پاور کورسیر (Corsair) سری HXI

یک‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سال ۱۹۹۴ در شهر فریمونت کالیفرنیا یکی از کمپانی‌های برجسته در زمینه تولید قطعات رایانه ( رم، پاور، کیس، ماوس و...) با نام کمپانی کرسیر یا کورسیر تأسیس شد که به‌زودی توانست با استفاده از علم و فناوری روز بازار قطعات رایانه را تحت تأثیر خود قرار دهد، کمپانی کورسیر تا به امروز کیفیت و تنوع در تولید انواع محصولات را سرلوحه کار خود قرارداده است و قسمت عمده محصولات تولیدی خود را مخصوص کاربران حرفه ای، اورکلاکرها و گیمرها طراحی کرده که محبوبیت خاصی در بین این گروه ها پیدا کرده است.
تبلیغات

پاور کیس کرسیر از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی محسوب می‌شود که در سری های مختلفی عرضه شده است این نوشته برای آشنایی بیشتر با پاورکرسیر سری HXi در چهار طیف 1200W,1000W,850W,750W اختصاص دارد.

پاورکورسیر با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی های موجود و با مدیریت کابل های خروجی که از آن با نام فول ماژولار Full Modular یاد می‌شود به سهولت اجازه مدیریت کابل ها، بهینه‌سازی و حق انتخاب را به کاربران می‌دهد. از ویژگی های منحصر بفرد بهترین پاور کرسیر می‌توان به بهره‌مند بودن از خازن های با کیفیت ژاپنی که تا دمای105c◦ مقاومت دارد اشاره کرد ، همچنین تولیدکنندگان پاورکرسیر سری Hxiبا راندمان بالای 92 درصد و ضریب توان بیش از 0.95 در لودهای بین 20 تا 100درصد موفق به کسب گواهی‌نامه 80 Plus رده پلاتینیوم شده‌اند که این موضوع حاکی از این است که به نحو قابل توجهی پاور کورسیر توانسته در هزینه مصرف انرژی و گرمای بیش از اندازه صرفه‌جویی کند.

نکته جالب توجه در مورد این پاور این است که پاور کرسیر نیز همانند دیگر محصولات کرسیر توانایی متصل شدن به نرم افزار Corsair Link را به منظور کنترل و مانیتورینگ پاور دارد.

امکانات و قابلیت های پاور کرسیر سری HXi

مدیریت کابل های خروجی:

پاور کرسیر در بیشتر مدل‌های حرفه ای خود توانایی مدیریت کابل ها و بهینه‌سازی آن را در کیس مدنظر قرار داده که از این مدل به نام Full Modular یاد می‌شود. این ویژگی مختص این سری نیست بلکه در دیگر سری های پاور کرسیر مانند AX ,RM نیز بدین شیوه عمل می‌شود.

در پاور کرسیر فقط کابل 24 پینی برق مادربرد و کابل برق پردازنده به‌طور مستقیم به پاور متصل شده است؛ البته بقیه کابل های موجود را می‌توانید کنترل کنید. چگونگی طراحی و تعداد کابل های موجود در پاور کرسیر نسبت به توان‌های مختلف متفاوت است؛ البته با سخت افزارهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند متناسب است.

همین فول ماژور بودن پاور کرسیر نیز تأثیر بسزایی در ظاهر زیبای آن دارد.

از ویژگی های بسیار جالب پاور کرسیر سری HXi این است که دسترسی کاربران را به کنترل و مانیتورینگ پاور میسر کرده است، بدین ترتیب با تعبیه محل USB در پشت پاور که با کابل USB به مادربرد وصل می‌شود و از طریق نرم افزار Corsair-Link قادر به رصد پی در پی دما، قدرت در حال لودشدن، سرعت فن و تنظیم آن، میزان جریان های خروجی و... خواهید بود.

دارنده گواهی‌نامه 80Plus پلاتینیوم

همان‌طور که می دانید بهترین پاوری که بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد در حقیقت پاوری است که قادر به کاهش انرژی مصرفی باشد، پاورهای کرسیر سری HXi دارنده گواهی‌نامه استاندارد بین‌المللی پلاتینیوم توانسته‌اند با راندمان بالاتر کارایی بالاتری نیز از خود نشان دهند. انتخاب یک پاور مناسب به عنوان تغذیه کننده برق تضمین بسیار خوبی برای درست انجام دادن وظایف دیگر قطعات موجود در کیس کامپیوتر است.

جالب است بدانید پاورهای سری HXi دارای راندمان %92 و ضریب توان بیشتر از 0.95 درصد در لودهای 20 تا 100 است که در جدول های زیر به آن اشاره شده است.

قطعات با کیفیت

همان‌طور که گفته شد یکی از اهداف کمپانی کورسیر تولید قطعات باکیفیت مطابق با استانداردهای روز جهانی است. این کمپانی توانسته احتمال خرابی قطعه را به پایین‌ترین حد ممکن برساند. پاور کامپیوتر کرسیر سری HXi نیز با این نگاه تولید شده که قابلیت کارکردن در شرایط بسیار سخت مانند تحمل رطوبت و گرمای بالا و نوسانات مختلف ولتاژ را دارد. با وجود تمام قابلیت های ذکر شده پاورهای کرسیر دارای 7 سال خدمات پس از فروش هستند ، در ایران گروه زبده مهندسین تخت جمشید به عنوان تنها مرجع رسمی گارانتی و فروش محصولات کرسیر به ارائه خدمات به مشتریان محترم می پردازد.

بهره‌گیری ازتکنولوژی Zero RPM

پاورهای کرسیر سری HXi به دلیل دارا بودن گواهی‌نامه 80 Plus پلاتینیوم انرژی بسیار کمتری نسبت به همتایان خود از دست می‌دهند، در همین راستا در کارکرد عادی که مقدار استفاده از آن کمتر از 40 درصد توان پاور است به مدد بهره‌گیری از تکنولوژی Zero RPM هیچ‌گونه صدایی از پاور را نخواهید شنید. در بسیاری از موارد به دلیل پایین بودن صدای پاور ممکن است تصور شود پاور بدرستی کار نمی‌کند و افراد کلید تست پاور که در پشت آن قرار دارد را دستکاری کنند که البته با استفاده از نرم افزار C-Linkمی توان پاور کرسیر را تست کرد؛ البته به دلیل طراحی فوق‌العاده این سری از پاورهای کرسیر تا لود40 درصد نیازی به روشن شدن آن نیست.

پاور کرسیر سری HXi مجهز به یک فن 140 میلی متری است که بسیار کم صدا کار می‌کند و همچنین آن را می‌توان با دور اتوماتیک هماهنگ با دما تنظیم کرد. هسته فن بلبرینگی است و در حالت لود شدن و استفاده سنگین از آن مقدار نویز آن کمتر از 20 دسی سی بل(dcb) برآورد شده که شگفتی دیگری در این سری از پاورها به وجود آورده است.

برای روشن شدن موضوع مثالی می زنیم فرض کنید پاورکرسیر را در توان 1200 وات خریداری کرده‌اید، اگر میزان کارکرد شما در حدود 480 وات یعنی تا 40 درصد قدرت پاور باشد، فن روشن نخواهد شد، درصورتی که از بازی‌های سنگین یا برنامه های طراحی و گرافیکی استفاده کنید فن روشن می‌شود، بنابراین نگران خراب بودن پاور در صورت روشن نشدن فن نباشید، حتی به سهولت می‌توانید با استفاده از نرم افزار کرسیر لینک پاورتان را تست کنید تا خیال‌تان از بابت درست کارکردن پاور راحت شود.

از دیگر نقاط قوت پاورهای کرسیر پشتیبانی از کارت‌های گرافیک حرفه ای است، کارت‌های گرافیکی جدید که برای گیمینگهای حرفه ای اختصاص دارند به دلیل مصرف انرژی بالا از کانکتورهای6پین و 8پین برای تغذیه استفاده می‌کنند.

گیمرهای حرفه ای به منظور تقسیم بهتر پردازش تصاویر گرافیکی از چند کارت گرافیک به‌طور هم‌زمان استفاده می‌کنند که این عمل باعث سرعت بیشتر کار می‌شود؛ لذا در پاور کرسیر سری HXi برای پشتیبانی از این کار 6 کانکتور 2+6پین موجود است.

کانکتورهای پاورکرسیر سری HXi

مزایا و مشخصات پاور کرسیر (Corsair) سری HXi در یک نگاه:

برخورداری از گواهینامه 80 Plus Platinum و کارکرد و راندمان بالای 92%

مجهز به فناوری Zero RPM و خنک کنندگی فوق‌العاده

عملکرد کاملا بدون صدا(فن خاموش) در کارکرد کمتر از 40%

دارای فن 140 میلی متری بسیار کم صدا با قابلیت تنظیم دور اتوماتیک متناسب با دمای داخلی کلیه پروتکشن های ایمنی در بخش ورودی و خروجی به منظور ضمانت کارکردصحیح سخت افزار

طراحی و تولید مطابق با آخرین اصلاحات استاندارد SSI EPS 12V/ATX 12V تحت ویرایش ATX 12V V2.4

پشتیبانی از کارکرد هم‌زمان چندکارت گرافیک حرفه ای انویدیا جیفورس یا ای ام دی رادئون

کانکتورهای 8 Pin و 4Pin جهت پشتیبانی از سوکت E-ATX در مادربردهای حرفه ای پرمصرف

مجهز به فول ماژور Full Modularو قابلیت مدیریت تمامی کابل های خروجی

متناسب با سیستم‌های حرفه ای و گیمینگ

سخن پایانی: پاور کرسیر سری HXi همانند سری AXi از پاورهای رده بالای کمپانی کرسیر است؛ گرچه به لحاظ پاره‌ای از امکانات و قابلیت‌ها پایین‌تر از سری AXi قرار می‌گیرد، اما به لحاظ رعایت استانداردهای مصرفی مشابه در تولید این سری از پاورها می‌توان راندمان بالایی از پاور کرسیر سری HXi را انتظار داشت.

شایان ذکر است برای خرید پاور کرسیر یا دیگر سخت افزارها و لوازم جانبی سیستم‌های خانگی محصولات کرسیر حتما باید به گروه مهندسین تخت جمشید مراجعه شود همان‌طور که بیان شد این شرکت نمایندگی رسمی محصولات کرسیر و خدمات پشتیبانی این کمپانی را برعهده دارد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات