محله ابوذر تهران از منظر امکانات شهری چه وضعیتی دارد؟

یک‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
محله ابوذر در ناحیه ۲ منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است. شمال ناحیه دو از تقاطع خیابان میثم با خیابان آهنگ آغاز می‌شود، از شرق به بزرگراه بسیج و از غرب به خیابان ذوالفقاری منتهی می‌شود.
تبلیغات

جنوب این محدوده از میدان بسیج آغاز و در امتداد بزرگراه بعثت به تقاطع خیابان ذوالفقاری ختم می‌شود. سکونت در منطقه ۱۵ تهران ویژگی‎‌های خاص خود را دارد و ترکیبی از سنت، مدرنیته، مذهب، شلوغی و پویایی را در نقاط مختلف دربرگرفته است.

محله ابوذر هم مجموعه‌ای از این خوب و بدهاست. اگر بودجه شما به رهن آپارتمان در ابوذر می‌خورد حتما این محله را برای انتخاب محل سکونت مورد بررسی قرار دهید.

فضای سبز

سرانه فضای سبز در ابوذر بالای میانگین منطقه قرار می‌گیرد. این محله به ویژه در اطراف بلوار ابوذر سرسبز است. حتی روی نقشه هم که نگاه کنید گستردگی بوستان‌ها و فضای سبز پارک‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

بیش از ۱۲ بوستان کوچک و بزرگ در این محله قرار گرفته است که امتیازی بزرگ برای ساکنین خصوصا خانواده‌هایی که بچه دارند محسوب می‌شود. بوستان کودک، پارک گلگشت، وحدت، آزالیا، گلیار و ... از این جمله هستند. فدائیان اسلام وسیع‌ترین پارک این محله است.

امکانات ورزشی و تفریحی

مزیت دیگر رهن آپارتمان در ابوذر برای خانواده‌های دارای فرزند اماکن ورزشی و زمین‌های چمن این محله است که به کودکان و نوجوانان این امکان را می‌دهد که اوقات فراغت خود را به ورزش و فوتبال سپری کنند.

فقط ۴ زمین چمن در این محل وجود دارد. ۲ مجموعه ورزشی و ۴ باشگاه بدنسازی هم در نقاط مختلف این محله قرار گرفته است.

امکانات فرهنگی و آموزشی

مهدکودک و مدرسه در پایه‌های مختلف تحصیلی به تعداد کافی در این محله موجود است. ابوذر یک سرای محله دارد که در آن کلاس‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود. از ورزش و یوگا گرفته تا کلاس‌های هنری، مدیریت خانواده، سلامت و محیط زیست برگزار می‌کند.

خانه کودک این سرای محله هم برنامه‌های آموزشی و تفریحی مختلفی مثل، تئاتر شعر و داستان‌خوانی برای بچه‌ها دارد و محیطی مناسب جهت آموزش و تعامل کودکان با گروه‌های هم‌سن و سال خود فراهم کرده است و اما مهم‌تر از همه مرکز فرهنگی خاوران از مراکز مهم فرهنگی اجتماعی، علمی و هنری پایتخت است، در این محله واقع شده است.

مروری بر آگهی‌های سایت دیوار

برای رهن آپارتمان در ابوذر در سایت دیوار گزینه‌های متعددی را می‌شود بررسی کرد. آپارتمان ۱۳۰ متری خوابه، نوساز و کلیدنخورده در خیابان مسلم ابوذر به مبلغ ۲۰۷ میلیون تومان رهن داده می‌شود. مسلم از خیابان‌های اصلی ابوذر است که در سرتاسر محله امتداد پیدا می‌کند و مغازه‌های متعددی برای خریدهای روزمره در آن موجود است. این آپارتمان تک‌واحدی است و تراس، درب ضدسرقت، پارکینگ، انباری، سیستم گرمایش پکیج و کف سنگی دارد.

با بودجه‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در این محله نمی‌توان به سراغ ساختمان‌های نوساز یا بالای ۱۰۰ متر رفت. در میان آگهی‌ها نرخ رهن ۶۰ متری یک‌خوابه و ۱۰ ساله‌، ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. این آپارتمان دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات