با محله ابوذر تهران آشنا شوید

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شهرک ابوذر واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران از شمال به بزرگراه آهنگ (مرز بین ابوذر و منطقه ۱۴ شهرداری)، از جنوب به بزرگراه امام رضا (ع) و میدان بسیج، از غرب به خاوران از شرق به بزرگراه افسریه منتهی می‌شود.
تبلیغات

اگر به رهن و اجاره آپارتمان در ابوذر و اطراف آن فکر می‎کنید، شنیده‌ها و کلیشه‌ها را دور بریزید و با واقعیت این محله روبرو شوید.

با بالا رفتن نرخ مسکن در طی ماه‌های اخیر، عده بسیاری ناگزیر به ترک خانه‌های فعلی و تغییر محله‌های خود شده‌اند. در چنین شرایطی منطقه ۱۵ تهران به دلیل قیمت‌های مناسب از گزینه‌های روی میز برای اقشار کم‌درآمد، زوج‌های جوان، افراد مجرد و ... به حساب می‌آید.

کلیشه‌های موجود نسبت به محله‌های جنوب تهران، عموما تصویری از کمبود امکانات، ناامنی، فرسودگی، آسیب‌های اجتماعی را از این محله‌ها ترسیم می‌کند. این در حالی است که کیفیت زندگی در بسیاری از این محله‌ها از جمله ابوذر در سطح مناسبی قرار دارد و توجه ویژه شهرداری تهران به این نواحی، امکانات روزافزونی را برای سکنه فراهم کرده است. در ضمن ساختمان شهرداری منطقه ۱۵ در محله ابوذر واقع شده است.

ابوذر ۳۰۱ هکتار مساحت دارد و سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران می‌گوید که ۳۰٫۶۶۹ نفر در این محل زندگی می‌کنند. البته در طی ۱۲ سال اخیر و با توجه به موج نوسازی شهری و افزایش ساخت و سازها قطعا این رقم بیشتر شده است.

کارشناسان توسعه شهری، ابوذر را محله‌ای با محیط شهری معاصر، سازمان‌یافته و متناسب با شأن انسانی شهروندان ساکن آن ارزیابی می‌کنند و به گفته ساکنین، ابوذر کیفیتی مطلوب برای سکونت، کار، گذران اوقات فراغت و عبور و مرور دارد.

از مزایای مهم رهن و اجاره آپارتمان در ابوذر، سرانه بالای فضای سبز آن است که فضای مهمی برای تعامل و گذران وقت ساکنین و بازی کودکان محسوب می‌شود.

هم‌جواری با بزرگراه‌ها اگرچه دسترسی خوبی برای محله فراهم کرده اما معایبی هم به دنبال داشته است. مثلا حجم ترافیک عبوری از خیابان خاوران و بزرگراه بسیج بسیار زیاد است و پایانه خاوران به منبع نشر آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا تبدیل شده است. از طرفی دیگر آلودگی صوتی برای خانه‌هایی که در اطراف بلوار ابوذر قرار گرفته‌اند و نزدیک اتوبان هستند بسیار زیاد است.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در ابوذر با توجه به مصالح و نمای ساختمان، تعداد طبقات و موقعیت و سن ساختمان متفاوت است. با مراجعه به بخش املاک سایت دیوار می‌توانید آگهی‌های متعددی را بررسی و مقایسه کنید.

فراموش نکنید در منطقه ۱۷ تهران هم محله‌ای به نام ابوذر وجود دارد که به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌شود. هنگام جست و جو در سایت دیوار دقت کنید آگهی‌های این دو محل را با یکدیگر قاطی نکنید.

آپارتمان ۵۵ متری یک خوابه در یکی از بهترین کوچه‌های خیابان مسلم، با پرداخت ماهانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۳۵ میلیون تومان ودیعه رهن و اجاره داده می‌شود. این ساختمان در سال ۱۳۸۳ ساخته شده و پارکینگ، انباری، آسانسور، کف سرامیک، کابینت ام‌دی‌اف، پاسیون ۶ متری و حمام داخل اتاق خواب دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات