هنگام خرید لپ‌تاپ مرعوب برندها نشویم

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از اشتباهات رایج در خرید و فروش نوت‌بوک، انتخاب با معیار پرفروش‌ترین برند و کمپانی برتر است.
تبلیغات

 لنوو، ایسوس و دل در حال حاضر به ترتیب بهترین برندهای لپ‌تاپ دنیا شناخته می‌شوند. اما این به این معنی نیست که تنها باید سراغ این کمپانی‌ها رفت. مثلا نام دل با دو دستگاه Dell XPS 13 و Dell XPS 15 در سال 2018 به بالای جدول‌های رده‌بندی آمده است. دل به دستگاه‌های قدرتمند و در عین‌ حال خوش‌قیمت خود شهره است. گزارشی از جست‌وجوهای کاربران در بخش لوازم الکترونیکی مصرفی سایت آمازون نشان می‌دهد که بیشتر کاربران بدون قید نام برند مشخص، به بررسی کالاهای موجود می‌پردازند. این نگاه می‌تواند کمک کند باکیفیت‌ترین گزینه موجود را بر اساس معیارهای مورد نظر خود انتخاب و در پرداخت هزینه صرفه‌جویی کنید.

یکی از اولویت‌های ناگزیر به هنگام خرید و فروش نوت‌بوک بحث بودجه است. امروز با جست‌و‌جوی اینترنتی و بدون نیاز به ساعت‌ها سردرگمی در پایتخت یا مراکز دیگر، به راحتی می‌توانید از قیمت‌ها و مشخصات دستگاه‌های متعدد باخبر شوید. یکی از ابزارهای راه‌گشا در این راستا، سایت Laptop Mag است. در این سایت بخشی به نام راهنمای خرید لپ‌تاپ وجود دارد که سری سوالاتی را به شکل پرسشنامه در مقابل مخاطب قرار می‌دهد. برای مثال سوال اول مربوط به میزان بودجه و سوال دوم درباره کاربردهای مورد نظر مخاطب اعم از گیمینگ، بیزینس، روزمره و ... است. پس از پاسخ دادن به حدودا 6 سوال‌ لپ‌‌تاپ‌های مطابق با خواسته‌های مخاطب نمایش داده می‌شوند.

ابعاد و وزن و ویژگی‌های سخت‌افزاری هم از دیگر دغدغه‌های خرید و فروش نوت‌بوک است. قطعات قوی‌تر در دستگاه، طبعا قیمت‌ را بالاتر می‌برد. اما باید ببینید کدام پردازنده و کارت گرافیک پاسخگوی نیاز شما است. امروز در عمده‌ی لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده می‌شود. اگر بودجه کافی یا نامحدود دارید، Core i7 را انتخاب کنید. اما سری i5 به خوبی از پس اکثر کاربردهای رایج و حتی حرفه‌ای برمی‌آید و گاهی تا 350 دلار به کاهش هزینه کمک می‌کند. در ضمن هرچه پردازنده قوی‌تر باشد، شارژ باتری هم زودتر تمام می‌شود. گذشتن از ویژگی‌های غیرضروری دیگر هم می‌تواند خرید و فروش نوب بوک به صرفه‌تری را رقم برند. مثلا وضوح تصویر بیش از فول‌اچ‌دی ۱۰۸۰، کارت گرافیک مجزا، صفحه‌نمایش لمسی و رم بیش از ۱۶ گیگابایت واقعا برای بخش عمده‌ای از خریداران ضروری نیستند در حالی‌ که در افزایش قیمت دستگاه تاثیر بالایی دارند.

ایسر، ریزر و سامسونگ جایی در میان 5 برند برتر تولید لپ‌تاپ ندارند اما دستگاه‌هایی بی‌نظیر به بازار ارائه کرده‌اند. بهترین قیمت‌ها را در میان لپ‌تاپ‌های ایسر می‌توان پیدا می‌کرد. لپ‌تاپ‌‍‌هایی که بعضا تمام‌ معیارهای ایده‌ئال و کیفیتی بالا دارند و از این لحاظ در مواردی با اپل هم می‌توانند رقابت کنند. البته از نظر طراحی ایسرها حرف چندانی برای گفتن ندارند. سامسونگ هدف خود را تولیدات لاکچری با قیمت مناسب تعریف کرده است. نوت بوک 7 Spin و کروم‌بوک سامسونگ را می‌توان نشان موفقیت کمپانی در راستای هدف خود دانست. البته وزن سنگین از معایب عمده بیشتر دستگاه‌های سامسونگ است. ریزر با تولید ریزر بلید، خود را به لیست 10 برند برتر دنیا رساند و می‌توان گفت ریزر در بخش گیمینگ عالی عمل کرده و دستگاه‌هایی ماندگار و سبک به دنیای گیمینگ ارائه داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات