کیش بهترین منطقه در ایران برای ریزورت هتل‌ها

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هتل‌های کیش که در مجاورت دریا قرار گرفته‌اند می‌توانند با کمی مداومت در کسب مجوزهای کافی برای احداث مجموعه‌های آبی روباز، بهترین گزینه برای جذب گردشگر خارجی باشند.
تبلیغات

هتل‌های کیش در میان دیگر هتل‌های ایران تنوع و شرایط بهتری در ارائه خدمات تفریحی و همچنین تنوع در معماری دارند. البته هتل‌های مهیج دیگری وجود دارند که به لحاظ معماری در ایران سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند. هتل‌هایی همچون هتل صخره‌ای لاله کندوان، هتل صحرایی بالی خور و بیابانک یا کمپ صحرانوردی متین آباد و برخی دیگر.

هتل کیش با موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر و همجواری با خلیج فارس زیبا که مرجان‌ها آن را تصفیه می کنند به همراه هزینه اقامتی بسیار مناسب نسبت به هتل‌های گران قیمت کشورهای مشابه به تنهایی قابلیت جذب گردشگران زیادی را از طریق تور کیش دارند.

هتل‌های کیش نسبت به هتل‌های مشهد دست بازتری برای ارائه خدمات تفریحی و سرگرمی به مهمانان دارند. یکی از سرگرمی‌هایی که در سالهای اخیر برخی هتل‌های کیش به آن روی آورده‌اند، اجرای جنگ‌های شاد به همراه موزیک شبانه یا کنسرت‌ چهره‌های مشهور خارجی و ایرانی است. طراحی هتل‌هایی ترکیب شده با عناصر طبیعی نیز بهترین گزینه سرگرمی برای گردشگران است که جای خالی این گونه هتل‌ها به شدت در ایران احساس می شود. در واقع بزرگترین کمبود هتل‌های جزیره کیش معماری زیبا و عدم توجه به طبیعت است.

هتل‌های کیش شانس بسیار بالایی برای تبدیل شدن به ریزورت هتل را دارند. کیش با موقعیت جغرافیایی خوب می‌تواند بهترین اتاق‌های کابانا و فیستا را با ساخت ریزورت هتل‌ها راه‌اندازی کند. در حال حاضر منحصر به فرد‌ترین معماری فضای خارجی هتل در جزیره کیش به هتلی که روی آب بنا شده، اختصاص یافته است. این هتل ترنج کیش نام دارد و به احتمال زیاد معمار بنا به دلیل محدودیت‌های فرهنگی به ناچار معماری بسته تری را انتخاب کرده، اما به هرحال این هتل آنقدر با استقبال روبرو شد که به راحتی می توان دریافت تا چه اندازه معماری های خاص یا جای هتل‌هایی که توام با طبیعت طراحی شده‌اند در ایران خالی است.

جزیره کیش

هتل های کیش می توانند طوری طراحی شوند که درب برخی از اتاق‌ها به سمت ساحل دریا باز شود و در این محوطه حمام آفتاب، دوش آب به همراه کف پوش چوبی در محوطه باز اتاق، فضای سبز و پوشیده از نخل و درختان موز و بوته های گرمسیر به همراه روشنایی برای لذت بردن از منظره دریا در شب در نظر گرفته شود. همچنین وجود درختان استوایی در محوطه های شیشه ای یا همان پاسیوهای غول پیکر به همراه پرندگان در اتاق ها می تواند بسیار جذاب باشد.

هتل‌های کیش می‌توانند با دقت در معماری فضای بیرونی خود گردشگران را آنقدر ذوق زده کنند که تمایلی برای خارج شدن از هتل نداشته باشند. بسیاری از این هتل‌ها می توانند با توجه به اقیلم منطقه و ترکیب معماری سنتی و مدرن و پوشش گیاهی انبوه و گونه‌های جانوری متناسب با محیط، فضایی شبیه به یک پارک آبی یا پارک استوایی شبیه سازی کنند.

هتل‌های کیش که در سطح کیفی بالایی قرار دارند، توانسته‌اند نیازهای گردشگران ایرانی را مرتفع کنند، هرچند بسیار تلاش شده که هتل های پنج ستاره این منطقه بتواند نیازهای یک گردشگر خارجی را نیز برآورده نماید، اما متاسفانه در این امر زیاد موفق نبوده‌اند و هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی هتل داری در این منطقه وجود دارد. جنگ‌های جذاب شبانه این منطقه تنها برای گردشگران داخلی کاربرد داشته و برنامه‌های تفریحی شبانه برای گردشگران خارجی بسیار محدود است.

هتل‌های کیش نیز همچون اکثر هتل‌های مشهد با مشکل رعایت استانداردها برای اقامت معلولین مواجه است. به عنوان مثال هیچکدام از هتل‌های پنج ستاره کیش راه حل آنی در مواجهه با یک معلول شنوایی و بینایی ندارند و به سختی می‌توانند با این قشر از جامعه ارتباط برقرار کنند.

هتل های کیش موفق شده‌اند اغلب استانداردهای ارائه خدمات به معلولین حرکتی را رعایت نمایند. اما در کتابخانه یا لابی هیچ هتلی متون بریل یا فایل‌های صوتی یا راهنمای مسلط به زبان بین‌المللی اشاره به چشم نمی‌خورد و این بزرگ‌ترین ضعف یک هتل پنج ستاره است.

هتل های کیش که در مجاورت دریا قرار گرفته‌اند، می‌توانند با کمی مداومت در کسب مجوزهای کافی برای احداث مجموعه‌های آبی روباز، بهترین گزینه برای جذب گردشگر خارجی باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات