نکاتی برای انتخاب هوشمندانه ماشین لباسشویی

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شما تا زمانی که زنده هستید نمی‌توانید از لباس‌های کثیف فرار کنید.
تبلیغات

اما می‌توانید با انتخاب و خرید ماشین لباس‌شویی و خشک کن مناسب، شستن لباس‌ها را به ماشین واگذار کنید. در این مطلب یافتن ماشین لباس‌‌شویی مناسب با نیازتان را یاد خواهید گرفت.

تصمیم گیری درباره‌ی ظرفیت ماشین لباس‌شویی

یکی از معیارهای اولیه برای انتخاب ماشین لباس‌شویی توجه به ظرفیت ماشین است. با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان تولید لباس کثیف توسط آن‌ها و با مشورت فروشنده ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. این عدد از ۳.۵ کیلوگرم تا ۱۵ کیلوگرم متغییر است.

تصمیم گیری درباره‌ی اندازه و نوع لباس‌شویی

فضایی که قرار است ماشین لباسشویی را در آن قرار دهید تعیین‌کننده‌ی نوع و اندازه‌ی ماشین لباسشویی است که می‌خرید. اگر فضای شما کوچک است ما ماشین‌ لباسشویی سطلی که درب آن از بالا باز می‌شود را توصیه می‌کنیم. این مدل از ماشین‌های لباسشویی در گذشته فراگیرتر بودند. نوع کوچک ماشین لباسشویی سطلی برای شستن لباس نوزادان و لباس‌های زیر به کار می‌رود. قیمت ماشین لباسشویی سطلی معمولا ارزان‌تر از باقی مدل‌ها است.

تصمیم گیری درباره‌ی نوع ماشین لباس‌شویی

در یک دسته بندی عمده، ماشین‌های لباس‌شویی به دو دسته‌ی دارای خشک کن و فاقد خشک کن تقسیم می‌شوند.

مصرف انرژی را کنترل کنید

در خرید ماشین لباس‌شویی و خشک کن باید به مقدار آب و برق مصرفی دقت زیادی داشته باشید. با خرید وسیله‌ی استاندارد می‌توانید تا ۳۵ درصد در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید.

چه لباسی می‌شویید؟

اگر شما در منزل خودتان بچه ندارید و شغلتان هم به گونه‌ای نیست که لباس‌هایتان خیلی کثیف و لکه‌دار شوند، بهتر است سراغ ماشین‌لباس‌شویی‌هایی که برنامه‌های مختلف شست و شو دارند نروید؛ زیرا این کار برای شما هزینه‌ی اضافی در پی دارد.

لرزش و تولید صدا را در نظر بگیرید

برخی از ماشین لباسشویی‌ها خصوصا نمونه‌های قدیمی و ارزان‌قیمت در هنگام خشک کردن لباس به دلیل لرزش موتور صدای زیاد ایجاد می‌کنند.

سرعت چرخش موتور

این عدد نشان‌دهنده‌ی سرعت شست و شو و خشک کردن لباس است و در محدوده‌ی ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه قرار دارد. سرعت چرخش موتور به‌طور مستقیم در قیمت تأثیر دارد.

قابلیت‌ها و برنامه‌های اضافی

قبل از اینکه بخواهید درباره‌ی قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر در ماشین لباسشویی فکر کنید باید به کیفیت و عملکردهای اصلی ماشین بپردازید. ماشین‌های لباس‌شویی امروزی مجهز به قابلیت‌های زیادی شده‌اند؛ برای مثال امکان اضافه کردن لباس در هنگام شستشو یکی از این ویژگی‌ها است. تنوع برنامه‌های شست‌وشو، پنل‌های کنترل دیجیتال، قفل کودک، امکان کنترل به وسیله‌ی اینترنت، ذخیره‌کننده‌ی مواد شست و شو برای استفاده‌های بعدی، جنس بدنه‌ی ضد زنگ و... از قابلیت‌های ماشین‌های لباسشویی جدید است

جنس و رنگ بدنه در قیمت ماشین لباسشویی تأثیر زیادی دارد. رنگ‌های فانتزی و بدنه‌هایی با فولاد ضد زنگ نسبت به ماشین‌ لباسشویی‌های سفید قیمت بالاتری دارند. به این ترتیب می‌توانید با خرید ماشین‌‌ لباس‌شویی سفید کمی صرفه‌جویی کنید. دقت کنید که بهتر است این صرفه‌جویی مربوط به کاهش کیفیت نباشد.

برای مقایسه‌ی قابلیت‌ها و قیمت‌های ماشین‌های لباس‌شویی می‌توانید سری به سایت دیوار بزنید؛ همچنین اگر قصد فروش ماشین‌لباسشویی و خشک‌کن خود را دارید در این سایت ثبت نام کنید و آگهی فروش خود را در آن قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات