کفسابی و نماشویی ساختمان برای عید نوروز

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آیا تا به حال چیزی از کفسابی و نماشویی ساختمان شنیده‌اید؟ عید نوروز زمانی است که بسیاری از هم‌میهنان عزیزمان برای خانه تکانی منزل خود اقدام می‌کنند و بسیاری نیز حتی الامکان سعی در مرمت و ترمیم ساختمان دارند.
تبلیغات

در این نوشتار به بررسی دو مورد مهم از خدمات ساختمان، یعنی کفسابی و نماشویی خواهیم پرداخت:

کفسابی

خدمات کف سابی

کفسابی یا ساب سنگ، از جمله خدمات ساختمانی بوده که انجام آن قبل از رسیدن عید بسیار مرسوم و متداول است. کفسابی در حقیقت به معنای سابیدن یک لایه از سنگ کف ساختمان بوده و فرآیندی است که طی آن به کمک دستگاه کفساب، سنگ کف ساختمان شما ساب می‌خورد و جلا داده می‌شود.

کف‌سابی انواع مختلف دارد و برای سنگ‌های مختلف به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود؛ چرا که هر سنگ دارای ویژگی‌های مکانیکی خاص خود است و بالطبع در این امر نیز تخصص ساب زنی مخصوص به خود را لازم دارد.

مثلا سنگ گرانیت یا دهبید و ... باید فلان تعداد بار ساب بخورد تا براق شود. برای این که نوع کفسابی مشخص شود، شما باید با یک متخصص کفسابی مشورت کرده و نوع و قیمت خدمات را استعلام کنید.

گفتنی است که کفسابی اثری فوق‌العاده دارد و کف ساختمانی که کف سابی حرفه‌ای برای آن انجام شود، شدیدا در برابر دیدگان میهمانان و کسانی که به خانه شما می‌آیند خودنمایی خواهد کرد. به همین علت شاید بتوان کف سابی را در رده یکی از مهم‌ترین خدمات ساختمانی پیش از عید دانست.

نماشویی

خدمات کف سابی

نماشویی ساختمان نیز یکی دیگر از مهم‌ترین خدمات ساختمانی است که انجام آن هرچند وقت یک بار توصیه می‌‌شود.

همان‌گونه که از نامش پیدا است، نماشویی به معنای شست‌و‌شوی نمای ساختمان بوده و به گونه‌های مختلفی قابل انجام است. طی انجام این خدمات، متخصص این امر به کمک دستگاه واترجت در صدد شستشوی نمای ساختمان برمی‌‎آید و زیبایی خیره‌کننده‌ای به نما خواهد بخشید.

نماشویی نیز مانند کفسابی بیشتر هنگام عید انجام می‌شود و اگر توسط نیروی انسانی ماهر و متخصص انجام شود، نتیجه‌ای فوق‌العاده به دنبال خواهد داشت.

در حقیقت با انجام نماشویی، نمای ساختمان احیا می‌شود و زیبایی خود را دوباره همانند روز اولی که ساختمان ساخته شده است، به دست خواهد آورد.

لازم به ذکر است که انجام خدمات نماشویی ساختمان، در شهرهای شلوغ و پرجمعیت که باران اسیدی رخ می‌دهد و حجم دود و آلاینده‌ها در هوا زیاد است، به‌شدت توصیه می‌شود؛ چرا که این آلاینده‌ها به‌صورت لایه‌ای بسیار نازک در روی سطح ساختمان تثبیت می‌شوند و با گذشت زمان جدا کردن این لایه دیگر به سادگی و سهولت ممکن نخواهد بود.

بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که در این روزهای سال اگر قصد خانه تکانی دارید، به هیچ عنوان این موارد مهم را فراموش نکنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات