بهترین راهکار افزایش بهره وری در کسب و کارها چیست؟

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
یکی از مواردی که همه سازمان‌ها به آن توجه دارند افزایش میزان بهره‌وری است. طبق تعریف سازمان ملی بهره‌وری ایران، بهره‌وری یک فرهنگ و یک نگرش عقلایی به کار وزندگی است که هدف آن هوشمندانه کردن فعالیت‌ها برای دستیابی به زندگی بهتر و متعالی‌تر است.
تبلیغات

اینکه آیا تعداد نیروی انسانی متناسب با نیاز سازمان است؟ آیا ساعات کار موظف رعایت می‌شود؟ آیا مبلغ اضافه کاری و کارانه هر فرد بر اساس کارکرد واقعی تعیین می‌شود؟ از مواردی است که کارایی نیروی انسانی هر مجموعه ای را مشخص می‌کند. مدیران موفق و کارآمد با اعمال مکانیزم‌هایی برای منابع انسانی موجب شکوفایی بهره‌وری در سازمان‌ها می‌شوند. در راستای این مهم، امروزه بر هیچ مدیر موفقی پوشیده نیست که دوره محاسبه دستی و استفاده از چندین نیروی انسانی به جهت ثبت ترددها و به تبع آن محاسبات حقوق و دستمزد به پایان رسیده است؛ مدیران و صاحبان کسب وکار زمانی می‌توانند نظارت صحیحی بر عملکرد کارکنان خود داشته باشند که از تکنولوژی بهره ببرند. نرم‌افزارهای پرسنلی شرکت مهندسی کسرا از جمله نرم‌افزار حضور و غیاب، راهکارهایی ارایه می‌کنند که برای مدیریت و کنترل هوشمندانه هر کسب و کاری مورد نیاز است.

 نرم افزار حضور و غیاب و افزایش بهره‌وری

یکی از تصورات غلط در خصوص نرم افزار حضور و غیاب، هزینه‌بر بودن آن است. تجربه پیاده‌سازی در سازمان‌ها و صنایع و شرکت‌های بزرگ نشان داده است که این نرم افزار نه تنها هزینه بر نیست بلکه با بهینه سازی ترددها تا ۷۰ درصد به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، چراکه با کمک آن محاسبات با حداقل خطا و با سرعت بالایی انجام می‌شوند. از طرفی تمام ساعت‌های کاری پرسنل به دستمزد و حقوق آن‌ها تبدیل می‌شود و پرداخت حقوق به اندازه کارایی حقیقی هرفرد خواهد بود.

نرم افزار حضور و غیاب کسرا با ثبت ساعات کاری در زمان واقعی از بی‌نظمی‌ها و کوتاهی در حضور به موقع و کاهش وقت پرت کارکنان جلوگیری می‌کند و در کوتاه مدت باعث افزایش بهره‌وری پرسنل می‌شود. از طرفی در صورت وجود چنین نرم‌افزاری مدیران می‌توانند با خیالی آسوده، ۹۰ درصد زمان خود را به جای کنترل و نظارت بر منابع انسانی صرف مطالعه و امور ضروری برای توسعه کسب وکار خود کنند.

محاسبه حقوق و دستمزد نیز که خود شامل پارامترهای مختلفی  از جمله محاسبه میزان اضافه کاری، کارانه، حق ماموریت، کسر کار است به دقت بالایی نیاز دارد که تنها از یک نرم افزار جامع بر می‌آید. دقیق‌ترین شیوه دریافت داده های متغیر ذکر شده توسط نرم افزار حضور و غیاب صورت می‌گیرد. با این نرم افزار می توان ساعت ورود، ساعت خروج، جمع حضور، اضافه کار، کسرکار و اضافه‌کار روز تعطیل و غیبت موجه یا غیرموجه را برای هر شخص ثبت کرد.

یک نرم افزار حضور و غیاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 کسب و کارهای موفق از بین نرم افزارهای مختلف نرم افزاری را انتخاب می‌کنند که علاوه بر کارکرد ساده بتواند متناسب با قوانین سازمانی خودشان به طور اختصاصی تولید شود. شاید اکنون این سوال برایتان مطرح شود که چگونه یک نرم افزار حضور و غیاب می‌تواند قابل تطبیق با قوانین مختلف سازمانی باشد؛ بخصوص که ممکن است بعضی از کسب وکارها قوانین ویژه‌ای برای خود داشته باشند. پاسخ کاملا مشخص است، نرم افزار حضور و غیابی مناسب است که بتواند متناسب با قوانین سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و مطابق با نیازهای یک سازمان باشد.

کسری

این نرم افزار باید بتواند:

  • اطلاعات و گزارش‌هایی در مورد ترددهای سازمان در دوره‌های زمانی و قابلیت تفکیک انواع پارامترهای کارکردی و استخراج گزارش‌های تجمیعی مختلف سالانه، ماهانه روزانه و ساعتی را در اختیار مدیران قرار دهد.
  • قوانین مختلف را در رده‌های مختلف استخدامی، تمام وقت، نیمه وقت، پروژه‌ای و ... اعمال کند.
  • با داشتن نسخه موبایل در هر نقطه‌ای امکان ثبت ترددها را به پرسنل بدهد.
  • امکان یکپارچگی برای ورود به سیستم با سایر سیستم‌های sso را فراهم کند.
  • امکان نظارت ادمین کلی بر مجموعه قوانین و وضع دسترسی‌های خاص برای ادمین‌های محلی وجود داشته باشد.
  • پیچیده‌ترین قوانین و شیفت‌های چرخشی و بیمارستانی، محدودیت‌ها اضافه کار و انواع مرخصی و انواع گردش کارهای مختلف با رعایت شروط را اجرا کند.
  • امکان کارکرد موقت در زمان پرداخت حقوق و تکمیل را در زمان مناسب و تهیه کارکرد متمم دوره‌های قبل و استخراج خودکار تغییرات را داشته باشند.
  • مانده انواع سهمیه‌های مرخصی ازدواج، تولد فرزند، فوت اقوام و ... و نیز انواع قوانین اعطا و انتقال را به صورت آنلاین نمایش دهد.
  • امکان نمایش تصویر نفرات تردد کننده به سازمان و ارائه هشدار در زمان های ورود و خروج به صورت آنلاین جهت کنترل نگهبانی را داشته باشد.
  • بتواند ترددها را از طریق نرم افزار برای مراکز کوچک فاقد دستگاه ساعت با امنیت بالایی ثبت کند.
  • برای افرادی که در بیش از یک واحد مشغول به کار هستند؛ کارکرد را بر اساس مرکز هزینه تفکیک کند.
  • بتواند به صورت مکانیزه حق ماموریت را اعطا کند.
  • تبادل اطلاعات با انواع سامانه‌های پرسنلی، حقوق و دستمزد، مالی و HIS را انجام دهد.

یک نرم افزار اختصاصی با چنین ویژگی‌هایی را تنها می‌توانید از برندی انتظار داشته باشید که سابقه طولانی در این زمینه داشته باشد. تعدادی از سازمان‌ها بعد از صرف هزینه و نصب نرم افزارهای غیرکارا مجبور به صرف هزینه مجدد می‌شوند چراکه آن نرم افزار نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. از جمله برندهای فعال در حوزه منابع انسانی شرکت مهندسی کسرا است که با ۱۸ سال سابقه در این زمینه، بیش از ۶۰۰ مشتری در سراسر کشور و همین‌طور با بیش از ۱.۵ میلیون کاربر خدمات متنوعی را در این حوزه ارایه می‌کند.

یکی از امکانات خوبی که این برند در اختیار شما قرار می‌دهد دمو رایگان است، امکان ارایه خدمات نرم افزاری شرکت کسرا در کنار داستان مهاجرت سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌های هم حوزه با شما می‌تواند به برطرف کردن بسیاری از سوالات شما کمک کند. شما همواره می‌توانید از طریق وب سایت و همچنین شماره تماس شرکت اقدام به ثبت درخواست دمو فرمایید.

شماره تماس:88511910-021 

آدرس سایت: https://kasraco.ir/

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات