخل جعبه گوشی و یا کارت گارانتی قرار گرفته و در صورت نداشتن این کد باید از خرید صرف‌نظر کرد. بعد از خرید هم در سامانه  #۷۷۷۷* باید گوشی را فعال کرد تا موقع استفاده با مشکل مواجه نشوید.

۴) رم نوعی حافظه موقت است که اطلاعات برای پردازش توسط پردازنده گوشی در آن ذخیره می‌شود. زمانی که در حال انجام چند کار با گوشی هستید، اپلیکیشن‌هایی که به تازگی از آنها استفاده کرده‌اید، در حافظه رم ذخیره می‌شوند، تا در موقع لزوم در دسترس باشند. گوشی موبایل باید حداقل ۲ گیگابایت رم داشته باشد. ظرفیت ذخیره گوشی برای ذخیره کردن فایل‌هایی مثل عکس، فیلم یا موسیقی مهم است. هر چقدر حافظه گوشی بیشتر باشد، فضای بیشتری هم برای ذخیره کردن در اختیار دارید. بیشتر گوشی‌ها با حافظه ۸ گیگابایت عرضه می‌شوند، اما ۸ گیگابایت حافظه داخلی کافی‌ نیست و گوشی‌ها حداقل باید ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند.

۵) یکی دیگر از مهم‌ترین نکته‌ها در خرید گوشی موبایل عمر باتری‌ است. عمر باتری گوشی به ظرفیت باتری بستگی دارد و ظرفیت باتری با واحد میلی‌آمپر نمایش داده می‌شود. هر چقدر عدد میلی آمپر باتری بیشتر باشد، عمر باتری هم بیشتر است، بنابراین موقع خرید، گوشی‌ای را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد.

۶) برای انتخاب یک صفحه نمایش با کیفیت مناسب لازم است به رزولوشن تصویر توجه کنید. اگر یک تلفن با صفحه نمایش ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسلی انتخاب می‌کنید، باید بدانید که این تلفن بالاترین کیفیت تصویر را دارد و برای اینکه خیالتان از بابت گرفتن عکس‌های باکیفیت جمع شود، قبل از خرید با دوربین چند عکس بگیرید.

۷) موبایل‌هایی که پردازنده دو هسته‌ای دارند، نسبت به موبایل‌های یک هسته‌ای، عمر مفید طولانی‌تری دارند. گوشی‌های یک هسته‌ای شاید ارزان باشند، اما زودتر هم خراب می‌شوند. اتصال به اینترنت 4G برای داشتن اینترنتی با سرعت بالا هم از دیگر مواردی‌ است که باید موقع خرید گوشی موبایل به آن توجه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات