مجموعه ویدیویی ایران و جنگ‌های سایبری - قسمت دوم

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
مجموعه کلیپ‌های "ایران و جنگ های سایبری" به بررسی بدافزارهای استفاده شده در حملات سایبری بر ضد ایران می‌پردازد.
تبلیغات

در قسمت اول جنگ های سایبری، بد افزار Stuxnet مورد بررسی قرار گرفته است. در دومین قسمت این مجموعه نیز، به تحلیل بدافزار فوق پیچیده Duqu پرداخته می شود. Duqu در اواسط سال ۱۳۹۰ کشف و شناسایی شد. هر چند، در آمار ارائه شده توسط شرکت¬های امنیتی در خصوص کشورهای هدف این بدافزار اختلاف نظر وجود دارد اما نام ایران در همه این گزارشات به چشم می خورد. اکثر صاحب‌نظران امنیتی بر این باورند که بر اساس ساختار کدنویسی این بدافزار، نویسندگان Duqu یا همان نویسندگان بدافزار Stuxnet بوده اند و یا حداقل دسترسی کامل به کدهای Stuxnet داشته‌اند.

بدافزار Duqu تنها برای شناسایی شبکه‌ها و سیستم‌های هدف به منظور اجرای حملاتی همچون Stuxnet بود. بدافزار قادر بود از طریق ارتباطات نقطه به نقطه با سرور فرماندهی تماس بگیرد و بدین ترتیب دستگاه‌های فاقد دسترسی به اینترنت از طریق دستگاه‌های متصل به اینترنت در شبکه با سرور فرماندهی در ارتباط بودند.

در این کلیپ، به کرات، به منابع مختلف داخلی و خارجی استناد شده است و داستان از نگاهی کاملاً بی طرفانه، اما فنی، روایت می‌شود. مشاهده این کلیپ کوتاه به تمامی دست اندرکاران و فعالان در حوزه فناوری اطلاعات کشور توصیه می شود.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تاسیس در سال۱۳۷۰، همواره به امر آگاه سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات توجهی خاص داشته است. بخش اخبار شبکه گستر، که بیش از هفت سال از راه اندازی آن می گذرد، یکی از غنی‌ترین منابع اطلاعاتی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به شمار می رود. جدیدترین اخبار و رویدادهای امنیت دنیای دیجیتال در ایران و جهان بطور مستمر در اتاق خبر شرکت مهندسی شبکه گستر در اختیار عموم قرار داده می شود.

پایان رپورتاژ آگهی/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات