خرید بلیت سینما از دیروز تا امروز

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در سال ۱۲۷۹ که مظفرالدین شاه دستگاه سینماتوگراف را به ایران وارد کرد، نمایش فیلم به عنوان تفریحی اشرافی برای ضبط زندگی زنان، مسافرت‌های شاه و غیره به خدمت انحصاری دربار درآمد.
تبلیغات

با شروع انقلاب مشروطه، نمایش فیلم جنبه‌ای مردمی پیدا کرد و در راستای ترویج افکار انقلابی و آزادیخواهانه به کار گرفته شد. از ساخت اولین سالن سینمای عمومی در سال ۱۲۹۱ تا راه‌اندازی پردیس‌های کوروش، ملت، آزادی و ... نمایش فیلم در ایران فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

از دورانی که سینما تنها مختص قشر محدودی از مردان و برای زنان ممنوع بود تا صف‌های طویل زنان و مردان پشت درهای سینماها، از گراند سینما تا عصر جدید، از دختر لر تا گوزن‌ها، از گنج قارون تا ناخدا خورشید، از سلطان قلب‌ها تا جدایی نادر از سیمین، از بلیت‌های ۵/۲ تومانی سال ۵۷ تا بلیت‌های اینترنتی ۱۲ هزار تومانی امروز، دسترسی مردم به سینما روز به روز تسهیل شده و افزایش پیدا کرده است. اگرچه هم‌چنان رشد تعداد سالن‌های سینما در کشور در طی ۴ دهه اخیر به نسبت افزایش جمعیت بسیار پایین بوده  با این حال امروز سینما به یکی از تفریحات عمده ایرانیان شهرنشین تبدیل شده است.

 راه دور نرویم. تا همین چند سال قبل تنها راه خرید بلیت سینما  مراجعه به دکه سینما یک یا دو ساعت قبل از شروع فیلم بود. گاهی تمامی بلیت‌ها چندین ساعت قبل از شروع نمایش به فروش می‌رسید و حتی رزرو تلفنی هم راه به جایی نمی‌برد.

اما امروز خرید بلیت سینما در سایت‌های اینترنی چنان رایج شده است که انتظار کشیدن در گرما و سرمای صف‌های سینما را به فراموشی سپرده‌ایم. البته به استثنای بهمن‌ماه هر سال که برای بلیت‌های کم‌یاب جشنواره فجر ساعت‌ها معطلی را به جان می‌خریم. و یا سه‌شنبه‌های نیم‌بها که برای خرید بلیت سینما راهی به جز مراجعه حضوری موجود نیست. درحال حاضر در سامانه‌های فروش بلیت سینما، بلیت بسیاری از سینماها قابل خریداری است.

اکثر سینماها در سایت‌های مستقل خود نیز امکان خرید آنلاین بلیت را به مخاطبان ارائه داده‌اند. در گیشه‌های اینترنتی، برای تهیه بلیت محدودیتی از نظر زمانی وجود ندارد. در هرساعت از شبانه روز می توانید فیلم، سانس و جایگاه صندلی موردنظر خود را انتخاب و بلیت آن را خریداری کنید. مزیت عمده خرید اینترتی بلیت سینما سهولت و صرفه‌جویی در زمان است.

 اما با مراجعه به بخش سرگرمی و فراغت در سایت دیوار، می‌توان بلیت سینماهای مدرن و مجهزی مانند کوروش، ملت و ... را بعضا تا نصف قیمت معمول نیز پیدا کرد.  زمانی که ناگهانی تصمیم می‌گیرید به سینما بروید اما ظرفیت‌ تمامی سانس‌ها تکمیل شده است به یاد داشته باشید عده‌ای هم به دلایل مختلف برنامه سینما رفتن  را کنسل کرده و می‌خواهند جلوی ضرر مالی خود را بگیرند. چنین مواقعی دیوار می‌تواند گزینه ای برای تهیه بلیت‌های لحظه آخری باشد. کافی است که فروش بلیت سینما را در سایت جست و جو کنید و از میان بلیت‌هایی که به فروش گذاشته شده، سانس و فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات