خرید بلیط تور به چه قیمت و چگونه؟

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سفر باعث می‌شود شما از محدوده‌ی خودتان خارج شوید. رنگ‌های متنوع ببینید، مزه‌های متفاوتی را بچشید، آب و هوای دیگری را تجربه کنید، بوهای تازه‌ای را استشمام کنید و آواهای غریبی را بشنوید.
تبلیغات

این تنوع باعث تغییر حال و هوای شما خواهد شد. همچنین اگر قرار است با تور سفر کنید، باید بدانید که همسفرها درس‌های زیادی به شما خواهند داد. پس خودتان را برای یک تجربه‌ی تفریحی و آموزشی آماده کنید.

قبل از خرید بلیط تور

قبل از اینکه برای خرید بلیط تور اقدام کنید، باید نکات زیر را بررسی کنید:

  • قبل از انتخاب مقصد کمی درباره‌ی آن در اینترنت بخوانید؛
  • آژانس‌های گردشگری صاحب‌نام و معتبر را شناسایی کنید؛
  • درباره‌ی هزینه‌ها تحقیق کنید؛
  • تفاوت‌های تورها را از آژانس‌های ارائه‌دهنده جویا شوید.

فریب تبلیغات را نخورید

برخی از سایت‌ها و آژانس‌ها قیمت‌های پایینی برای تورهای خارجی خود اعلام می‌کنند. قطعا می‌توان با قیمت مناسب به مقاصد گرانی مانند اروپای غربی نیز سفر کرد؛ اما برخی از قیمت‌های اعلام‌شده توسط آژانس‌ها بسیار دور از واقعیت است. در حقیقت تورهای خارجی دو نوع هزینه دارند؛ ‌هزینه‌ی ریالی و هزینه‌ی ارزی. در برخی از تبلیغات اکثرا فقط هزینه‌های ریالی آورده می‌شود و اشاره‌ای به هزینه‌های ارزی نمی‌شود. این‌ گونه است که قیمت‌های مطرح‌شده از طرف برخی از آژانس‌ها تا حد زیادی نازل است. دربار‌ه‌ی تورهای داخلی نیز دقت کنید که مواردی که جزو حقوق مسافر است به دلیل قیمت پایین حذف نشده باشند. بیمه‌ی مسافر از مهم‌ترین این حقوق است.

توجه به کدام امکانات تور مهم است؟

حمل و نقل درون شهری، ویزا، راهنمای تور، سیم‌کارت کشور مقصد، بیمه و... از مواردی هستند که باید درباره‌ی آن‌ها از آژانس خود سؤال کنید. تک‌تک این موارد اهمیت دارند و اگر تأمین نشوند هزینه‌های اضافه به شما تحمیل خواهند کرد.

یکی از مواردی که روی هزینه‌ی تورهای خارجی و داخلی تأثیرگذار است مسئله‌ی تأمین غذا است. اکثر تورهای شامل صبحانه و عصرانه هستند؛ اما به‌طور معمول تهیه‌ی ناهار و شام با خود مسافران است.

مجوزهای تور

قبل از اقدام به خرید تور خصوصا خرید آنلاین بلیط تور اطمینان حاصل کنید که آژانس مورد نظر مجوزهای لازم را دارد. شرکت‌های گردشگری باید ثبت شده باشند و فقط در صورتی که مجوز تور گردشگری داشته باشند مجاز به ارائه‌ی خدمات مربوط هستند.

داشتن مجوز بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی و بند (الف) هواپیمایی کشوری نشان از عبور دفتر خدمات مسافرتی و نهاد برگزارکننده‌ی تور از فیلترها و تأیید آن است. دفاتر خدمات مسافرتی موظف به قرار دادن این مجوزها در مکان قابل رؤیت برای متقاضیان تور هستند. بنابراین افراد باید با در نظر گرفتن موارد فوق اقدام به خرید تور کنند. طبق اعلام مسئولان خریدهای اینترنتی یا تلفنی بدون مشاهده‌ی مجوز ۲۸ بندی صلاحیت برگزاری تور اشتباه است. همچنین آژانس موظف است در برابر پرداخت وجه سفر به شما قرارداد ارائه کند.

درباره‌ی شرایط استرداد بلیط سؤال کنید

شما برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید و بلیط خرید‌ه‌اید؛ اما هیچ کس نمی‌داند چه چیزی پیش می‌آید. ممکن است سفری که برایش برنامه‌ریزی کرده‌اید لغو شود. اینجاست که مسئله‌ی پس دادن بلیط مطرح می‌شود. هنگام خرید بلیط تور از آژانس خود درباره‌ی لغو سفر سؤال کنید. همچنین ممکن است سفر شما از سوی آژانس به دلیل مسایلی مانند به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران لغو شود. در این صورت نیز باید شرایط استرداد پول خود را بدانید.

برای مشاهده‌ی قیمت‌ تورهای داخلی و خارجی و خرید بلیط تور و چارتر به سایت دیوار مراجعه کنید. همچنین اگر قصد فروش بلیط تور خود را دارید اقدام به ثبت نام در دیوار و ثبت آگهی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات