خرید لپ‌تاپ‌ لنوو با کم‌تر از یک میلیون تومان

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محبوبیت  لپ‌تاپ‌های لنوو در ایران بیش از هر چیز مدیون قیمت‌های مناسب آن است.  البته شهرت برند لنوو در ایران به نسبت آمریکا قابل مقایسه نیست.
تبلیغات

عده‌ای گمان می‌کنند قیمت‌های پایین به معنی کیفیت پایین دستگاه‌های این کمپانی است. در حالی که محصولات لنوودر طی سه دهه مورد ارزیابی مراجع معتبر متعددی قرار گرفته و همواره امتیاز بالایی کسب کرده است. خرید وفروش لپ‌تاپ لنوو در سال ۲۰۱۱ هشت درصد سهم بازار جهانی را داشت و در رده چهارم بعد از شرکت اچ-پی بود و در سال ۲۰۱۳ این عدد به ۱۶.۷ درصد رسید. امروز لنوو بیش از ۲۰ درصد از فروش جهانی رایانه‌ها را در دست دارد.

 LaptopMag، لنوو را در صدر جدول برترین برندهای لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۷ قرار داده است. به گفته این مجله ۵۸ درصد از لپ‌تاپ‌های لنوو در سال گذشته میلادی، امتیاز ۴ و بیشتر از ۴ را از ۵ نمره کسب کرده‌اند. موفقیت لنوو با عرضه لپ‌تاپ به بازار آغاز شد و خرید وفروش لپ‌تاپ لنوو برای این کمپانی کسب شهرت روزافزون در دهه اخیر را به دنبال داشته است. در ادامه با مروری بر  سایت دیوار، به بررسی قیمت‌ها و ویژگی‌های برخی از دستگاه‌های آگهی شده خواهیم پرداخت. با انتخاب رنج قیمت تا سقف یک میلیون تومان، لیست متعددی از آگهی‌ها در بخش فروش رایانه همراه این سایت به نمایش درمی‌آید.

IdeaPad 110 - N3060  در بازار چیزی حدود ۱.۲۵۰.۰۰۰ تومان برآورد شده است اما در دیوار با ۹۰۰ هزارتومان هم می‌شود این دستگاه را خریداری کرد. به گفته فروشنده این لپ‌تاپ با نمونه آکبند آن برابری می‌کند و استفاده چندانی از آن صورت نگرفته است. مورد دیگری که تنها یک ماه استفاده شده، 1 میلیون قیمت‌گذاری شده است. آیدیاپد ۱۱۰ با تراشه‌ گرافیکی Radeon R5 M330 که ۲ گیگابایت حافظه‌ مجزا دارد در دیوار۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد، حدود ۲۰۰ هزار تومان از قیمت بازار پایین‌تر. این کارت گرافیک قدرتی برابر با Geforce 920M شرکت انویدیا دارد.

لپ‌تاپ‌های سری IdeaPad در ژانویه سال ۲۰۰۸ معرفی شدند و در بازار خرید وفروش لپ‌تاپ لنوو در ایران بسیار پرتقاضا بوده‌اند. آیدیاپد ۱۱۰ نسخه‌های مختلف با مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی دارد. اما تمامی نسخه‌ها معیار‌های لازم برای استفاده‌ روزمره را در خود جای داده‌ است. دو عدد پورت یو اس پی و نمایشگر ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن 1366×768 از ویژگی‌های این دستگاه است. آیدیاپد ۱۱۰ را با توجه به وزن، قیمت و ویژگی‌های سخت‌‌افراری می‌توان یکی از به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی دانست که البته  برای کاربردهای حرفه‌ای مهندسی، گرافیک و ... مناسب نخواهد بود.

با بودجه بالای دو میلیون تومان، ۵۱۰  IdeaPad از بهترین گزینه‌های موجود در دیوار است. این دستگاه دارای پردازنده قوی i7-7500U است که برای بازی‌ هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این لپ‌تاپ علاوه بر کابردهای معمولی یا دانشجویی، برای مهندسین هم به کار می‌آید. فروشنده‌ای یک  ۵۱۰  IdeaPad آکبند را به قیمت۲٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان آگهی کرده است. یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کم‍‌تر از نرخ بازار. صرفا به این دلیل که دستگاه را هدیه گرفته و نیازی به آن ندارد. دیوار عرصه کشف موقعیت‌های درخشان و به صرفه خرید لپ‌تاپ در فضای مجازی است و لیست بلندبالایی از نوت‌بوک‌های لنوو را اگرچه دست دوم ولی بعضا با شرایط بسیار عالی و تقریبا نو، به متقاضیان ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات