اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری، یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای اخذ اقامت محسوب می‌شود.
تبلیغات

گرجستان طی سال‌های اخیر با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی باعث جذب سرمایه‌ گذاران از اقصی نقاط دنیا شده است.

از دلایل عمده جذب سرمایه گذاری در گرجستان، وجود امنیت اقتصادی، وضع مالیات کم، تصویب قوانین کارآمد و نبود فساد اقتصادی است. خوب است بدانید ریشه این دلایل، به انقلاب سال ۲۰۰۳ میلادی ملقب به انقلاب رز (Rose  Revolution) باز می‌گردد.که در راستای مقابله با فساد و همچنین آماده‌سازی کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا بود.

ثبات قیمت‌ها، یکی از فاکتورهای کلیدی در رشد اقتصاد بادوام کشور گرجستان است. سیاست‌های پولی بانک ملی این کشور، بر هدف قرار دادن تورم بنا شده است. به گونه‌ای که ثبات‌ها قیمت را حفظ کرده و نوسانات در رشد اقتصادی را به حداقل برساند. در شرایط کنونی، نرخ تورم در ۴٪ قرار دارد که هدف بانک ملی گرجستان، کاهش تورم به پایین‌ترین میزان خود، یعنی نرخ ۳٪ در سال ۲۰۱۸ است.

برای سرمایه گذاری  می‌بایست حداقل مبلغ سیصد هزار لاری (حدود ۱۲۰ هزار دلار آمریکا)  به طور مستقیم در گرجستان سرمایه گذاری شود و از آنجایی که این کشور هنوز فرصت‌های بکر و رو به رشد فراوانی دارد بسیاری دارد، دولت مزایای بسیاری را برای متقاضیان به سرمایه گذاری نهادینه کرده است. مزایایی چون: ارایه ی جدیدترین و استانداردترین اطلاعات و داده های مهم جهت شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری، امکان مشارکت برخی بانک ‌ها در پروژه فرد سرمایه‌گذار و همچنین اعطا اقامت دائم.

یکی از مهمترین ویژگی‌های اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری اعطای اقامت دائم به شخص سرمایه‌گذار و اعضای خانواده وی است.

آنا جورجیا

تعریف شخص سرمایه‌گذار در قوانین جاری گرجستان: سرمایه‌گذار شخصی است که حداقل سیصد هزار لاری ( لاری واحد پول گرجستان است ) به صورت مستقیم در کشور گرجستان سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری مستقیم در گرجستان یعنی اینکه آورده‌ی شخص سرمایه‌گذار در موارد زیر مصرف شود:

  • خرید سهام یا اوراق بهادار از بازار بورس گرجستان
  • خرید سهام یک شرکت یا یک صنف سودده در گرجستان مانند خرید بخشی از سهام یک هتل یا یک رستوران یا یک شرکت ساختمانی و …. 
  • مصرف آورده سرمایه‌گذار در شرکت خودش جهت خرید وسائل مورد استفاده شرکت و سایر تجهیزات مورد نیاز.

بنابراین ذخیره پول در بانک بعنوان سرمایه گذاری مستقیم در گرجستان محسوب نمی‌شود و به چنین فردی اقامت داده نخواهد شد.

نکته: به اشخاصی که زیر سیصد هزار لاری سرمایه وارد گرجستان می‌کنند، کارآفرین گفته می‌شود و نه سرمایه‌گذار.

صنایع تولید انرژی، تولیدات کشاورزی، صنایع غذایی، حمل و نقل، گردشگری، ساخت و ساز املاک و.... از فرصت‌های محبوب سرمایه گذاری در این کشور است.

همچنین از  جمله دلایلی که سرمایه گذاری در گرجستان را به فضایی رقابتی و محبوب خیل عظیمی از متقاضیان بدل کرده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود نیروی کار فراوان و تحصیل کرده
  • در دسترس بودن نیروی  کار با دستمزد پایین
  • وضع تعرفه‌های گمرگی اندک، پس از سال 2000 و عضویت در سازمان تجارت جهانی
  • عدم وجود تحریم ها و محدودیت‌های تجاری

از ویژگی‌های بارز اقتصاد کشور گرجستان، خصوصی سازی، حرکت به سوی بازار آزاد و همگام شدن با سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا تلقی می گردد. همچنین تصویب  قوانین مرتبط با سهولت مبادلات مرزی و ارایه تسهیلات خاص باعث شده که گرجستان به یکی از قطب های سرمایه گذاری در منطقه و همچنین دنیا بدل شود.

علی رغم اینکه خرید ملک در گرجستان،  سرمایه گذاری محسوب نمیشود اما از موارد پر بازده و سودآور است که می تواند با تزریق نقدینگی به بدنه ی اقتصاد ملی، سرمایه گذاری را رونق ببخشد.جالب است که بدانید سرمایه گذاری در بخش های ساخت و ساز هم از گزینه های محبوب و سودآور است.

با توجه به رشد روز افزون شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف در گرجستان سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی نیز موارد نیاز کشور است. و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به طور یقین می‌توان به عنوان یک سرمایه گذاری بدون ریسک به شمار آورد اگرچه در مقایسه با دیگر حیطه‌های سرمایه گذاری نیازمند سرمایه‌ای بالاتر است.

همچنین در حال حاضر تولیدات کشاورزی و دامپروی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارندکه بهتر است سرمایه‌گذار برای دستیابی به سود بالاتر به دنبال صادرات محصولات خود باشد. 

یک موسسه محافظه‌کار کانادایی که در زمینه سیاست‌های اقتصاد آزادFraser Instiute فعالیت می‌کند. گرجستان را بعد از کشور انگلستان در رتبه دوازدهم در جایگاه آزادی‌های اقتصادی قرار داده است.                                                                                                      

توصیه می کنیم در صورتی که قصد اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری را دارید حتما از کارشناسان شرکت آناجورجیا مشاوره بخواهید.

شرکت آناجورجیا با بیش از یک دهه سابقه و فعالیت در کشور گرجستان و با داشتن کادر حرفه ای و مسولیت پذیر ایرانی و گرجی توانسته است رضایت بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت گرجستان را جلب کند.

آناجوحیا

آدرس وب سایت شرکت آناجورجیا:

anageorgia.com

تماس با کارشناسان آناجورجیا:                              

00995596669797 ( تلگرام – واتس آپ – ایمو )

00995579249403 ( تلگرام – واتس آپ – ایمو )

00995574904007 ( تلگرام – واتس آپ – ایمو )

00995595459040 ( تلگرام – واتس آپ – ایمو )

مدیر عامل شرکت آناجورجیا: مهندس سعید درویشی

00995595140066 ( تلگرام – واتس آپ – ایمو )

تلفن ثابت دفتر شرکت آناجورجیا:  00995322102006                                                           

آدرس دفتر شرکت آناجورجیا:

گرجستان، تفلیس، خیابان پکینی، خیابان باختریونی، پلاک 11b

No 11b, Bakhtrioni ST, Pekini AVE,Tbilisi,Georgia

کانال تلگرام آناجورجیا

ایمیل شرکت: anageorgiaco@gmail.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات