مزایای صندلی ارگونومیک اداری و گیمینگ

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برای همه‌ی ما پیش آمده است زمانی که در اداره پشت میز و رایانه‌ی خود مشغول به کار هستیم، فشار را بر نواحی مختلف بدن، همچون کمر، گردن و مچ احساس می‌کنیم.
تبلیغات

هنگامی که مدتی طولانی پشت میز یا رایانه بنشینید، در نواحی مختلف بدن، فشار را احساس خواهید کرد، تمام این‌ها، عوارض استفاده از صندلی نامناسب و غیر ارگونومیک است. به منظور رفع این معضلات باید تفاوت‌های صندلی اداری ارگونومیک و صندلی معمولی را بدانید. صندلی ارگونومیک تفاوت‌های بسیاری با سایر صندلی‌های موجود در بازار دارد. صندلی ارگونومیک به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن فشار بر ساختار اصلی بدن شما به هنگام کار کردن طراحی شده است.

صندلی اداری باید قابلیت‌های خوبی برای راحتی استفاده کننده داشته باشد تا بتواند برای مدت طولانی قابل نشستن باشد، مخصوصا در ادارات یا سازمان‌ها که بیش از هشت ساعت روی صندلی اداری نشسته می‌شود، چنانچه صندلی مناسب نباشد، مطمئنا آسیب‌هایی به ناحیه‌ی کمر شخص وارد خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی صندلی اداری باید در نظر گرفته شود، این است که صندلی برای چه کاربردی در چه فضایی و توسط چه مقامی در سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید تاکنون واژه‌ی ارگونومیک را به‌وفور شنیده باشید، هر وسیله‌ای مانند میز یا صندلی را که متناسب با ویژگی‌های بدن انسان ساخته شده باشد، ارگونومیک می‌نامند.

وقتی یک صندلی اداری از طراحی ارگونومیک برخوردار است و صندلی ارگونومیک به حساب می‌آید، قادر است که وزن یا در واقع سنگینی شما را روی بخش‌های مختلف بدن، حین استفاده از صندلی اداری به نحو مطلوبی تقسیم کند. در این میان بحث ارتفاع صندلی یکی از موارد تاثیرگذار در تقسیم متناسب وزن حین نشستن است؛ در واقع صندلی اداری نه باید خیلی بلند باشد نه خیلی کوتاه. اگر بیش از اندازه بلند باشد، به نواحی درونی زانو در حین نشستن فشار وارد می‌شود و در حالی‌ که هیچ وزنی روی پاهای شما نیست، قسمت‌های دیگری از بدنتان تحت فشار زیادی قرار دارند. همچنین چنانچه صندلی بیش از حد کوتاه باشد، سنگینی را روی استخوان‌های نشیمن‌گاه شما حین نشستن افزایش قابل توجهی می‌دهد که در دراز مدت می‌تواند سلامت شما را به‌طور جدی تهدید کند.

به‌طور کلی یک صندلی ارگونومیک باید از یک تشک مناسب برای نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه برخوردار باشد که استفاده‌کننده بتواند برای مدت طولانی که روی آن می‌نشیند، احساس راحتی کند؛ البته بهتر است این تشک برای نفس کشیدن و هوا جا داشته باشد و از یک سطح سخت و سفت تشکیل نشده باشد. حال با توجه به تنوع انواع صندلی‌های اداری ارگونومیک نکاتی هستند که باید در هنگام انتخاب یک صندلی طبی اداری در نظر داشته باشید:

یک اصل اساسی ارگونومی این است که هیچ انسانی به عنوان انسان میانه یا میانگین وجود ندارد؛ با این حال فراهم کردن یک صندلی ارگونومیک ویژه که مشخصا برای یک فرد طراحی شده باشد، عملا امکان پذیر نیست. تنها راه‌حل این است که به کارمندان امکان تنظیم کامل صندلی‌هایشان را بدهیم.

صندلی اداری را انتخاب کنید که:

  • کنترل آسان داشته و کاربری و نشستن روی آن آسان باشد.
  • ارتفاع و شیب آن قابل تنظیم باشد.
  • فشاری به پشت ران یا زانوهای شما وارد نسازد.
  • گوشه‌ی جلویی آن به سمت زمین خم شده باشد.
  • پارچه‌ی استفاده شده در آن لیز نباشد و قابلیت عبور دادن جریان هوا را داشته باشد.
  • صندلی اداری دارای پنج نقطه محکم استقرار باشد.
  • صندلی اداری چرخ یا غلتک‌های مناسب با نوع کف زمین داشته باشد.
  • صندلی کامپیوتر مکانیزم چرخش مناسب داشته باشد.
  • وقتی قسمت بالایی دست‌هایتان آویزان است و قسمت جلویی دست، زاویه‌ی ۹۰ درجه با قسمت بازو دارند، تکیه‌گاه‌های دست تا ارتفاع آرنج قابل تنظیم باشند.
  • تکیه‌های بازو مزاحم حرکات آزاد داخل محیط کاری نشوند.

انتخاب صندلی اداری استاندارد می تواند هزینه‌های ناشی از استفاده‌ی طولانی مدت از صندلی نامناسب اداری را به‌طور چشمگیری کاهش دهد، تقریبا تمامی افرادی که در آن‌ها عوارض ناشی از نشستن مستمر شدت یافته و مجبور به دریافت خدمات پزشکی و درمانی شده‌اند، اذعان می‌کنند که به‌کارگیری به موقع یک صندلی اداری ایمن، به مراتب به صرفه‌تر از هدر رفتن وقت، انرژی، پول و بروز صدمات جبران‌ناپذیر سلامتی است. شاید هنوز هم بسیاری از افراد به اهمیت این موضوع پی نبرده باشند؛ اما سوابق آماری نشان می‌دهد تهیه و به‌کارگیری صندلی اداری استاندارد، ضمن افزایش چشمگیر بهره‌وری کاری، به مراتب بسیار ارزان‌تر از هزینه‌های درمانی و خسارات گوناگون ناشی از ابتلا به عوارض مذکور تمام می‌شود. پس اگر شما هم از آن دسته از کاربران کامپیوتر هستید که هنوز این موضوع را جدی نگرفته‌اند، بهتر است همین امروز به فکر پیشگیری از بروز خطرات جبران‌ناپذیر آینده باشید.

 تنها صندلی اداری و گیمینگ ارگونومیک و استاندارد در ایران را می شناسید؟

حال اگر شما قصد دارید برای دفتر کار خود صندلی مناسب و با ارگونومی بالا تهیه کنید، برندهای مختلفی وجود دارند؛ اما برند دی ایکس ریسر به عنوان برندی مطرح در زمینه‌ی صندلی‌های باکیفیت و ارگونومیک، محصولات قابل توجهی به مشتریان ارائه می‌دهد. دی ایکس ریسر DXRACER صندلی‌های متنوعی از ریسینگ گرفته تا اداری را توسعه می‌دهد تا هر نوع قشری محصولات این شرکت را خریداری کنند.

بنابراین دی ایکس ریسر را باید کمپانی پیشرو در زمینهd تولید صندلی دانست که محصولات آن در قیاس با صندلی‌های دیگر برندها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. حال در این بین تصمیم گرفتیم شما را با ۵ دلیل خرید صندلی‌های اداری این کمپانی آشنا سازیم تا با آگاهی بیشتری محصولات دی ایکس ریسر را خریداری کنید.

  • بهره‌وری افزایش یافته با ارگونومی
  • ارائه‌ی مدل‌های مختلفی از صندلی‌های اداری و گیمینگ
  • سابقه‌ی طولانی در طراحی و تولید صندلی‌های باکیفیت و استاندارد اداری و گیمینگ
  • طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی برای هر صندلی
  • تنوع بالا در انتخاب

اطلاعات بیشتر صندلی اداری DXRACER

اطلاعات بیشتر صندلی گیمینگ DXRACER 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات