پارس آنلاین آغازگر تحولی نو در ارائه‌ی خدمات ابری (Cloud Services) در ایران

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پارس‌ آنلاین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات دیتاسنتر، ارائه‌ی خدمات رایانش ابری خود را در سطح منابع زیرساخت یا IaaS آغاز کرده است.
تبلیغات

گروه شرکت‌­های پارس آنلاین که به‌عنوان پیشرو در ارائه‌ی خدمات دیتاسنتر (Data Center) در ایران شناخته می‌شود، ارائه‌ی خدمات رایانش ابری (Cloud Computing) خود را در سطح منابع زیرساخت یا IaaS پس از دوره‌ای آزمایشی، به‌صورت حرفه­‌ای آغاز کرده است. این خدمات در دو حالت سرور ابری (Cloud VPS) و دیتاسنتر ابری (Cloud VPC) و به‌صورت کاملا خودکار و آنلاین ارائه می­‌شود.

در رایانش ابری، قابلیت‌­ها و امکانات لازمِ فناوری اطلاعات (IT) به‌صورت کاملا مقیاس­‌پذیر (Scalable) و انعطاف‌پذیر (Elastic)، ازطریق اینترنت به‌عنوان خدمت (Service) ارائه می‌شود.

به‌عبارتی ساده‌­تر، مشتری این نوع خدمات امکانات لازم خود را به‌راحتی و بدون نیاز به دیگران (Self-Service) و به‌صورت آنلاین از زیرساخت و منابعی دریافت می­‌کند که جزییات ساختار و محل میزبانی و تأمین آن‌­ها از دید او در فضایی ابری قرار گرفته است و قابلیت اطمینان (Reliability) و دسترس­‌پذیری (Availability) خدمات را تأمین‌کننده با قیمتی بسیار رقابتی و اقتصادی‌تر از روش‌­های سنّتی تضمین می­‌کند.

Cloud Infrastructure as a Service یا به‌اختصار IaaS خدمتی است که منابع پردازشی (CPU و RAM) همراه با قابلیت‌­های ذخیره‌­سازی (Storage) و شبکه را دراختیار مشتری قرار می­‌دهد.

سرورهای مجازی ابری ازپیش تعریف‌شده (Cloud-VPS) و همچنین دیتاسنتر ابری (Cloud VPC) ازجمله خدمات IaaS شرکت پارس آنلاین محسوب می‌­شود.       

خدمات زیرساخت ابری پارس آنلاین را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید:                                        

cloud.parsonline.com

Cloud-VPS یا سرور ابری شامل بسته­‌هایی ازپیش تعیین‌شده است که پس از انتخاب سیستم‌عامل مدنظر، خرید و پرداخت آن به‌صورت آنلاین انجام می‌­شود. سرور ابری خریداری‌شده در کمتر از یک دقیقه به مشتری تحویل داده می‌شود. هریک از بسته‌­های Cloud-VPS قابلیت ارتقا به بسته‌­های بالاتر از خود را نیز دارد و فرایند ارتقا به‌صورت خودکار و آنی انجام می­‌شود.

پارس آنلاین آغازگر تحولی نو در ارائه خدمات ابری (Cloud Services) در ایران

Cloud VPC یا دیتاسنتر ابری پارس آنلاین خدمتی است که در آن مشتری در هر ساعت از شبانه‌روز و در 365x24x7 می­‌تواند هزینه ایجاد دیتاسنتر خود را در کمترین زمان ممکن و به‌صورت آنلاین به‌وسیله‌ی ماشین‌حساب ابری پارس، محاسبه و میزان منابع لازم ازجمله RAM و CPU و Storage را انتخاب و راه‌اندازی کند.

پارس آنلاین آغازگر تحولی نو در ارائه خدمات ابری (Cloud Services) در ایران

راه‌اندازی ابر اختصاصی یا Private Cloud برای مشتری نیز از دیگر خدماتی است که پارس آنلاین ارائه می‌کند.

ویژگی­‌های دیتاسنتر ابری پارس آنلاین

  • کیف پول و امکان ارتقا و کاهش آنلاین و خودکار منابع؛
  • داشبورد مدیریتی منابع و خدمات ابری دریافت‌شده شامل VPS و VPC؛
  • طراحی و تعریف اجزای زیرساخت شبکه شامل روتر، Load Balancer، Firewall و...؛
  • استفاده از Imageهای متنوع آماده یا آپلود Customized Image توسط مشتری؛
  • دسترسی به زیرساخت ابری ازطریق API.

همچنین، در نسخه جدید زیرساخت ابری پارس آنلاین که به‌زودی ارائه خواهد شد، قابلیت­‌هایی همچون ارائه‌ی خدمات به‌صورت ساعتی، توسعه‌ی دیتاسنتر ابری در چندین نقطه جغرافیایی، امکان Scale up و Scale down خودکار منابع و ارائه‌ی خدمات Docker Container وجود دارد که با افزوده‌شدن این قابلیت‌­ها، پارس آنلاین خدماتی نوین هم‌تراز با خدمات بزرگ­‌ترین و معتبر­ترین سرویس‌­دهندگان دنیا همچون Amazon Web Services (AWS) ،Microsoft ،Google و... به مشتریان خود در ایران ارائه می‌کند.

اگرچه با وجود شرایط سخت فعلی همچون تحریم‌­های بین‌المللی، رسیدن به این سطح از استاندارد و ارائه‌ی خدمات گفته‌شده بسیار سخت و پرمشقت بوده است، گروه شرکت‌­های پارس آنلاین براساس تجارب گران‌قدر خود در ساخت و بهره‌­برداری از بزرگ‌ترین دیتاسنتر بخش خصوصی در کشور، همچنان تلاش می‌کند با ارائه‌ی دیگر خدمات نوین، شرایط ایده‌­آلی برای استفاده حداکثری از منابع و کاهش حداکثری در هزینه برای مشتریان خود ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات