با اپلیکیشن اوستا می توانید قبل از انتخاب نظر سایرین را جویا شوید و هم چنین تجربیات گران بهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
با توجه به تحقیقات انجام شده توسط نیلسون و همکارانش در سال۲۰۱۳ در زمان انتخاب برای خرید یک کالا یا خدمت، ما ۹۲% تمایل داریم از اطرافیان و افرادی که تجربه مشابه داشتهاند مشورت گرفته و نظر آنها را جویا شویم و تنها در ۸% مواقع به تبلیغات دیگر از جمله تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و ... توجه میکنیم. اما متاسفانه همیشه همه دوستان، آشنایان و صاحب نظران به راحتی در دسترس ما نیستند تا از نظراتشان بهره مند شویم.
برای حل این مشکل و کمک به فرآیند تصمیم گیری و انتخاب، "اوستا" در اپلیکیشن و وبسایت خود فضایی ایجاد کرده است که در آن میتوانید نظر خود را راجع به هر محصول، سرویس، مکان یا رویدادی که تجربه میکنید بنویسید و به آنها امتیاز دهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر در انتخاب محصول یا سرویسی بین چند گزینه دچار تردید هستید میتوانید در اپلیکیشن اوستا نظرسنجی ایجاد کنید تا سایرین با رای دادن به گزینههای مطرح شده، شما را در انتخابتان یاری کنند. اوستا مسیری دوطرفه است، شما با بیان نظراتتان می توانید به سایرین کمک کنید و در مواقع نیاز نیز از نظرات دیگران استفاده کنید و انتخاب بهتری داشته باشید.
جالب است بدانید از سال ۲۰۰۷ تا کنون نظرهایی که در منابع آنلاین از سوی کاربران ارایه میشود بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و هم اکنون حدود ۷۰% از افراد، این نظرهای خودجوش آنلاین را به عنوان سومین مرجع قابل اعتماد برای تصمیم گیری میشناسند.
دوستان شما به حرفهایتان اعتماد دارند. نظرات خود را با آنها در اوستا به اشتراک بگذارید
ماهیت کاربردی این اپلیکیشن ایجاب میکند که افراد در زمینههای مختلف از جمله کسب و کارهای گوناگون (مانند رستوران، تعمیرگاه و ...)، محصولات گوناگون (مانند لوازم خانگی، کتاب و ... )، مکانهای مختلف (مانند موزه، پارک و ...) و رویدادهای گوناگون (مانند کنسرت، همایش و ...) بتوانند نظر بنویسند و یا نظر سنجی ایجاد کنند. از مزایای دیگر اوستا این است که افراد میتوانند با به چالش کشیدن کیفیت محصولات و برندهای مختلف صدای خود را به گوش تولید کنندگان و عموم جامعه برسانند که مسلما از مزایای زیادی برای جامعه برخوردار خواهد بود. از سوی دیگر تولید کنندگان، صاحبان مشاغل، هنرمندان، مولفین و ... نیز با شنیدن صدای مخاطبان شان میتوانند در جهت بهبود محصولات و ویژگیهای خود تلاش کنند.
با اوستا می توانید :
- ۱) نظر خود را راجع به هر محصول، کسب و کار، مکان و رویداد بیان کنید.
- ۲) با توجه به تجربهی خود به هر محصول، کسبوکار، مکان و رویداد از ۱ تا ۱۰ امتیاز دهید.
- ۳) برای دیدگاه دوستان خود کامنت بگذارید و آنها را لایک کنید.
- ۴) بنا بر نیاز، نظر دوستان خود را را درباره ی چند گزینه به شکل نظر سنجی دریافت کنید یا به زبان دیگر گزینههای خود را به رأی بگذارید.
- ۵) در نظر سنجیهایی که دوستانتان ایجاد کردهاند شرکت کنید و به تصمیمگیری آنها کمک کنید .
- ۶) افراد مختلف را به فهرست دوستان خود اضافه کنید تا از نظرات آنها و مطالبی که به اشتراک میگذارند با خبر شوید.
- ۷) اگر از جایی یا محصولی تجربهی خیلی خوبی داشتید، به دوستانتان نیز اطلاع دهید تا حتما آن را امتحان کنند یا بالعکس چنانچه تجربهی بسیار بدی از سرویس یا محصولی داشتید و خواستید که دیگران چنین تجربهای نداشته باشند نیز میتوانید دیگران را درجریان بگذارید.
اوستا صدای مصرفکننده را به گوش عرضهکنندگان کالا و خدمات میرساند
استفاده از اپلیکیشنی نظیر اوستا و به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان در طولانی مدت به همه ما کمک می کند تصمیمات آگاهانهتری هنگام خریداز یک کالا یا خدمات بگیریم و همچنین ارائه دهندگان این خدمات و کالاها را مجاب میکند تا کیفیت بهتری ارائه نمایند زیرا میدانند در صورت عدم ارائه خدمات و یا کالای با کیفیت، زیر ذرهبین مصرفکنندگانی هستند که جایی برای ابراز نارضایتی خود دارند. از سوی دیگر ارائه دهندگان خدمات و کالاهای با کیفیت مورد ستایش مردم قرار خواهند گرفت و از همین طریق شناختهتر و محبوبتر خواهند شد.
این اپلیکیشن هم اکنون در وبسایت اوستا و از طریق پلی استور برای همگان به صورت رایگان قابل دسترسی میباشد.
پایان رپورتاژ آگهی/
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.