پژو 206، گزینه ایده‌آل ماشین اولی‌ها

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پژو 206 در ایران و دیگر کشورها به جوان‌پسند بودن شهره است. خودرویی با طراحی مدرن و یگانه که با بودجه‌های عمدتا محدود جوانان ایرانی سازگاری دارد و دانشجویان ازمشتریان عمده آن هستند.
تبلیغات

از طرفی رانندگی برای جوانانی که به تازگی گواهینامه خود را گرفته‌اند، دارای جنبه‌ای هیجانی و تفریحی نیز هست.

خرید پژو 206 صفر کیلومتر به دلایل مختلفی می‌تواند لذت رانندگی را برای تازه‌رانندگان به ارمغان بیاورد.

گیربکس‌های ایرانی پژو 206، شتاب‌گیری این خودرو را در مقایسه با نمونه‌های فرانسوی پیش از تحریم‌ها کاهش داده است. به گونه‌ای که 206 فرانسوی تیپ۵ طبق دارای حداکثر سرعت معادل ۱۹۵ کیلومتر برساعت بوده و شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومترآن نیزمعادل ۹.۸ ثانیه بوده است در حالی که بعد از تغییرگیربکس حداکثرسرعت آن به ۱۹۰ کیلومترکاهش یافته و شتاب آن نیز به ۱۱.۶ ثانیه رسیده است. با این حال 206 ایرانیزه شده هم خودرویی پرشتاب محسوب  می‌شود و دارای تجهیزات رفاهی و عملکرد فنی مطلوب است. نباید فراموش کرد که شتاب خیلی بالای خودرو برای رانندگان نسبتا مبتدی و تازه وارد ممکن است کنترل ماشین در پیچ‌های تند را دشوار سازد.

اگر نظرات کاربران این خودرو در سایت‌های متعدد اتومبیل را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که عده بسیاری 206 را ماشینی مفرح می‌دانند که تجربه رانندگی با آن بسیار دلپذیر است. موقعیت قرار گیری صندلی، فرمان و ارتفاع نشیمن‌گاه صندلی و کم بودن مرکز ثقل و هندلینگ مناسب خودرو از عواملی است که احساس راحتی را برای راننده به همراه می‎آورد. از طرفی دیگر جثه کوچک و مصرف سوخت بهینه این خودرو برای کسانی که خانواده همراه خود ندارند مطلوب و مقرون به صرفه است. اگرچه نمی‌تواند پاسخگوی مسافرت‌های خیلی طولانی باشد.

احتمال تصادف در ماه‌های اولیه رانندگی بالا است و برخی از صاحبان پژو 206، معتقد هستند که این اتومبیل هزینه و خرج نسبتا بالایی دارد. اما یکی از مزایای پژو 206 برای تازه‌کاران، خدمات پس از فروش مناسب و دسترسی گسترده به قطعات و لوازم یدکی این خودرو است. اکثر نمایندگی‌ها و مکانیکی می‌توانند 206 را تعمیر کرده و قطعات آن را تامین نمایند. پژو 206 به دلیل سبک طراحی بسیار مورد توجه جوانان جهت اسپرت‌کردن و یا به اصلاح تیونینگ قرار دارد. فراموش نکنید که نصب لوازم الکترونیکی غیر‌استاندارد، رینگ‌های بزرگ و دیگر تیونینگ‌های غیر علمی می‌تواند به خودرو آسیب بزند، استهلاک آن را افزایش دهد و ایجاد خطر کند.

خرید پژو 206 صفر کیلومتر، تیپ ۵ فول سال ۱۳۹۶ حدود ۳۸ تا ۳۹ میلیون تومان هزینه می‌برد که به صورت اقساطی هم به نمایندگی قابل پرداخت است. البته رنگ سفید که به وفور در خیابان‌ها دیده می‌شود برای خرید اقساطی ارائه نشده است.قیمت 206 تیپ ۲ سال ۹۶، از ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. اگر قصد خرید از نمایندگی  دارید به یاد داشته باشید که به اعلام شرکت ایران خودرو تحویل پژو 206 تیپ ۵ و تیپ دو به ترتیب دو ماه و یک ماه زمان می‌برد. البته به گفته برخی کاربران روند تحویل مکن است سریع‌تر هم پیش برود.

با جست و جوی خرید و فروش 206 در سایت‌های اینترنتی فروش خودرو مانند دیوار هم گاه مواردی را با  قیمت حداقل می‌توان پیدا کرد که به سرعت تحویل داده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات