دنیای خرید کالاهای گران با پیشنهادهای ارزان در اینترنت!

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
احتمالا شما هم این روزها در رسانه‌ها تبلیغات وسوسه انگیزی مبنی بر خرید کالاهای گرانی که شاید خرید آنها کمی برایتان سخت باشد را دیده و یا شنیده‌اید.
تبلیغات

به تازگی یکی از روش‌های فروش کالا با تخفیف زیاد که البته آن هم از مدل خارجی کپی برداری شده در کشور باب شده است. سایت مادر این روش سایت www.QuiBids.com است. به روشی که این سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند Penny Auction می‌گویند. البته سایت‌های دیگری مانند beezid ،Swoopo هستند که مشابه QuiBids فعالیت می‌کنند.

در این سایت‌ها، انواع موبایل، لپ تاپ، لوازم کامپیوتر، کارت شارژ، طلا و سکه، کارت اعتباری ویزا و مستر کارت، پلی استیشن 3 و پی اس پی گو، دوربین دیجیتال و کالاهای نفیس دیگر به صورت مزایده آنلاین ارائه می‌شوند و برندگان مزایده از 50 تا 95 درصد تخفیف ویژه دریافت می‌کنند!

در کشورمان نیز در سال گذشته نمونه های مشابهی طراحی و اجرا شده اند که برخی موفق و برخی با شکست مواجه شده اند. برخی کالاهای گران قیمت را به حراج گذاشته‌اند و برخی با فروش کالاهای ارزان قیمت سعی در پیمودن راه موفقیت داشته اند.

گرچه دسته ای هم بدون آدرس و مکان و حتی با ارائه کالاهای غیر اصل و فیک به سمت مسیرهای غلط و کلاه برداری از کابران رفته اند.

معرفی کالابین یک مدل ایرانی شده از روش Penny Auction

معرفی کالابین یک مدل ایرانی شده از روش Penny Auction 

کالابین در آدرس اینترنتی www.calabin.com ، یک استارتاپ حوزه فروش و حراجی آنلاین است که با طراحی یک مدل منطقی و ریاضی بدون استفاده از روشهای متقلبانه و متکی بر قرعه کشی تلاش می کند تا کاربرانش بتوانند با یک مشارکت دسته جمعی یک رقابت سالم را رقم زده و در نهایت امکان خرید یک کالا را با یک دهم قیمت پیدا کنند.

اگر چه در یکی دو سال اخیر سایت های اینترنتی با تکنیک های مشابه که همگی از مدل خارجی Quibids اقباس شده اند تلاش نمودند تا با ایجاد یک فضای هیجان انگیز به فروش کالاها به قیمت‌های باور نکردنی بپردازند اما مشکل اصلی در کشور ایران قوانین کسب و کار الکترونیک است که در آن اجازه نمی‌دهد تا هزینه پیشنهاد‌های داده شده بر روی کالاها برای کسانی که برنده نمی شوند سوخت شود، چراکه آن‌موقع این امر نشانه ملموس شرط بندی بوده و رسما غیر قانونی خواهد بود.

در زبان ساده کالابین یک رقابت سالم بر روی خرید یک کالا راه می اندازد تا شما با هزینه ای اندک بتوانید صاحب کالایی با قیمت بالا شوید. بطور مثال یک آیفون ایکس با قیمت حدودی 15 میلیون تومان در کالابین در بدترین حالت برای شما حدود 4 میلیون تومان تمام خواهد شد یعنی 30 درصد قیمت واقعی آن ...

اگر هم شانس بیشتری داشته باشید تنها با 20 درصد قیمت یعنی سه میلیون تومان برنده آن خواهید شد. در هر حال آنچه مهم است آنکه هیچگاه پیشنهادات شما روی کالاها سوخت نشده و در یک سبد برای شما جمع می شود تا شانس شما را برای برنده شدن بیشتر نماید.

اگر به یک سرگرمی همراه با یک خرید فوق هیجانی علاقه مندید حتما به کلابین سری بزنید...

معرفی کالابین یک مدل ایرانی شده از روش Penny Auction

روش های برنده شدن یک کالا در کالابین

قبل از آنکه به روش‌های برنده شدن در کالابین اشاره کنیم باید به یک سئوال اصلی و مهم  پاسخ بدهیم و آن این است که:

آیا هزینه انجام شده در کالابین ممکن است سوخت شود؟

پاسخ این سئوال در یک کلام منفی است، اما اینکه در چه زمانی شما برنده شوید کاملا به سرعت عمل شما و حضور در سایت بستگی دارد.

خوب به معرفی روش ها بپردازیم تا در انتهای آن دوباره به موضوع بررسی شانس برنده شدن شما برسیم. در کالابین به دو روش شما می‌توانید برنده شوید.

همانطور که مشاهده می‌کنید کنار هر محصول 5 کلید دایره نارنجی رنگ که عبارت 1 تا 20 روی آن نوشته شده وجود دارد. ضمنا یک زمان هم کنار کالا نمایش داده شده است. اگر شما اعتبار کافی داشته باشید و روی هر یک از  این 5 کلید  کلیک کنید به اندازه  عدد نوشته شده روی آن از زمان محصول بر اساس ثانیه کسر خواهد شد. بطور مثال اگر شما روی 5 کلیک کنید زمان محصول 5 ثانیه کم خواهد شد.

هر فروشی که می خواهد رخ دهد یک زمان اولیه دارد، هر قدر شرکت کنندگان در آن فروش مشارکت کنند این زمان بصورت هوشمند کم و کمتر می گردد تا به حداقل خود برسد. در هر زمان اگر شما با کلیک روی دایره‌ها یک پیشنهاد جدید بدهید نام شما به عنوان خریدار در بالای نام‌های دیگر قرار خواهد گرفت.

وقتی زمان به 10 ثانیه رسید بصورت یک کرنومتر معکوس زمان شروع به کم شدن می کند، اگر کسی پیشنهاد دهد زمان دوباره به 10 باز می‌گردد و اگر زمان به صفر برسد شخصی که آخرین پیشنهاد را داده و نام وی آنجا نوشته شده برنده خرید کالا با 90 درصد تخفیف خواهد بود.

فهرست کسانی که پیشنهاد خود را برای خرید این کالا ارسال کرده اند نیز در کنار محصول در صفحه داخلی آن نمایش داده می شود که نام شما نیز یکی از  آنها خواهد بود.

ممکن است از خود سئوال کنید این زمان هیچگاه تمام نخواهد شد، در این شرایط یک شانس جدید به شما داده شده است.

شما با دادن هر 2000 پیشنهاد در کالابین یک کلید جدویی بدست خواهید آورد. با داشتن کلید جادویی در هر زمان میتوانید روی کالایی که کلید جادویی آن روشن شده کلیک کنید و بدون هیچ قرعه کشی صاحب آن شوید. توجه داشته باشید این کلید ها ممکن است در هر زمان روشن شوند. به همین علت شما باید در هر لحظه منتظر روشن شدن یکی از آنها باشید.

به محض روشن شدن کسانی که کلید جادویی دارند میتوانند با کلیک روی آن کالا را با 90 درصد تخفیف خریداری نمایند. این شانس تا 50 کلیک روشن است و چنانچه افرادی که کلید جادویی ندارند 50 پیشنهاد روی کالا بدهند این کلید خاموش شده و باید منتظر روشن شدن کلید بعدی باشید.

در بالای صفحه شما تعداد اعتبار های باقی مانده و تعداد اعتبار لازم برای بدست آوردن آن و همچنین تعداد کلید جادویی و پیشنهادات شما نوشته شده است و شما با هر پیشنهاد تغییرات آن را مشاهده خواهید کرد.

یک سئوال مهم : چرا باید بر روی کالایی که بیش از 5000 هزار پیشنهاد رسیدن زمان آن به  10 ثانیه مانده کلیک کنیم و اعتبارمان را خرج کنیم؟

توجه داشته باشید شما هر قدر پیشنهاد دهید به همان میزان شانس شما برای برنده شدن بیشتر خواهد بود. بدان معنا که شما با بدست آوردن کلید جادویی شانس برنده شدنتان را افزایش خواهید داد.

شما در نهایت هر قدر پیشنهاد خرج کنید چیزی از دست نخواهید داد چرا که می‌توانید با داشتن گزینه کلید جادویی با نصف قیمت هر کالایی را که می‌خواهید صاحبش شوید.

اصالت کالا و روش تحویل آن به برندگان در کالابین:

فهرست برندگان و پیام های آنان در بخش برندگان کالابین قابل رویت است که خود می‌تواند متضمن اطمینان شما به کالابین باشد. از طرفی کلیه کالاهای قرارداده شده در کالابین اصل بوده که به همراه گارانتی آن به برندگان تحویل داده خواهد شد و چنانچه شما در خرید یک کالا برنده شدید، ظرف مدت کمتر از 12 ساعت در روز های کاری و 24 ساعت در روزهای تعطیل از طرف تیم پشتیبانی کالابین با شما تماس گرفته خواهد شد و با چک کردن اطلاعات شما هماهنگی لازم برای تحویل جایزه به شما انجام خواهد شد.

زمان تحویل کالا بعد از پرداخت 10% برای عزیزان تهرانی مدت زمان 10 تا 15 روز و در شهرستان ها 15 تا 20 روز به طول خواهد انجامید .

در آخر ذکر این نکته ضروری است که نه تنها در کالابین بلکه شما در هر سایتی که تمایل داشتید فعالیت نمایید حتما قبل از هر اقدامی , به بخش قوانین و مقررات و راهنمای آن مراجعه نمایید تا با آگاهی کامل نسبت به فعالیت در آن اقدام نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات