حمایت سمسون از ایده های ناب جوانان ایرانی

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این روزها در ادبیات حوزه دانش و فناوری، یکی از پر کاربردترین اصطلاحات، "شرکت دانش بنیان" است. به عبارتی ساده‌تر، شرکت مبتنی بر دانش یا همان دانش بنیان، به شرکتی اطلاق می‌شود که دانش و فناوری، از ارکان اصلی ساختار آن به شمار می‌آید.
تبلیغات

در کشورمان نیز در زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروهی به نام "کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا" تشکیل شده که  فلسفه وجودی آن، ارزیابی شرکت های دانش بنیان است.

یکی از شرکت‌های بین المللی که از آن می‌توان به عنوان یک شرکت مبتنی بر دانش نام برد، شرکت  سمسون است که سال‌هاست حضوری فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات و مخابرات در بیش از ۱۴ کشور در حوزۀ آفریقا و غرب آسیا دارد.

این شرکت با تکیه بر تجربیات بین المللی خود اقدام به سرمایه‌گذاری، انتقال دانش و بومی سازی این تجربیات در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات در ایران کرده است. سمسون هم اکنون بیش از ۴۰۰ متخصص ایرانی را در این زمینه بکار گرفته و سالانه، بخش عمده‌ای از درآمد خود را در حوزه سرویس‌های دیجیتال و استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت همچنین یکی از همکاران بزرگ اپراتورهای تلفن همراه در ایران به شمار می‌آید.

چنین پیشینه‌ای باعث شده تا گروه سمسون خود را در صف دریافت مجوز دانش بنیان در کشورمان قرار بدهد. برای دست یافتن به چنین هدفی، سمسون تا کنون ده‌ها پروژه را در سامانه معاونت فناوری ریاست جمهوری ثبت کرده است. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به شرکت توانا فیدار پیشرو فن‌آور (فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال)، شرکت سمسون اپ ( فعال در زمینه MBass) و همچنین شرکت سسمون ارتباطات (فعال در زمینه تکنولوژی نسل جدید بانکداری دیجیتال و پرداخت مبتنی بر کیف پول موبایلی و همچنین خدمات رسانی با اپلیکیشن) اشاره کرد.

به همین مناسبت، در پنجمین روز از اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، دکتر علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت فناوری علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دعوت مدیریت شرکت سمسون، به بازدید از واحدهای مختلف این شرکت پرداخت. در جریان این بازدید، مدیریت شرکت سمسون اعلام کرد که این مجموعه با همکاری شرکت همراه اول و مشارکت ایده پردازان و جوانان خلاق و صاحب ایده در حوزه سرویس‌های دیجیتال و استارتاپ‌ها اقدام به برگزاری یک رویداد مشترک خواهد کرد که این رویداد مورد استقبال دکتر دلیری قرار گرفت.

به همین مناسبت شرکت سمسون از تمام جوانان خلاق ایران زمین دارای ایده‌های ناب در حوزه سرویس‌های دیجیتال و همچنین از استارتاپ‌های داخل کشور دعوت بعمل می‌آورد که در این رویداد بزرگ و کم نظیر شرکت کنند تا از فرصت‌های اقتصادی داخل و خارج کشور بهره‌مند گردند.  

این رویداد در آینده‌ی بسیار نزدیک به وقوع خواهد پیوست و متعاقبا اطلاع رسانی‌های لازم جهت ثبت نام علاقه‌مندان به حضور در این گردهمایی منتشر خواهد شد تا جوانان پویا و توانای این مرز و بوم برای به ثمر نشاندن ایده‌های خلاقانه ی خود پا به عرصه ی رقابت بگذارند و نهایتا ایده‌های برگزیده از حمایت شرکت سمسون برخوردار گردند. شرکت سمسون این افتخار را دارد تا ایده‌های جوانان ایرانی را در سطح جامعه اجرایی کرده و نخبگان این سرزمین را تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد.

بر این اساس از کلیه صاحبان ایده در این زمینه دعوت می‌شود تا رزومه و شرح بسیار کوتاهی از ایده خود را به نشانی الکترونیک info@telepromo.net  ارسال نمایند.

سمسون
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات