خرید خانه در نارمک چه مزایایی دارد؟

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نارمک یکی از محله‌های قدیمی و شرقی در منطقه‌ی ۸ تهران است. ساخت و ساز در نارمک از سال ۱۳۳۰ شمسی توسط فرانسوی‌ها شروع شد.
تبلیغات

همزمان با شنیدن نام محله‌ی قدیمی نارمک به یاد میدان‌‌هان آن می‌افتیم. محله‌ی نارمک را به اسم محله‌ی صد میدان می‌شناسند. هر میدان یک فضای سبز کوچک دارد. از بین این صد میدان، میدان‌های ۱۶، ۵۱،‌۷۳ و ۱۰۰ از باقی میدان‌ها شناخته‌شده‌تر هستند. تمام این میدان‌ها مسیر ورود و خروج دارند و همچنین به خیابان اصلی دسترسی دارند؛ به همین دلیل بار ترافیکی کاهش می‌یابد. جالب است بدانید که محله‌ی نارمک منظم‌ترین ساختار طراحی محله را در میان محله‌های تهران دارد. این نظم فقط در بخش شمالی نارمک به هم ریخته که به دلیل وجود باغ‌های شمیران بوده است.

در این مطلب قصد داریم محله‌ی نارمک را برای سکونت بررسی کنیم؛ پس اگر قصد رهن و اجاره‌ی آپارتمان در نارمک دارید یا می‌خواهید در این محله خانه بخرید، بهتر است این مطلب را با دقت بخوانید.

دسترسی به محله‌ی نارمک

این محله از نظر دسترسی به تمام نقاط تهران در لیست محله‌های خوش‌مسیر پایتخت قرار دارد. دسترسی اصلی از طریق اتوبان‌های همت، صیاد، امام علی، رسالت و خیابان دماوند است.

دو خط اتوبوس تندرو از خیابان نارمک می‌گذرند؛ همچنین سه ایستگاه متروی فدک، گلبرگ و سرسبز در این محله و اطراف آن قرار دارند. علاوه بر تمام این‌ها چند پایانه‌ی تاکسیرانی نیز در این محله وجود دارند.

مراکز تفریحی و خرید

اصلی‌ترین میدان محله، میدان هفت‌حوض است. چند پاساژ وتعداد زیادی مغازه به این میدان و اطراف آن حالت تجاری داده‌اند. شما می‌توانید با قیمت‌های مناسب در این منطقه خرید کنید.

بعد از ظهرها اگر هوا مناسب باشد، می‌توانید تجمع مردم محله را در این میدان‌ها ببینید. این میدان‌ها فضای خوبی برای بازی بچه‌ها، گپ و گفت بزرگ‌ترها والبته سکونت گربه‌ها دارند.

محله‌ی نارمک رستوران‌هایی با قیمت متوسط و کیفیت خوب دارد. فوت‌کورد، فست‌فود، کافه، رستوران و چند سفره‌خانه‌ی سنتی در نارمک وجود دارد.

همسایه‌های محله‌ی نارمک

در شمال محله‌ی نارمک، ‌محله‌ی فرجام قرار دارد. نارمک از جنوب به خیابان دماوند نو و نظام آباد می‌رسد. بزرگراه شهید باقری در شرق این محله و بزرگراه امام علی (ع) در غرب آن قرار دارند.

قیمت‌های خانه در محدوده‌ی نارمک

نارمک محله‌ی بزرگی است. این محله تقریبا ۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و سه ناحیه‌ی شهری از پایتخت را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل قیمت خرید خانه در این محله بستگی به موقعیت آن در محله دارد. اگر قصد خرید خانه در نارمک دارید، باید بدانید موقعیت جغرافیایی منزل و سال ساخت آن تأثیر بسیار زیادی روی قیمت دارند.

ارامنه‌ی نارمک

بسیاری از بناهای نارمک توسط ارامنه ساخته شده است. ارامنه در میدان‌های ۹۲، ۸۴، ۸۵ و ۸۶ و خیابان‌‌‌های افشاری یا پدرثانی، مسیل باختر و شیرمرد جنوبی سکونت دارند. آن‌ها در این مناطق مغازه، مطب پزشکی و دندان‌پزشکی، تعمیرگاه و فروشگاه‌های مختلف دارند.

علاوه بر ارامنه، آشوریان و زرتشتیان نیز در این محله ساکن هستند.

برای مشاهده‌ و مقایسه‌ی قیمت‌های خرید آپارتمان در نارمک یا رهن و اجاره در این محله، به سایت دیوار مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات