آیا محله یوسف آباد برای سکونت مناسب است؟

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محله‌ی قدیمی یوسف‌آباد در منطقه‌ی ۶ تهران، به مرور با گسترش خیابان باریک و طویل یوسف‌آباد از جنوب به شمال شکل گرفت.
تبلیغات

محله‌ی یوسف‌آباد روی یکی از تپه‌های شمالی تهران بین محله‌ی ونک، محله‌ی عباس‌آباد و محله‌ی امیرآباد محصور شده‌ است. یوسف‌آباد در حال حاضر یکی از محله‌های گران قیمت تهران به شمار می‌رود. هرچه از شمال این خیابان به سمت جنوب آن بروید، قیمت خرید آپارتمان در یوسف‌آباد کمتر می‌شود و به‌همین صورت قیمت رهن آپارتمان در یوسف‌آباد و قیمت اجاره‌ آپارتمان در یوسف‌آباد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

گران‌ترین خیابان یوسف آباد در حال حاضر خیابان ۲۹ام و ارزان‌ترین آن میدان سلماس است. البته این ارزانی و گرانی به سن ساختمان، نوع ساخت و مواد به‌کاررفته در ساخت و عوامل دیگری نیز وابسته است. مانند هر محله‌ی دیگری، برای سکونت در یوسف‌آباد نیز باید به بررسی ویژگی‌های محله‌ی مورد نظر بپردازید و مهم‌تر از آن باید بدانید که از محل سکونت خود چه انتظاراتی دارید.

امکانات یوسف‌آباد

به‌طور کلی نباید نگرانی درباره‌ی امکانات رفاهی و تفریحی محله‌ی یوسف آباد داشته باشید؛ چون این محله علاوه‌بر دارا بودن مراکز درمانی، تفریحی و فضای سبز، با محله‌ها و خیابان‌های اصلی و مهم تهران همسایه است. یوسف آباد دارای فرهنگسرا، کانون و مراکز آموزشی برای ایجاد فضایی مرفه برای اهالی محله است، همچنین هم‌جواری با پارک و رستوران‌های آ.اس.پ یکی دیگر از ویژگی‌ها خوب این محله است.

حمل و نقل در محله‌ی یوسف‌آباد

این محله از نظر دسترسی به اتوبان‌های اصلی شهر در موقعیت مناسبی واقع شده است و به دو اتوبان کردستان (مسیر شمال - جنوب تهران) و همت ( مسیر غرب - شرق تهران) راه دارد. اتوبوس‌های خیابان ولیعصر، تاکسی‌های یوسف آباد، متروی مفتح، جهاد و میرزای شیرازی حمل و نقل عمومی را در یوسف آباد تسهیل می‌کنند.

آب و هوای یوسف‌آباد

هوای شهر تهران به‌طور کلی آلوده است؛‌ اما آب و هوای محله‌های مختلف با هم متفاوت است. اراضی یوسف آباد در گذشته زمین زراعی بوده‌اند و شامل باغ‌ها و قنات‌های زیادی می‌شدند. این روزها دیگر اثری از این باغ‌ها نیست؛ اما همان‌طور که اشاره شد به دلیل موقعیت این منطقه و قرارگیری آن روی تپه، این محله هنوز خنک‌تر و خوش آب و هواتر از مرکز شهر تهران است.

معایب یوسف‌آباد

هیچ نقطه‌ای در دنیا برای سکونت ایده‌آل نیست. برای مثال وقتی به محله‌های شمال تهران فکر می‌کنید، بلافاصله ترافیک و شلوغی این منطقه نیز در ذهنتان تداعی می‌شود. البته موضوع ترافیک در اکثر محله‌های تهران مشکل‌ساز است. نکته‌ی منفی محله‌ی یوسف آباد، عرض کم خیابان‌های اصلی این محله به خصوص خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (خیابان اصلی یوسف‌آباد) است. کم عرض بودن خیابان اصلی یوسف‌آباد و تجمع رستوران‌ها، مراکز بهداشتی و... در این خیابان یکی از عوامل اصلی ترافیک آن است.

اگر صاحب خودروی شخصی هستید و منزلی که قصد خرید آن را دارید، پارکینگ ندارد، باید بدانید که پارک خودرو در معابر فرعی و کوچه‌های کم عرض نیز برای شما ایجاد مشکل خواهد کرد. مشکل دیگر این محله، قرارگیری آن در محدوده‌ی طرح ترافیک زوج و فرد است.

اگر قصد خرید خانه در یوسف‌آباد را دارید برای مشاهده‌ی قیمت‌های خرید آپارتمان یا رهن و اجاره‌‌ی آپارتمان در یوسف‌آباد به سایت دیوار مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات