مزایای خرید تندر 90؛ کدام تیپ بهتر است؟

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تندر 90 که با نام‌های لوگان و ال 90 نیز در بازار ایران شناخته می‌شود، اولین بار توسط شرکت خودروسازی داچیا رومانی که یکی از شرکت‌های تابعه رنو فرانسه است، با هدف عرضه در کشورهای در حال توسعه که قدرت خرید مردم در آن پایین بود، طراحی شد و بزودی به محبوبیت رسید.
تبلیغات

این خودرو با توجه به قیمت نسبتا پایین آن نسبت به مزیت‌هایی که دارد از خودروهای محبوب در بازار ایران نیز هست. اما مهمترین این مزیت‌ها چیست و چرا خرید و فروش تندر 90 بسیار پررونق است.

موتور پرقدرت: اولین ویژگی مثبت تندر 90، موتور پر قدرت و قوی آن است. پیشرانه‌ای که در این خودرو استفاده شده، حجمی برابر با 1598 سی سی دارد و بالا بودن دور موتور این خودرو در دنده‌های مختلف باعث کشش بالای این خودرو شده است. موتور تندر 90 دارای 16 سوپاپ است و از سیستم انژکتور چند نقطه‌ای برخوردار است.

مصرف سوخت: بالا رفتن قیمت سوخت در سال‌های اخیر باعث شده بیشتر خریداران به دنبال خودروهای کم مصرف باشند و تندر 90 نیز از جمله این خودروهاست. مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی این سدان به تربیب برابر است با 11.1 ، 6.6 و 8.3 در هر 100 کیلومتر . همچنین این خودرو دارای مخزن بنزین 50 لیتری است.

هزینه پایین: اگر قیمت بالای قطعات تندر 90 را کنار بگذاریم، آنچه در خرید و فروش تندر 90 بسیار مهم است، هزینه‌های پایین این خودروست. به طوریکه که بسیاری از دارندگان این خودرو معتقدند اگر هوای ماشینتان را داشته باشید، تندر 90 میتواند به خودرویی عمری برایتان تبدیل شود.

ایمنی بالا: یکی دیگر از مزیت‌های این خودرو، ایمنی بالای آن است، به طوریکه موفق به اخذ 3 ستاره در  مرکز تصادف از جلو در مرکز آزمایش تصادفات  NCAP اروپا شده است. قطعاتی که در داخل تندر 90 به کار رفته، به نحوی توسط متخصصان رنو طراحی شده که در زمان برخورد و تصادف فشرده نشوند. مخزن بنزین خودرو هم در کف خودرو و با فاصله از کمک فنرها قرار گرفته تا در زمان تصادف باک از عقب سوراخ نشود.

ابعاد خودرو: تندر 90 خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود. کابین این خودرو فضایی جادار و مناسب دارد و به دلیل دارا بودن سقف بلند، در مسافت‌های طولانی، کمتر کسی اذیت می‌شود. حجم صندوق عقب تندر 90 در این رنج قیمت و در این کلاس خودرویی بهترین جایگاه را دارد. صندوق تندر 90، در 510 لیتر حتی از صندوق سمند هم جادارتر است و موقع مسافرت خیال شما را آسوده میکند.

کدام تیپ تندر 90 را بخریم؟

تیپ E0: ارزان‌ترین تیپ تندر 90 محسوب می‌شود. این تیپ دارای سپر تمام سیاه رنگ است و امکانات آن در حد بسیار اولیه. به عنوان مثال سرنشینان جلو و عقب باید خودشان شیشه‌ها را بالا و پایین ببرند و رینگ‌های این خودرو نیز چندان مقبول نیست.

تیپ E1: این نسخه نسبت به نسخه قبلی دارای امکانات بیشتری است و راه تشخصیص آن سپر همرنگ با بدنه این ماشین است. فقط جلو پنجره‌ای که در جلوی رادیاتور قرار گرفته است به رنگ مشکی است.

این تیپ شامل امکاناتی از قبیل: کیسه هوا مخصوص راننده، ترمزهای ABS ضدقفل، سامانه ضد سرقت، قفل مرکزی با ریموت، فرمان هیدرولیک، دارای سیستم پخش رادیو با قابلیت پخش CD و پخش MP3 است.

تیپ E2: سپر و آینه جلوی این تیپ تماما همرنگ ماشین است و به دلیل امکانات بسیارش، خرید و فروش تندر 90 در این مدل بسیار صورت می‌گیرد. اگر از امکانات این تیپ خواسته باشید: کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS 4 کاناله به همراه سیستم EBD، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی با ریموت، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش رادیو و CD و پخش MP3 ،4 بلندگو برای سیستم صوتی، نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات مورد نیاز راننده،  صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم دستی و پشت سری‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی.

تندر 90 پلاس: این خودرو به عقیده بسیاری شباهت زیادی با تندر 90 E2 دارد و از آن جهت که از نظر فنی و طراحی خارجی بیشتر روی آن کار شده 8-9 میلیون گرانتر از تندر معمولی به فروش می‌رسد.

با مراجعه به قسمت وسایل نقلیه سایت دیوار می‌توانید از قیمت انواع تندر مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات