گلکسی Tab A سامسونگ، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان تبلت

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تبلت جدید گلکسی Tab A سامسونگ با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر ۱۰.۵ اینچی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ و باتری حجیم، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به تبلت محسوب می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ شرکت کره‌‌ای و چند ملیتی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی، صوتی، تصویری و موبایل در جهان است که به خصوص در آمریکا و آسیا بخش بزرگی از بازار مصرف‌کنندگان را در دست دارد. شرکت سامسونگ که نام آن در زبان کره‌ای به معنای سه ستاره است، در سال ۱۹۳۸ میلادی با صادرات مواد غذایی کار خود را شروع کرد و بعدها به تولید تلویزیون‌های سیاه‌و‌سفید و رنگی روی آورد. در دهه‌ی ۸۰ میلادی تمرکز بیشتری روی صنایع الکترونیک گذاشت و به تدریج توانست نقش بزرگی در بازار الکترونیک و کامپیوتر جهان بازی کند و تا به امروز با قدرت ظاهر شده است.

محصولات سامسونگ

یکی از محصولات سامسونگ در کنار تولیدات دیگر این شرکت که مانند لوازم برقی آشپزخانه و صوتی و تصویری آن در ایران و جهان طرفداران زیادی دارد، موبایل‌ها و تبلت‌های سامسونگ هستند که به دلیل امکانات متنوع و گوناگونشان بسیاری از افراد به دنبال خرید آ‌ن‌ها هستند.

علاقه‌مندان خرید تبلت سامسونگ معمولا به دلایلی مانند سهولت در استفاده، اندازه‌های مختلف، دارا بودن سیستم عامل اندروید و مزایای دیگر، بسیار از این محصول استقبال می‌کنند؛ به‌طوری که یکی از موارد پرجست‌وجو در سایت دیوار، خرید و فروش این نوع تبلت‌ها به صورت نو یا کارکرده است. یکی از تبلت‌های مدل جدید کره‌‌ای‌ها، سری گلکسی Tab A سامسونگ محسوب می‌شود که مدت کوتاهی از ورود آن به بازار پُررقابت تبلت می‌گذرد.

گلکسی Tab A سامسونگ

ابتدا بگوییم که تبلت به فارسی رایانه‌ی تخت، رایانه‌ی لوحی یا رایانک نام گذاری شده اما مانند بسیاری از نامگذاری‌های فارسی به نام اصلی و فرنگی آن شناخته شده است، تبلت‌ها بیشتر مناسب کارهای روزمره مانند چک کردن ایمیل‌، استفاده از پیام‌رسان‌ها، وب‌گردی یا کارهای مقدماتی گرافیکی است. به خصوص به دلیل اینکه صفحه نمایش تبلت‌ها از صفحه نمایش موبایل‌ها بزرگتر است، چنین محصولاتی بین افراد به خصوص میانسال‌ها طرفداران زیادی دارد تا به‌راحتی پیام‌های خود را در نرم‌افزارهای پیام‌رسان‌ بنویسند یا پیام‌های دریافتی را بخوانند. گلکسی Tab A سامسونگ هم به‌گونه‌‌ای طراحی شده است که مناسب همه اعضای خانواده با هر رده سنی و اطلاعات پیرامون گجت‌هایی از این قبیل محسوب می‌شود.

تبلت جدید سامسونگ نمایشگری به اندازه ۱۰.۵ اینچ دارد و از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۴۵۰ با ۱.۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد. هرچند که تبلت وسیله‌ای برای عکاسی یا فیلمبرداری نیست؛ اما بسیاری از کاربران با تبلت‌هایشان به ثبت و ضبط خاطرات خود می‌پردازند، Tab A سامسونگ هم از دوربین نسبتا خوبی برخوردار است. در واقع باید گفت که به‌طور کلی امکانات دوربین‌های نصب شده روی موبایل‌ها و تبلت‌های این شرکت یکی از دلایل برتری محصولات سامسونگ نسبت به رقبای دیگر به حساب می‌آید و شاید اصلی‌ترین دلیل علاقه‌مندان به داشتن تبلت دست دوم سامسونگ یا نوی آن همین دوربین آن‌ها باشد؛ به‌طوری که در تبلت جدید سامسونگ دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین جلو برای سلفی گرفتن با ۵ مگاپیکسل با فلش ارائه می‌شود.

 تبلت جدید سامسونگ دارای پورت‌ USB Type-C و باتری ۷۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است و به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو عرضه می‌شود. مدل وای‌فای گلکسی Tab A وزنی معادل ۵۲۹ گرم دارد؛ در حالی که نسخه‌ی LTE آن ۵۳۴ گرم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات