علت استقبال شدید از کلاس خصوصی آیلتس چیست؟

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
استارتاپ استادبانک به عنوان قوی‌ترین مجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی تدریس خصوصی، در این مقاله به تحلیل علل استقبال شدید از کلاس خصوصی آیلتس می‌پردازد.
تبلیغات

قابل ذکر است دفتر مرکزی استادبانک در حال حاضر در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته‌ی دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است و این استارتاپ در سال ۹۵ توانسته است، عنوان برترین مجموعه‌ی دانشگاه صنعتی شریف را به خود اختصاص دهد.

تدریس خصوصی آیلتس یکی از پرتکرارترین کلمات آموزشی در فضای آنلاین

بررسی ابزارهای مختلفی که برای تحلیل فضای شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، محتوای وبلاگ‌ها و موارد مشابه وجود دارد، نشان می‌دهد استفاده از کلمه‌ی تدریس خصوصی آیلتس بین کاربران فضای آنلاین رشد زیادی داشته است. البته باید در نظر بگیریم که این کلمه به تنهایی نباید در نظر گرفته‌ شود، در واقع وقتی کاربران کلماتی مانند کلاس خصوصی آیلتس یا حتی به‌صورت دقیق‌تر بهترین معلم خصوصی آیلتس یا موارد مشابه را به‌کار می‌برند، نیز به‌دنبال تدریس خصوصی آیلتس هستند. بنابراین باید کلمات به‌صورت گروهی بررسی و مقایسه شوند تا بتوانیم به نتایج قابل اتکایی دست پیدا کنیم.

علت استقبال از آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس و همچنین آزمون تافل به‌ عنوان آزمون‌های بین‌المللی و معتبر شناخته می‌شوند. در واقع اگر کسی بخواهد توانایی خود در زبان انگلیسی را به دانشگاه‌ها، شرکت‌ها یا اداره‌های مهاجرت کشورهای مختلف اثبات کند، لازم است در این آزمون‌ها شرکت کند. هر دانشگاه یا اداره مهاجرت هر کشوری، نمره زبان مورد نیاز خود را مشخص کرده است و شما می‌توانید در وب‌سایت مرتبط با هرکدام، نمره‌ی مورد نیاز را مشاهده کنید. معمولا نمره‌ی موردنیاز به صورت یک نمره‌ی حداقل مشخص می‌شود و هرچه از آن میزان، نمره‌ی بالاتری کسب کنید، امتیاز شما نیز بیشتر می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌ها هم مدرک تافل و هم مدرک آیلتس را می‌پذیرند، اما اداره‌های مهاجرت کشورهای مختلف معمولا تمایل بیشتری به مدرک آیلتس دارند. برهمین اساس، زبان‌آموزان نیز بیشتر از آزمون‌های آیلتس استقبال می‌کنند.

چرا معمولا آماده شدن برای آزمون آیلتس محدودیت زمانی دارد؟

معمولا زبان آموزانی که به مدرک آیلتس احتیاج دارند، محدودیت زمانی دارند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درجه‌ی آمادگی موردنظر خود برسند. مثلا دانشگاه‌ها ضرب‌الاجل مشخصی دارند که در وب‌سایت آن‌ها نیز قابل مشاهده است و معمولا بعد از آن تاریخ امکان ارسال مدرک وجود ندارد.

چرا کلاس خصوصی آیلتس سریع‌ترین راه آماده شدن برای آزمون آیلتس است؟

در یک کلاس خصوصی آیلتس معمولا یک و نهایتا ۳ نفر حاضر می شوند. البته باید دقت داشته باشید که اگر ۲ یا ۳ نفر هستید و می‌خواهید باهم کلاس داشته باشد، حتما باید سطح زبان شما نه تنها به‌صورت کلی بلکه در مهارت‌های مختلف نزدیک به هم باشد. استاد خصوصی آیلتس در همان جلسه‌ی اول زبان آموزان را تعیین سطح می‌کند و اگر سطح زبان آنها باهم متناسب نباشد، به آنها توصیه می‌کند همزمان باهم کلاس را تشکیل ندهند.

بدیهی است وقتی فقط یک زبان‌آموز در کلاس باشد، استاد همه‌ی زمان و تمرکز خود را متوجه آن فرد می‌کند و می‌تواند هرچه سریع‌تر اشکالات فرد را شناسایی کند و برنامه کلاسی را دقیقا برحسب نوع پیشرفت آن شخص تنظیم کند. بنابراین هرچند ممکن است به‌نظر برسد برگزاری کلاس با یک شاگرد، برای او هزینه بالایی دارد اما باید دقت کنیم وقتی فقط یک شاگرد در کلاس باشد، می‌توان انتظار داشت آن زبان‌آموز با تعداد جلسات کمتری به نتیجه برسد.

بهترین معلم خصوصی آیلتس چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱. موفقیت شاگردان قبلی:

یک معلم خصوصی آیلتس خودش را با موفقیت دانش آموزانش معرفی می‌کند. بنابراین بهترین معلم خصوصی آیلتس کسی است که شاگردانش بهترین نمره‌ها را در آزمون‌های آیلتس کسب کرده‌اند.

۲. آموزشگاه‌هایی که استاد در حال حاضر در آن‌ها تدریس می‌کند:

آموزشگاه‌های معتبر، حساسیت زیادی در جذب اساتید خود دارند. در واقع عضویت در مراکز معتبر، معمولا چند مرحله تست و مصاحبه تخصصی دارد و علاوه بر این‌ها، نظارت دقیقی در نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های استاد انجام می‌شود. بنابراین تدریس استاد در یک آموزشگاه معتبر، می‌تواند نشان دهنده‌ی توانایی او در تدریس خصوصی آیلتس باشد. البته باید دقت کنید که استاد مورد نظر در آموزشگاه چه مبحثی را تدریس می‌کند و اگر دنبال استاد آیلتس هستید بهتر است استاد مورد نظر شما نیز در آن آموزشگاه آیلتس تدریس کند.

۳. نمره‌ی خود استاد در آزمون آیلتس:

نمره خود استاد در آزمون آیلتس نیز از موارد مهم در انتخاب یک استاد است. البته باید دقت داشته باشید این مورد نسبت به موارد یک و دو اهمیت کمتری دارد، چرا که بسیار پیش می‌آید یک استاد در آزمون آیلتس موفق است اما قدرت انتقال کافی و تجربه و مهارت لازم ار برای تدریس ندارد.

چگونه مدرس خصوصی آیلتس مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

بهترین راه برای پیدا کردن یک مدرس خصوصی آیلتس خوب، پرسیدن از زبان‌آموزان موفق است که توانسته‌اند نمرات بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند. اما بسیاری از زبان آموزان به چنین افرادی دسترسی ندارند یا دوست دارند برای انتخاب استاد خصوصی آیلتس، گزینه‌های بیشتری داشته باشند. در این موارد شما می توانید از آموزشگاه‌ها و سایت‌های موفقی که در این حوزه هستند استفاده کنید. یکی از سایت‌هایی که در این حوزه فعال است و به نظر می رسد به زودی می‌تواند به بهترین مرجع برای انتخاب معلم خصوصی آیلتس تبدیل شود، استارتاپ استادبانک است. البته استادبانک اپلیکیشن مناسبی به همین نام نیز در کافه‌بازار و گوگل‌پلی قرار داده‌است که می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

استارتاپ استادبانک همه‌ی اطلاعات مورد نیاز زبان‌آموزان مانند ویدیوی نمونه تدریس، مدرک دانشگاهی، نظر شاگردان قبلی و همچنین آموزشگاه‌ها و موسساتی که یک استاد در آنها تدریس کرده‌ را در صفحه پروفایل استاد قرار داده‌است تا دانش‌آموزان به راحتی و با داشتن همه‌ی اطلاعات ضروری از منزل خود استاد مورد نظر خود را انتخاب کنند. البته دقت کنید با همه‌ی اساتید که در استادبانک هستند مصاحبه‌ی تخصصی انجام شده است و اصل مدارک آنها بررسی شده‌است. فقط در تعیین سطح اولیه استادبانک، حدود ۳۰ درصد از اساتیدی که ثبت نام کرده‌اند رد می‌شوند و با تدریس آن‌ها در استادبانک موافقت نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات