در گذشته داشتن شیشه بالابر به خودی خود عجیب بود؛ چه برسد به اینکه هر چهار شیشه مجهز به این امکان باشد. امکانات این خودرو لوکس و کلاسیک فرانسوی کمکم میان مردم شناخته شد. اتاق راحت، دسترسی به صندوق عقب، شتاب بالا، آرامش هنگام ترمزگرفتن آن را نه تنها به خودرو متناسب تبدیل میکرد، بلکه تا حدودی از حد انتظار نیز بالاتر بود. با این حال عمر این زانتیای پرطرفدار در ایران دو رقمی نشد. در جشن تولد ۱۰ سالگی این زیبای مغرور، شرکت سازنده (سیتروئن) اعلام کرد که تولید آن را متوقف کرده است. برای همین است که حالا عمر بعضی از زانتیاهای موجود در بازار به ۱۶ سال میرسد و خیال نکنید این ۱۶ سالگی باعث از کار افتادگی آنها یا مورد توجه نبودن در بازار شود. برای همین اگر شما شانس خرید یکی از آنها را در دهه هشتاد داشتهاید و حالا دیگر از تکراری بودن آن دلزده شدهاید هیچ نگران فروش آن نباشید. حالا هم شانس زیادی برای فروش خودرو زانتیا دارید. چراکه بازار همچنان تشنه زانتیاهای فرانسوی اصل است.
اگر برای فروش خودرویتان راهی بنگاه ماشین شدید توجه کنید که قدیمی بودن خودرو از ارزش آن نمیکاهد. پس گول عدد و رقمی را که در شناسنامه خودرویتان هست، نخورید. مهم دل است که زانتیای شما هرچه مسن باشد، اما باز دل جوانی دارد. ممکن است ثابت کردن این موضوع به بنگاههایی که تنها به سال تولید توجه میکنند کمی سخت باشد اما کوتاه نیایید. اگر همچنان بهخاطر سال تولید بر سر مال زدند، باید بگوییم که از همان ابتدا راه بهتری برای فروش زانتیا داشتهاید. راه دیگر مقابل روی شما فروش اینترنتی خودروی زانتیای شما است. هر قیمتی که مایل هستید میتوانید برای زانتیا خودتان تعیین و عکس آن را آپلود کنید. در مورد قیمت فروش اینترنتی این خودرو توجه کنید که قیمتی بیشتر از حد نرمال روی آن نگذارید. در بهترین حالت خودرو شما بیشتر از ۵۵ میلیون تومان ارزش ندارد. برای مثال زانتیایی را که تولید سال ۸۸ یا ۸۹ و زیر ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد باشد با این قیمت به فروش گذاشتهاند. در موارد خاصی اگر رنگ خودروی شما چیزی غیر از مشکی، سفید، نوک مدادی و نقرهای بود میتوانید به خاطر خاص بودن رنگ آن کمی به قیمت اضافه کنید.
برای عکس گرفتن از زانتیا و آپلود آن در سایتهای فروش خودرو سعی کنید امکانات و وجه ممیزه آن را نشان دهید. برای مثال اگر چوب اسکی دارید با گذاشتن آن در محفظهای که مناسب آن طراحی شده این قابلیت خودرو را نمایش دهید. فرمان خوش دست و تنظیم الکترونیکی آینههای این خودرو فرانسوی را هم نشان دهید. شیشههای باریک جلو زانتیا چهره هوسانگیزی برای عکاسی دارند؛ پس بیدقت از آن نگذرید. از عکسهای موجود در اینترنت هرگز استفاده نکنید؛ چرا که دیر یا زود به راحتی مشتری را نسبت به حرفهایتان بیاعتماد میکند. درباره کارکرد خودرو، شرایط بیمه یا خط خوردگیهای احتمالی آن هم توضیح دهید تا به این شکل کار را برای خودتان و مشتری واقعی راحتتر کنید. حالا فقط کافی است در خانه منتظر زنگ تلفن بمانید و بدون وارد کردن خللی در کار و زندگی روزمره ماشینتان را بفروشید.
پایان رپورتاژ آگهی/.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمیپذیرد.
نظرات