اپلیکشین کیلید: اجاره و خرید خانه در تهران

سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
محله ستارخان یکی از محله‌های واقع در منطقه دو تهران است و تقریباً در مرکز قرار دارد و از همین لحاظ برای زندگی تقریباً مکان مناسبی است.
تبلیغات

قیمت اجاره خانه در ستارخان معمولا برای کسانی مناسب است که توانایی مالی بالایی دارند و امتیازی مانند دسترسی به نقاط شهر را انتخاب کرده‌اند.

ستارخان از جانب شمال و جنوب به بزرگراه‌های جلال آل احمد و خیابان آزادی و از جانب غرب و شرق نیز به بزرگراه‌های یادگار امام و شهید چمران ختم می‌شود. این محله یکی از محله‌های شلوغ و پرجنب و جوش تهران است که به دلیل تراکم زیاد جمعیت در آن، این وضعیت را به خود گرفته است.

اجاره خانه در ستارخان معمولا دارای قیمت‌های متنوعی است اما طبق شواهد قیمت اجاره آپارتمان کوچک در این محله تقریبا برای دانشجویان متناسب است و به همین دلیل و موقعیت این محله دانشجو‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند. مثلا در خیابان بهبودی ستارخان می‌توان خانه‌ای با 5 میلیون رهن و اجاره 850 هزار تومان پیدا کرد یا یک آپارتمان 75 متری یک خوابه مناسب دانشجو را با رهن 20 میلیون و اجاره 1 میلیون تومان پیدا کرد.

در یکی از خیابان‌های مهم دیگر به اسم شادمهر واقع در ستارخان نیز که امتیازاتی مانند نزدیکی به محور بی آر تی و آزادی را دارد آپارتمان‌هایی با قیمت دانشجویی می‌توان اجاره کرد. مثلا یک واحد 65 متری را با ماهی یک میلیون اجاره و 25 میلیون رهن می‌توان پیدا کرد.

البته باید یک نکته را هم فراموش نکرد برای کسی که قصد خرید و اجاره خانه در ستارخان را دارد باید مسائلی مانند شلوغی و سر وصدای زیاد در این محله را به خاطر ازدحام جمعیت در نظر بگیرد.

از نکات مثبت و مزیت‌ها برای اجاره و خرید خانه در ستارخان

- دسترسی به اتوبان‌های شیخ فضل الله نوری، چمران و جناح

- محلی در دسترس و نزدیک بخصوص برای دانشجوها و کارمندان

- دارای پارک‌های متعدد مانند شکوفه، میلاد، لاله و شاهین

- دارای بازارچه سنتی و مشهور در خیابان ستارخان  برای رفع اکثریت نیازمندی‌های مردم

- وجود مراکز درمانی متعدد مانند حضرت رسول اکرم (ص) و بیمارستان امیرالمومنین

- وجود مراکز مذهبی و آموزشی متعدد

- نزدیک بودن 2 پمپ بنزین در این منطقه برای نیاز ساکنین

زندگی در ستارخان و شرایط آن با توجه به شلوغی محله

محله‌ی ستارخان با توجه به آنکه جزء یکی از محله‌های قدیمی تهران است اما جزء بافت فرسوده به حساب نمی‌آید. محله ستارخان یکی از محله‌های مشهور است که اکثر تهرانی‌ها آن را می‌شناسند.

خیابان ستارخان واقع در این محله از خیابان‌های مهم تهران است و برای دسترسی به میدان‌های اصلی تهران مانند صادقیه و آزادی باید از آن عبور کرد. این محله به علت وفور مراکز تجاری، پاساژ‌ها و بازارچه سنتی زیر پل ستارخان و همچنین نزدیکی به پمپ بنزین و مرکزیت شهر مانند آزادی به یکی از محله‌های پر ازدحام و شلوغ تبدیل شده است. و برای کسی که دنبال محله‌ای آرام و بدون سر و صدا می‌گردد و کار او در مرکز شهر و نزدیکی آن نیست می‌توان گفت که انتخاب اشتباهی است.

ستارخان مانند یک پل ارتباطی بین مرکز و غرب شهر تهران است و خیابان‌های خلوت و شلوغ دارد. ستارخان با توجه به امکانات زیاد و بازار کاملی که از هر جهت در آن وجود دارد، جزء گزینه‌های مناسب برای خرید و اجاره خانه است.

خیابان ستارخان یکی از مهم‌ترین خیابان ‌های مهم محله و شهر تهران

این خیابان یکی از خیابان‌های مهم در شهر تهران است که نام قدیمی آن خیابان تاج بوده است. خیابان ستارخان از میدان صادقیه شروع و به میدان توحید منتهی می‌شود که در طول این خیابان مراکز خرید و پاساژهای زیادی برای تهیه پوشاک، لوازم خانگی و لباس وجود دارد. علت نام گذاری این خیابان را به خاطر ستارخان که در زمان مشروطه یکی از سرداران جنبش‌های مشروطه ایران بوده است و همچنین به خاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌های او نام گذاری کرده‌اند.

خیابان ستارخان یکی و اطراف به عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌ها در شمال غرب تهران به حساب می‌آید. اخیرا در این مناطق سازه‌های جدید؛ بافت قدیمی سنتی و خانه‌های ویلایی این منطقه را کم‌رنگ تر نشان می‌دهد. این منطقه دارای آب و هوای خوب و دسترسی‌های مهم تجاری است.

قیمت اجاره و خرید خانه در ستارخان به نسبت بالا است مثلا برای یک خانه 113 متری یا 100 میلیون رهن باید 2 میلیون تومان اجاره ماهیانه پرداخت شود.

خرید آپارتمان با توجه به موقعیت و سایر امکانات آن دارای رقم‌های متنوعی است. این قیمت‌ها به صورت نسبی از حدود 600 میلیون به بالا از متراژ‌های پایین مثلا 50 متر شروع می‌شود و در حد متوسط یعنی متراژ 100 متر با قیمتی تا حد 1 میلیارد و نیم و در متراژ‌های بالاتر و حدود 145 متر با قیمتی تا حدود 2 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

چند نمونه از قیمت‌های اجاره و خرید خانه و همچنین خرید و فروش آپارتمان در ستارخان

- برای اجاره آپارتمان 80 متری در شادمان ستارخان با رهن 140 میلیون تومان، اجاره ماهیانه 150000 تومان درخواست می‌شود.

- برای خرید آپارتمان نوساز 90 متری در ستارخان یک میلیارد و 80 میلیون تومان درخواست می‌شود.

- بابت آپارتمان 125متری و دوخوابه در ستارخان تهران یک میلیارد و 100 میلیون تومان درج شده است.

- برای آپارتمان 111 متری و دو خوابه قیمت 950 میلیون تومان در آگهی‌های املاک درج شده است.

- برای اجاره آپارتمان 114 متری با فول امکانات در ستارخان قیمت رهن 100 میلیون و اجاره 2 میلیون تومان درخواست شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات