راهکار هایتل برای تشخیص لوازم جانبی موبایل اصل و تقلبی

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
افزایش قیمت‌های گوشی‌های همراه و حساس‌تر شدن گوشی‌ها به لحاظ کاربرد و لوازم آنها باعث شده تا این روزها حساسیت‌های بیشتری بر روی لوازم جانبی اتفاق بیافتد و تقلبی بودن این لوازم دردسرهای زیادی را برای خریداران به وجود آورد.
تبلیغات

ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی روزمره‌ی ما منجر به ایجاد نیاز برای خرید لوازم جانبی متعددی شده است که خرید این لوازم جانبی در شرایط کنونی خود چالشی بزرگ است، چراکه اصل یا تقلبی بودن لوازم جانبی در عمر گوشی‌های هوشمند تاثیرگذار است.

هایتل درباره چگونگی تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم جانبی موبایل گزارش می‌دهد

این روزها تکنولوژی با سرعتی فزاینده، رو به رشد است و شرکت‌های مختلف در این رقابت بزرگ سعی دارند تا با خدمات بهتر و بزرگ‌تر لوازمی را که بیشتر مورد توجه کاربران و مخاطبان‌شان هستند تولید و با چنین خدماتی مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند، به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده در یک رقابت بزرگ وارد تولید و عرضه قطعات جانبی شده‌اند، بطوریکه هر کدام از قطعات با وجود نقاط پیشرفت و پس‌رفت توانسته‌اند طرفداران خودشان را داشته باشند و به گفته فروشندگان لوازم جانبی معتبر از جمله هایتل، در این بین چیزی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد و باعث نارضایتی مشتریان می‌شود، ورود قطعات تقلبی از جمله پاوربانک، لوازم جانبی موبایل، اسپیکر بلوتوث و دیگر موارد است.

افزایش قیمت‌های گوشی‌های همراه و حساس‌تر شدن گوشی‌ها به لحاظ کاربرد و لوازم آنها باعث شده تا این روزها حساسیت‌های بیشتری بر روی لوازم جانبی اتفاق بیافتد، خرید حافظه موبایل و محافظ و امثال این به طبع بالاتر رفتن قیمت گوشی و امکانات آن از حساسیت‌های خاص خودش پیروی می‌کند و تقلبی بودن این لوازم دردسرهای زیادی را برای خریداران به وجود می‌آورد.

چگونه اصل یا تقلبی بودن لوازم جانبی را تشخیص بدهیم

پاوربانک یکی از لوازم جانبی است که این روزها تقاضای بیشتری را نسبت به دیگر لوازم پیدا کرده است و با توجه به اینکه گوشی‌ها اکثراً دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و مصرف باتری بیشتر هستند، پاوربانک مخصوصاً برای کسانی که کسب و کارشان با موبایل است و ارتباط تلفنی زیادی دارند، به یک وسیله ضروری تبدیل شده است، حال آنکه ورود پاوربانک‌های تقلبی به بازار کار را برای بسیاری از مشتریان سخت کرده است، هایتل درباره تشخیص اصل یا تقلبی بودن پاوربانک به این موارد اشاره کرد.

چگونه پاوربانک‌های تقلبی را از پاوربانک‌های اصل تشخیص بدهیم

اگر به شکل کلی بخواهیم تفاوت بین اصل و تقلبی بودن پاوربانک را عنوان کنیم می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • پاوربانک‌های تقلبی سبک‌تر از پاوربانک‌های اصلی در مدل مشابه هستند.
  • در نوع تقلبی شارژ و دشارژ شدن زمان کمتری لازم دارد.
  • نوع تقلبی با استفاده از مواد بی‌کیفیت ساخته شده است.
  • معمولاً انواع تقلبی دارای ال ای دی نیست.

فارغ از اینکه خرید هر وسیله غیراصل و تقلبی نظیر اسپیکر بلوتوث آزار دهنده است، باید گفت خرید نسخه‌ی تقلبی پاوربانک نه‌تنها به کار و خواسته شما ضربه وارد کرده و باعث می‌شود تا در مواقع حساس نتوانید به هدف خودتان دست پیدا کنید، به لحاظ اقتصادی به شما ضربه وارد می‌کند، بلکه حتی در مواردی می‌تواند منجر به آسیب زدن به خریدار شود به فرض مثال نشت مایعات خطرناک از داخل پاوربانک شوند که از خطراتی است که ممکن است به وجود بیاید.

هایتل

گذشته از آسیب رساندن به موبایل و دستگاه تلفن‌تان، در مواردی حتی کیفیت پائین پاوربانک می‌تواند منجر به آتش گرفتن یا انفجار آن شود؛ هایتل در این مورد عنوان کرد بسیار مهم است که خریدار بتواند پاوربانک اصل را از تقلبی آن تشخیص دهد و از مراکز نامعتبر و مغازه‌هایی که صرفاً برای فروش دست به هرگونه ارائه‌ای در کالاهایشان می‌زنند خرید نکند، بسیاری از تولیدکنندگان معتبر پاوربانک از جمله شیائومی راه‌های مناسبی برای تشخیص داشته و می‌توانید با کمی دقت خرید ایمن داشته باشید.

به طور کلی برای خرید پاور بانک به این نکات دقت کنید

بسته‌بندی اورجینال

پاوربانک‌های اصل اغلب دارای بسته‌بندی‌های اورجینال هستند. روی پک‌ آن‌ها زبان‌ انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده شده است، روی بدنه این پک‌ها سایت تولیدکننده عنوان شده و همچنین مشخصات پاوربانک ذکر شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به ظرفیت پاوربانک اشاره کرد.

شماره سریال

روی بسیاری از این لوازم جانبی موبایل از جمله پاوربانک، شماره سریال اعلام شده است که می‌توانید از طریق آن در سایت مربوطه پیگیر اصل یا تقلبی بودن آن شوید، برای مثال پاوربانک‌های یوبوآ این امکان را به شما می‌دهند.

عمر طولانی‌تر

اکثر پاوربانک‌های اصل دارای طول عمری طولانی‌ هستند و روی پکیج آنها طول عمر شارژ ذکر شده است، به این ترتیب اگر پاوربانکی را خریداری کردید و پس از آن برای اولین بار موبایل‌تان را شارژ کرده و طول عمر عنوان شده را در شارژتان دریافت نکردید به احتمال بسیار قوی پاوربانک شما تقلبی است.

از نظر هایتل برخی پاوربانک‌ها همچون شیائومی با وجود تفاوت‌های ظاهری بین اصلی و فیک آن‌ها قابل تشخیص هستند.

هایتل در مورد پاوربانک شیائومی می‌گوید از این تفاوت‌ها متوجه فیک بودن آن می‌شوید:

شیائومی تنها با ۶ ظرفیت وارد بازار شده است:

  • Mi 5,000 mAh Power Bank (رونمایی ۲۰۱۵)
  • Mi 5,200 mAh Power Bank (توقف تولید)
  • Mi 10,000 mAh Power Bank (رونمایی ۲۰۱۵)
  • Mi 10,400 mAh Power bank
  • Mi 16,000 mAh Power Bank (رونمایی ۲۰۱۵)
  • Mi 20,000 mAh Power bank (رونمایی نوامبر ۲۰۱۵)

همچنین باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کد ۲۰ رقمی درج شده بر روی پاوربانک که در اکثر مواقع منجر به تشخیص نوع تقلبی می‌شود و نوع تقلبی در بسیاری مواقع از این آزمون سربلند بیرون نخواهد آمد، شما می‌توانید آن را در وب‌سایت شیائومی به آدرس https://www.mi.com/en/verify/#/en/tab/imei امتحان کنید.
  • در نمونه اصلی بر روی کابل یو اس بی هیچ علامتی از شیائومی نیست
  • اگر پاوربانک شما زمانی که به برق متصل است، نمی‌تواند یک تلفن را شارژ کند قطعاً تقلبی است، این قابلیت شارژ همزمان که خود و تلفن را باهم شارژ کند در نمونه اصل آن وجود دارد.
  • به این تصویر دقت کنید، اکثر محصولات تقلبی در پورت یو اس بی رنگ سفید و در پورت مشکی در میکرو یو اس بی دارند.

شیائومی در قسمت مشخصات خود رنگ خاکستری کمرنگ داشته و با یک تکسچر برجسته زیر دست احساس می‌شود.

هایتل

 به بهانه‌ی قیمت، کمی کمتر خودتان را در دردسر لوازم فیک نیندازید

به گفته هایتل راه‌های دیگری نیز مانند یک علامت تجاری کوچک از شیائومی که در قسمت USB درج شده که با یک ال‌ای‌دی کوچک قابل تشخیص است. روش‌های دیگری نیز برای تشخیص فیک بودن لوازم جانبی موبایل وجود دارد که شاید از حوصله این بحث خارج بوده باشد، حال آنکه تمامی این موارد کوچک و مهم می‌تواند کمک کند تا یک وسیله اصل بخرید و از آن لذت ببرید.

هایتل به عنوان یک فروشنده لوازم جانبی اصل تاکید می‌کند، خریدتان را از مکان‌های معتبر انجام دهید و از فروشنده بخواهید تا شما را از اصل یا فیک بودن لوازم جانبی موبایل که در اختیار شما می‌گذارد مطمئن سازد و درباره هر خریدتان کاملاً تحقیق کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات