نقش لیزر در کاشت ایمپلنت دندان و جراحی لثه

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در کلینیک دندانپزشکی ایمپلنت و زیبایی دکتر سجودی، کاشت ایمپلنت با لیزر، لمینت، جراحی لثه با لیزر، جرم‌گیری دندان و بازسازی استخوان انجام می‌شود.
تبلیغات

کاشت دندان با لیزر

نقش لیزر در جراحی ایمپلنت چیست؟

جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت ایفا می‌کند. استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می‌شود که محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، آماده شود. در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت. در جراحی ایمپلنت با لیزر، ما قادر خواهیم بود فقط بافت‌هایی را که نیاز داریم، برداریم و به بافت‌های سالم اطراف، آسیبی وارد نمی‌آوریم. برداشت بافت نرم و سخت با حداقل آسیب خواهد بود. دقت انجام جراحی در این روش بسیار افزایش دارد و خونریزی مانند روش جراحی با تیغ، نخواهیم داشت.

مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که پروسه‌ی بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه‌ی بافت‌ها جدا می‌کنیم و به بافت‌های مجاور، آسیب غیرضروری نمی‌زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود می‌بخشد. جراحی لیزر به‌طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می‌دهد یا از آن جلوگیری می‌کند. همچنین ترشح آنزیم‌های بازدارنده، فرایند التهابی را تقویت می‌کند. لیزر خواص ضدمیکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را برطرف می‌نماید. در آخر، لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می‌گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام  بهتر زخم نسبت به روش‌های قدیمی جراحی است. روش‌های قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت‌ها را ندارند.

دکتر سجودی

آیا از لیزر می‌توان برای برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟

پاسخ مثبت است. این یکی از مهمترین مزیت‌ها و نقش‌های کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است. انرژی لیزر خواص ضدمیکروبی  دارد که باکتری‌های آسیب‌رسان را از بین می‌برد. پس از برداشتن بافت آلوده‌ی اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه‌ی موردنظر، می‌توانیم التیام و بهبود بافت‌های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.

لمینت دندان و طراحی لبخند دیجیتال

داشتن لبخند زیبا و داشتن تناسب بین اجزای صورت و فرم لبخند، تصادفی نبوده و عملکرد مناسب دندانی و مجموعه‌ای متناسب از مراحل مختلف درمان از جمله تشخیص، هدف بیمار از ایجاد و طراحی لبخند و در نتیجه درمان نهایی باید مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد. طراحی لبخند دیجیتال (DSD) شاخه‌ای جدید و تخصصی از علم دنداپزشکی است که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال روز دنیا زیبایی را برای بیمار رقم می‌زند.

بیمارانی که برای بهبود وضعیت ترمیمی و یا زیبایی لبخند خود مراجعه می کنند، تکنولوژی DSD این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به هدف مورد نظر، بیماران خواسته‌های خود را بیان کنند و به عبارتی در روند درمانی مداخله نمایند؛ به همین دلیل، به‌کارگیری این تکنولوژی نتایج بسیار خوبی را در سراسر جهان به‌دنبال داشته است.

مزایای لمینت و طراحی لبخند دیجیتال

طراحی لبخند دیجیتال (DSD) منافع و مزایای زیادی برای بیمار به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی و بهبود کیفی تشخیصی بالا از طریق آنالیزور ارزیابی وضعیت ساختارهای داخل و خارج دهانی
  • بهبود ارتباطات بین اعضای تیم درمانی اعم از تکنسین لابراتوار، متخصص زیبایی و بیمار 
  • امکان بررسی بهتر روند درمان از ابتدا تا انتهای درمان
  • ایجاد تغییرات هنگام اجرای برنامه طراحی لبخند دیجیتال (DSD)
  •  پیش‌بینی نتیجه‌ی نهایی و در نتیجه، بهتر شدن نتیجه‌ی بالینی از طریق فناوری‌های دیجیتال
  • امکان تغییرات در مراحل ابتدایی و مطابق با نظر و سلیقه بیمار
  • جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

در جراحی لثه با لیزر، بافت‌های آلوده‌ی لثه با لیزر پرتوان حذف می‌شوند. در برخی نواحی از لثه که بافت‌های میکروبی و آلوده وجود دارد و  عقب نشستن لثه اتفاق افتاده است؛ با کمک جراحی لثه با لیزر، اقدام به حذف این بافت‌های آلوده کرده و به لثه اجازه می‌دهیم دوباره بازسازی شده و ترمیم یابد و به جایگاه اصلی و ناحیه‌ی اصلی که در ابتدا بوده، برگردد.

آیا جراحی لثه با لیزر عوارضی دارد؟

خیر. لیزر به همین دلیل به چرخه‌ی دندانپزشکی مدرن پیوسته است تا درد و ناراحتی را برای بیمار کم کند و از خونریزی لثه‌ی بیمار جلوگیری شود و درمان نهایی نیز بسیار تمیزتر و با دقت بالایی انجام می‌شود.

برای درمان ضایعات دهانی، جراحی با تیغ، کرایو و لیزر هر سه نتیجه‌ی خوبی را به‌دست می‌دهند؛ اما مزایای لیزر شامل برداشت انتخابی بافت آسیب‌دیده، حداقل آسیب به بافت سالم اطراف لثه، ترمیم عالی زخم با حداقل اسکار، نتیجه خوب عملکردی، انجام کار در زمان کوتاه‌‌تر، کاهش خونریزی و تورم و درد بعد از عمل و عدم نیاز به درمان دارویی است.

مزایای جراحی لثه با لیزر چیست؟

  •  جراحی لثه با لیزر درد ندارد
  • هنگام کار با لیزر، خونریزی وجود ندارد
  •  در بیش از ۹۰ درصد موارد نیاز به بی‌حسی نیست
  •  به علت اینکه برش لثه نداریم، بنابراین نیازی هم به بخیه‌ی لثه نیست
  •  تعداد جلسات لیزر با لثه کمتر از درمان قدیمی است.

در این مرکز دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان با لیزر، جراحی لثه با لیزر و همچنین لمینت دندان و طراحی لبخند دیجیتال با استفاده از جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی و تکنولوژی روز دنیا انجام می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 88082941 و 88089112 تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات