خرید ملک در مناطق مختلف تهران

پنج‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در گذشته اراضی محله ابوذر، مختص کشت گندم بوده است. توسعه کالبدی این محل تا حدود زیادی مدیون شرکت آپارتمانی شرق است که 12 سهامدار آن مالکیت بخش عمده‌ای از زمین‌های جنوب شرقی تهران را در دست داشت.
تبلیغات

در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۴۷ مقررات مربوط به محدوده ۲۵ ساله تهران به اجرا درآمد. به این معنی که خارج از محدوده، ساخت و ساز ممنوع شد. به همین دلیل قیمت اراضی خارج از محدوده سقوط شدیدی کرد. این سهامداران بخشی از زمین‌های کشاورزی را که خارج از محدوده بودند و قیمتی پایین داشتند خریدند و تفکیک کردند.

پیش از انقلاب، ابوذر محله رضا پهلوی نام داشت و بلوار اصلی آن هم به همین اسم خوانده می‌شد. بعد از انقلاب، مقررات مربوط به محدوده ۲۵ ساله تهران نادیده گرفته شد و ساخت و ساز و خرید خانه در ابوذر از سال 1357 آغاز شد.

این محله از خوش‌نقشه‌ترین محله‌های تهران است و شکل هندسی آن بر اساس طرح و نقشه قبلی بنا شده است. خیابان‌ها به نظم و در موازات یکدیگر ساخته‌ شده‌اند و بلوار شاهد، برادران آقاجانلو و نبرد از شریان‌های اصلی محله هستند. برای اینکه از قیمت خرید خانه در ابوذر باخبر شوید می‌توانید آگهی‌های سایت دیوار را مرور کنید.

یک آپارتمان 94 متری دوخوابه و ساخت سال 1390 در خیابان نبرد جنوبی، به قیمت 700 میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان بازسازی شده است و آشپزخانه مدرنی دارد اما فاقد پارکینگ است. در اطراف خیابان نبرد مغازه‌، کافه و رستوران‌های مختلف قرار گرفته است. نبرد از شمال به اتوبان آهنگ و از جنوب به ترمینال خاوران می‌رسد.

در خیابان مسلم شمالی یک آپارتمان 97 متری نوساز و دوخوابه، 1 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. به گفته فروشنده این واحد امکانات کامل و نورگیری بالایی دارد. اما در متراژ کوچک‌تر، برای خرید خانه در ابوذر، یک 55 متری هم در همین حوالی آگهی شده 370 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این واحد کابینت ام دی اف و کاغذ دیواری دارد اما در طبقه چهارم قرار گرفته و آسانسور ندارد. در عوض به پارک شاهد بسیار نزدیک است. 

در پل ششم بلوار ابوذر، آپارتمان ۱۲۵متری نوساز و کلیدنخورده متری 6 میلیون و 600 هزار تومان آگهی شده که در واقع به نسبت نوساز بودن زیر قیمت محله است. این واحد دارای پارکینگ و فاقد انباری است و تا پارک گلشن چند دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

البته بلوار ابوذر معایب و محاسن خودش را دارد. اطراف آبراه بلوار پر از درخت و بسیار سبز و خوش آب و هواست اما از طرفی وجود مسیل تبعات زیست‌محیطی هم دارد. به ویژه آنکه سطح آب‌های زیرزمینی در این محله بالا است. یک 113 متری هم در پل پنجم موجود است که با کلنگی در همین منطقه معاوضه می‌شود.

خانه‌های کلنگی به منظور ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن خریداری می‌شوند. چرا که محله ابوذر ظرفیت بالایی برای توسعه دارد و از این منظر مورد توجه شهرداری تهران بوده است. اتفاقا ساختمان شهرداری منطقه 15 هم در ابوذر قرار دارد و موجب شده ساکنین راحت‌تر خواسته‌ها و شکایات خود را به گوش مسئولین برسانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات