دلایل ثبت تغییرات شرکت چیست؟

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قبل از اینکه تصمیم بگیرید شرکتی را ثبت کنید باید به تمام مشکلات ثبت شرکت توجه داشته باشید چون ممکن است بعدا شرکت نیاز به تغییرات داشته باشد.
تبلیغات

برای شروع کسب‌وکار و فعالیت‌های تجاری و غیرتجاری نیاز به ثبت شرکت  است. در ایران ۷ نوع شرکت موجود است که می‌توان در اداره ثبت شرکت‌ها آن‌ها را ثبت کرد. در بین این‌ها، ثبت شرکت سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود و تضامنی بیشترین میزان ثبت را دارند.

شرکتی که ثبت می‌کنیم ممکن است در آینده نیاز به تغییراتی داشته باشد؛ برای همین ثبت تغییرات شرکت در دراز مدت برای اکثر کسب‌وکارها لازم است. این تغییرات شامل مواردی همچون: تغییر نام شرکت، تغییر نوع شرکت، تغییر آدرس شرکت، افزایش یا کاهش سهام، تغییر اعضای هیئت مدیره، انحلال شرکت و... می‌شود.

برای اینکه تغییرات شرکت مطابق با قوانین ثبت شرکت‌ها مورد قبول باشد و در آینده برای افراد حقیقی و حقوقی مشکلی پیش نیاید؛ نیاز است که تغییرات شرکت را به تصویب مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده برسانیم.

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت تغییرات، ثبت صورت جلسه‌ی تغییرات تصویب شده‌ی شرکت به شمار می‌رود و برای قانونی شدن ثبت تغییرات شرکت باید آن را در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و در روزنامه رسمی آگهی کنیم.

ثبت ۳

برای تغییر نوع شرکت باید چه کار کنیم؟

برای تغییر نوع شرکت، با توجه به قوانین جدید صرفا سه نوع شرکت بیشتر قابل تغییر به یکدیگر نیستند.

انحلال شرکت چیست؟

انحلال شرکت به این معنی است که همه‌ی فعالیت‌های شرکت متوقف می‌شود و شرکت کاملا دست از کار می‌کشد. وقتی شرکت منحل می‌شود یک نفر نماینده باید بدهی‌ها و مطالبات شرکت را تسویه کند و انحلال شرکت را به ثبت برساند به این فرد مدیر تسویه می‌گویند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات