کدام سفر خارجی را ترجیح می‌دهید؟ استانبول یا گرجستان

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گرجستان نوظهور یا استانبول پرقدمت کدام انتخاب شماست؟ هوشمندانه سفر کنید
تبلیغات

شهر استانبول و کشور گرجستان امروزه به یکی از توریست‌خیزترین مناطق گردشگری و توریستی در جهان تبدیل شده اند. به صورتی که هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر و توریست از سراسر جهان این دو منطقه را محلی بسیار مناسب برای سفر و اقامتی موقت می‌دانند.

بسیاری از گردشگران و توریست‌ها در انتخاب مقصدی بین استانبول و گرجستان بر سر دو راهی قرار می‌گیرند که کدام یک را به عنوان مقصد انتخاب کنند. برای داشتن سفری خوش و لذت‌بخش تور استانبول لست تورز یا تور گرجستان لست تورز را امتحان کنید و سفری خوش را برای خود و خانواده رقم بزنید. ما در این مطلب قصد داریم این دو منطقه پر جنب و جوش را با یک دیگر مقایسه کنیم تا اطلاعات کافی برای انتخاب مقصد را داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

هتل‌های استانبول و کشور گرجستان:

یکی از موضوعاتی که همیشه اهمیت بسیار بالایی در انتخاب مقصد مسافران وجود داشته و هست کیفیت و قیمت هتل‌ها و محل اقامتشان است. هتل های استانبول ۴ و ۵ ستاره شهر استانبول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به دلیل وجود کیفیت بسیار خوب هتل‌ها استانبول را از دیگر شهرهای کشور ترکیه متمایز ساخته‌اند. در کل اگر بخواهیم هتل‌های شهر استانبول را با هتل‌های سراسر کشور گرجستان مقایسه کنیم باید بگوییم که هتل‌های استانبول از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. نوع سرویس‌دهی و ارائه خدمات در هتل‌های استانبول به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر هستند. ناگفته نماند که هتل‌های کشور گرجستان با این که از نظر کیفیت و سرویس‌دهی و همچنین ارائه خدمات به پای هتل‌های استانبول نمی‌رسد در عوض با پرداخت هزینه‌ای بسیار پایین‌تر و به صرفه‌تر می‌توانید در یک هتل ۵ ستاره در کشور گرجستان اقامت کنید و پول بیشتر پس‌انداز کنید. همچنین می‌توانید برای داشتن سفری کم خرج و ارزان، تور ارزان گرجستان را رزرو کنید.

در نهایت نتیجه‌گیری کلی‌ای که می‌توانیم در رابطه با هتل‌های استانبول و گرجستان بگیریم این است که هتل‌های استانبول با کیفیت‌تر و سطح بالاتر از هتل‌های کشور گرجستان هستند و هتل‌های کشور گرجستان به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر نسبت به هتل‌های شهراستانبول هستند.

جاذبه‌های تاریخی استانبول یا جاذبه‌های تاریخی کشور گرجستان؟

امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مناطق، شهرها و کشورهای توریستی داشتن جاذبه‌های تاریخی آن‌ها است که بسیار مورد استقبال گردشگران و توریست‌ها قرار گرفته‌اند. اگر شخصی قصد دیدن از جاذبه‌های کشور یا شهری را داشته باشد بی شک بازدید از جاذبه‌های تاریخی را در اولویت قرار می‌دهد. در شهر استانبول جاذبه‌های تاریخی همراه با ترکیبی از هنر و معماری بسیار خاصی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، آب انبار تاریخی باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، موزه باستانی استانبول، باغ باشکوه دلما باغچه و قلعه یدیکوله اشاره کرد. کشور گرجستان نیز دارای جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبا است که قدمتی بیشتر از جاذبه‌ها تاریخی شهر استانبول دارند و مربوط به تمدن‌ها و اجتماعات بسیار دور و باستانی می‌شود. می‌توان به چند نمونه از جاذبه‌های تاریخی کشور گرجستان نظیر قلعه ناریکالا، شهر سنگی اوپلیستیخه، کلیسای ترینیتی و شهر واردزیا که در دامنه کوه است اشاره کرد.

پس نتیجه می‌گیریم که جاذبه‌های تاریخی شهر استانبول سازه‌هایی با معماری زیبا هستند ولی در گرجستان جاذبه‌های تاریخی بیان‌گر تمدن‌ها و اجتماعاتی هستند که در گذشته‌ای دور می‌زیستند مانند شهر واردزیا که در دامنه کوه خانه‌هایی تراشیده بودند و در دل کوه زندگی می‌کردند.

جاذبه‌های طبیعی استانبول یا جاذبه‌های طبیعی کشور گرجستان؟

از دیگر موضوعاتی که می‌تواند در سفر به شهر یا کشوری حائز اهمیت برای گردشگران و توریست‌ها باشد جاذبه‌های طبیعی است مقصدی است که به آن سفر می‌کنند. همانطور که می‌دانیم شهر استانبول دارای محیطی بسیار کوچک نسبت به کشور گرجستان است و طبیعتا جاذبه‌های طبیعی کم‌تری هم نسبت به یک این کشور دارد. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی برای طبیعت‌گردی منطقه پولونزکوی است که به یک مکان طبیعی برای طبیعت‌گردی و همچنین اقامتی موقت است. می‌توانید در طبیعت بسیار زیبای این منطقه حسابی پیاده‌روی کنید و اکسیژن خالص را حس کنید و سر زنده شوید. محله کمر بوگارز نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر استانبول است که در آن رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی زیادی وجود دارد و می‌تواند یک جاذبه طبیعی بسیار مناسب برای اقامتی کوتاه باشد.

پارک ملی کاچکا

لست تورز

 در کشور گرجستان به دلیل موقعیت مکانی‌ که دارد از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری طبیعی باشد. از مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی کشور گرجستان می‌توان به گذرگاه چاوخی که در نزدیکی روستای جوتا در بین کازبگی و خوسورتی قرار دارد، دریاچه‌های رنگارنگ آبودلائوری که در روستای باریسکاهو قرار دارد، دریاچه بلک راک که یکی از جاذبه‌های بسیار معروف گرجستان است، پارک بسیار بزرگ و وسیع برجومی، دریاچه با شکوه توباوارچخیلی، گذرگاه طبیعی مستیا به اوشگولی و گذرگاه اومالو به شتیلی اشاره کرد. حال با در نظر گرفتن این موضوع که گرجستان منطقه بسیار مناسبی برای بازدید و تفریح در جاذبه‌های طبیعی است می‌تواند مقصدی مناسب برای افرادی باشد که به طبیعت و طبیعت‌گردی با تور لحظه آخری علاقه زیادی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات