قبل از خرید تندر ۹۰ بخوانید

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نام اصلی تندر ۹۰، لوگان است و به همین دلیل این خودرو در ایران به هر دو نام ال ۹۰ و تندر ۹۰ خوانده می‌شود.
تبلیغات

لوگان ساخت کشور رومانی و محصولی از شرکت رنو فرانسه است. این خودرو در ایران توسط رنو پارس که از همکاری شرکت ایران‌خودرو، ساپیا و پارس خودرو تشکیل شده است، تولید می‌شود.

مصرف سوخت

این خودرو برای هر ۱۰۰ کیلومتر در داخل شهر ۹ لیتر و برای هر ۱۰۰ کیلومتر در خارج از شهر ۵.۶ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای خودرویی با طراحی زاویه‌دار و نامناسب تندر ۹۰ نسبتا خوب به حساب می‌آید. همچنین مصرف سوخت ترکیبی تندر ۹۰ تقریبا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مخزن بنزین این خودرو ۵۰ لیتر ظرفیت دارد.

طراحی داخلی و خارجی تندر ۹۰

تندر ۹۰ فاقد هرگونه انحنا در طراحی است. فضای داخلی و خارجی این ماشین به‌صورت زاویه‌دار طراحی شده است. بدون اینکه بخواهیم درباره‌ی طراحی این ماشین نظر منفی یا مثبتی بدهیم، می‌خواهیم بگوییم این سبک طراحی بیشتر مورد پسند افراد منظم، سخت‌گیر و دقیق است. اتاق داخلی برای تیپ خانوادگی طراحی شده است و فضای زیادی دارد؛ اما راحتی در این طراحی قربانی شده است. برای روشن‌تر شدن موضوع کافی است این ماشین را با پژو ۲۰۶ جوان‌پسند، پر انرژی و دارای طراحی‌های خمیده مقایسه کنید. جالب است بدانید که شرکت داچیا معتقد است که این طراحی بدنه برای کشورهای در حال توسعه که کمبود پارکینگ دارند بسیار مناسب است.

 ایمنی تندر ۹۰

یکی از دلایل محکم خرید تندر ۹۰ می‌تواند ایمنی آن در بین خودروهای تولید داخل باشد. این خودرو نسبت به سایر محصولات شرکت‌های خودرویی در ایران استاندارد بالاتری دارد. تندر ۹۰ دو کیسه هوا برای راننده‌ و سرنشین جلو دارد و ترمز آن ضد قفل است. البته این دو ویژگی در بین خودروهایی که اخیرا تولید می‌شود به عنوان یک استاندارد اجرا می‌شوند؛ اما تندر ۹۰ موفق به کسب ۳ ستاره از ۵ ستاره برای ایمنی در تصادفات از سوی شرکت EURONCAP شده است که در میان سایر خودروهای داخلی خوب است. یکی از دلایل این ایمنی نظارت دقیقی است که شرکت رنو بر خط مونتاژ تندر ۹۰ دارد.

تندر پلاس

نسخه‌ی دنده اتوماتیک تندر ۹۰ با نام تندر پلاس در سال ۹۵ به بازار ایران رسید. تندر پلاس تفاوت قیمت حدودا ۱۰ میلیون تومانی با نسخه‌ی گیربکسی این خودرو دارد. به‌جز تغییر اندکی در سپر، چراغ‌ها و جلوپنجره تندر پلاس تفاوت چندانی از نظر طراحی با تندر ۹۰ ندارد.

چینی یا فرانسوی

بسیاری معتقدند که تندر ۹۰ با تمام ضعف‌هایی که دارد، یک سر و گردن از تمام ماشین‌های چینی بازار ایران بالاتر است. هزینه‌ی تعمیر و نگهداری این خودرو نسبت به خودروهای چینی هم‌قیمت و هم‌رده‌ی خودش کمتر و کیفیت آن بالاتر است. اگر قصد خرید تندر ۹۰ دارید؛ ولی درباره‌ی هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن تردید دارید باید بدانید که به طور تقریبی قطعات تندر ۹۰ از پژو ۲۰۶ ارزان‌تر هستند و همچنین هزینه‌ی تعمیر آن پایین‌تر است.

برای بررسی انواع مدل‌های تندر ۹۰ و مقایسه‌ی قیمت خرید تندر ۹۰ صفر و تندر ۹۰ کارکرده به سایت دیوار سر بزنید. اگر هم قصد فروش تندر ۹۰ خود را دارید در سایت دیوار ثبت نام کنید و آگهی خود را در آن منتشر کنید تا موقعیت‌های بهتری برای دیده شدن درخواست فروش خودتان داشته باشید و دست واسطه‌‌ها را کوتاه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات