آموزش سئو SEO با مقالات سایت ویرلن

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ویرلن بهترین راهکارها و تکنیک‌های جدید بهینه‌سازی سایت را برای رتبه اول گوگل در قالب مقالات آموزش سئو منتشر می‌کند.
تبلیغات

 برای همه وبمسترها و مدیران سایت‌ها و همچنین متخصصان دیجیتال مارکتینگ، حضور در رتبه اول جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد و همین موضوع به تنهایی، رقابت را روز به روز سخت‌تر می‌کند، اما کار سئو سایت وقتی سخت‌تر می‌شود که ما با به‌روزرسانی‌های مستمر گوگل و تغییرات کم و زیاد در الگوریتم های سئو روبرو هستیم و همواره هر سئوکاری برای دستیابی به رتبه‌ی اول جستجو با چالش‌های مختلفی روبرو است.

به‌تازگی گوگل ایجاد تغییرات بسیار مهم در الگوریتم‌های خود را اعلام کرده است و طی چند هفته گذشته سئوکارها شاهد تغییرات اساسی در رتبه‌ی وب‌سایت‌ها بوده‌اند.

درواقع آن دسته از متخصصان سئو سایت که در ماه‌های گذشته، مقالات آموزش سئو را که از سایت‌های معتبر بین‌المللی منتشر می‌شود، دنبال کرده‌اند؛ همراه با آپدیت جدید موتور جستجوی گوگل شاهد بهبود رتبه‌ی سایت خود بوده‌اند و متاسفانه کسانی که از به‌روزرسانی‌ها و الگوریتم‌های جدید خبر نداشتند، دچار افت رتبه شدند.

همانطور که می‌دانید، بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل نیازمند تلاش مستمر، دانش و تجربه فراوان است و حتی یک سئوکار حرفه‌ای به‌خوبی می‌داند که برای دستیابی به رتبه اول گوگل، آن هم در کلماتی که می‌تواند درآمدزایی قابل‌توجهی داشته باشد، نیازمند سال‌ها کار شبانه‌روزی است.

اما حتی اگر شما در یک یا چند کلمه‌ی مهم به رتبه‌ی اول برسید، باز هم نگهداری از آن در رتبه یک و همچنین موفقیت در کلمات کلیدی بیشتر به تلاش زیادی نیاز دارد.

همچنین هر متخصص سئوی سایت به‌درستی می‌داند که اگر امروز در بهترین موقعیت در نتایج جستجو قرار دارد، برای حفظ آن رتبه و کسب موفقیت‌های بیشتر باید از جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و الگوریتم های گوگل خبر داشته باشد تا همواره از کسب درآمد خود راضی باشد و از موفقیت روز افزون خود لذت ببرد.

اهمیت تولید محتوا در سئو

در این مقاله که به‌تازگی در سایت ویرلن منتشر شده و با کلیک روی تیتر زیر می‌توانید آن را به‌صورت کامل مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که امروزه، داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای برای تولید محتوا تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار است.

مدل تولید محتوایی که تا سال گذشته مورد تایید گوگل بود، امروز دیگر قابل قبول نیست و نحوه‌ی استفاده از کلمات کلیدی تغییر کرده است. در مثالی ساده می‌توان گفت که امروزه، محتوای مورد قبول گوگل برای رتبه‌ی اول، محتوایی است که ۲ تا ۳ هزار کلمه داشته باشد! درصورتی که درگذشته با محتوای کوتاه‌تر هم سئوکارها می‌توانستند به نتایج خوبی برسند.

در گذشته وبمسترها برای تولید محتوا صرفا به کلمات کلیدی اهمیت می‌دادند، به‌طوری که کافی بود یک متن به اندازه‌ی کافی، کلمه کلیدی داشته باشد تا موتور جستجوی گوگل بتواند آن محتوا را به‌عنوان یک محتوای مرتبط با جستجوها تشخیص دهد و در رتبه‌های بالا به کاربران نمایش دهد.

اما موتور جستجوی گوگل در امر رتبه‌بندی مطالب، هر روز بهتر و قوی‌تر می‌شود و حالا الگوریتم‌های بیشتری در رتبه‌بندی تاثیرگذار هستند؛ الگوریتم‌هایی که محتوای خوب را با توجه به اینکه کاربران چه محتوایی را دوست دارند و بر اساس رفتارشان، شناسایی می‌کنند. بنابراین، هر شخصی که می خواهد در بالای نتایج جستجو SERPs قرار داشته باشد، باید برای کاربران خود محتوایی باکیفیت ارائه دهد.

 بهترین راه انجام این کار، داشتن یک استراتژی تولید محتوا برای سایت است

چرا باید یک استراتژی داشته باشیم؟ من می‌توانم فقط یک محتوا ایجاد کنم و آن را اینترنت قرار دهم؛ این‌طور نیست؟ بله، شاید با کمی شانس، رتبه‌بندی خوبی پیدا کنید (کاملاً شانسی)؛ اما این روال برای چه مدت باقی می‌ماند؟ تولید محتوا یک وظیفه‌ی استراتژیک بلندمدت است و بنابراین فرآیندی است که هرگز پایان نخواهد یافت. رقابت خواب ندارد و کاربران بسیار مهم هستند.

اگر قبل از تولید محتوا، می‌دانید که کاربران چه موردی را دوست دارند و چه رقابتی در انتظار شماست، نه تنها قهرمان خواهید شد، بلکه می‌توانید وضعیت خود را نیز حفظ کنید!

 استراتژی تولید محتوای خود را تنظیم کنید

برنامه‌ریزی استراتژی محتوا که نه تنها برای بهینه سازی سایت و سئو، بلکه برای تمام بخش‌های دیجیتال مارکتینگ مناسب باشد؛ شامل چندین جزء است:

  • بررسی (ممیزی)
  • تجزیه‌وتحلیل رقبا
  • تجزیه‌وتحلیل پتانسیل کلمات کلیدی
  • طرح ویرایش

هنگامی که شما اقدام به توسعه‌ی یک استراتژی محتوای بلندمدت می کنید، ابتدا باید وضعیت فعلی وب‌سایت خود را تعیین کنید. شما می‌توانید از اشتباهات خود موارد زیادی را یاد بگیرید.

اهمیت برندینگ در سئوی سایت

در مقاله دیگری ویرلن به اهمیت برندینگ در سئوی سایت پرداخته است که با کلیک روی تیتر می‌توانید آن را مطالعه کنید:

چرا باید تمرکز سئو سایت شما بر برندسازی باشد؟

گوگل همیشه به برندهای تجاری، راهکاری حرفه‌ای ارائه می‌کند. برندهای تجاری با بک لینک‌های کمتر، رتبه‌بندی بهتری دریافت می‌کنند و البته براساس عملکرد نامناسب «مجازات» می‌شوند؛ اما چند هفته بعد دوباره به صفحه‌ی اول برمی‌گردند. اما برندهای کوچک هیچ‌گاه چنین سودی نمی برند؛ بلکه باید دو برابر بک لینک به‌دست آورند و هیچ‌وقت شانس بازگشت دوباره را نخواهند داشت!

امروزه برندینگ، برای دستیابی به کلیک بسیار مهم است.

ویرلن

برای مثال، یک کار مهم انجام دهید:

به‌سرعت در گوگل یک آزمایش ساده انجام دهید. یک جستجوی مبهم و طولانی برای یک کلیدواژه‌ی خاص یک صنعت انجام بدهید و نتیجه‌ی جستجو یا SERPs را تحلیل کنید.

چه مشاهده می‌کنید؟ چه موردی فورا ظاهر می‌شود؟: برندهای خاص

جالب اینکه حتی اگر یک سایت تازه‌وارد، رتبه‌ی اول را داشته باشد، احتمالا شما از روی آن رد شده و به‌سمت یک سایت نام‌آشنا می‌روید.

درست مثل زمانی که دیجیکالا را نسبت به یک سایت تازه‌تاسیس ترجیح می‌دهید و آن در جستجو انتخاب می کنید.

به رسمیت شناختن یک برند، بسیار مهم و تاثیرگذار است و این اهمیت برندینگ رانشان می‌دهد؛ به اندازه‌ای قوی که شما پست بالا در صفحه اول گوگل را رد کنید، به اندازه‌ای قوی که فروش گران قیمت‌تری را به‌دنبال دارد.

به‌عنوان مثال، Nielsen متوجه این مسئله شد که مصرف‌کنندگان جهانی به احتمال زیاد، محصولات جدید را از برند های شناخته‌شده، خریداری می‌کنند. ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند محصولات جدید را از برندهای آشنایی که به یاد می‌آورند، خریداری کنند؛ نه اینکه به یک برند جدید مهاجرت کنند.

در انتها توصیه می‌کنیم برای موفقیت در سئو سایت همواره با یک مشاور سئو سایت همکاری کنید و همچنین مقالات آموزشی جدید را از سایت‌های معتبر خارجی و داخلی مانند ویرلن دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات