استراتژی لینک دهی برای وب سایت ها

سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
با خواندن مقاله اختصاصی شابش، استراتژی لینک دهی خود را توسعه دهید.
تبلیغات

وب سایت‌های مختلف امیدوارند با استفاده از عبارات کلیدی منطقه و شغل خود، در موتورهای جستجو دارای رتبه بالایی شوند. کار آنجا سخت می‌شود که قرار باشد این رقابت در یک بازار شلوغ آنلاین و با وب سایت‌های قدرتمند انجام شود. در این بازار رقابتی، در خیلی از موارد حتی دامین قدیمی و سئوی خوب هم ممکن است وب سایت شما را در صفحه اول موتورهای جستجو نشان "ندهد". اینجاست که اهمیت لینک دهی برای مشاوران املاک و دیگر وب سایت‌ها آشکار می‌شود.

از آنجا که شابش وب سایت تخصصی درج آگهی‌های املاک کشور است، این مقاله را به صورت اختصاصی برای مشاوران املاک تهیه کرده، اما برای تمامی وب سایت‌های دیگر نیز قابل تعمیم است.

مزایای لینک دهی

Link Building یکی از راه‌های موثر برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. شما با گرفتن لینک از سایت‌های معتبر، می‌توانید رتبه اعتماد یا Trust Rank سایت خود را در موتورهای جستجوی گوگل افزایش دهید تا در رتبه‌های بالاتر این موتورها نمایش داده شوید.

مزیت دومِ Link Building ترافیک بیشتر در سایت شماست. مسلما هر چه در سایت‌های پر بازدید معتبر اقدام به Link Building کنید، افراد بیشتری وارد وب سایت شما می‌شوند.

سایت‌های بزرگ ایران را رصد کنید و با برنامه‌ریزی و مذاکره، لینک وب سایت خود را از طرق مختلف در این سایت‌ها قرار دهید. مطمئن باشید نتایج خوبی خواهید گرفت.

شابش به شما پیشنهاد می‌دهد با رعایت نکات زیر یک Link Building مناسب را در سایت خود پیاده سازی کنید:

شابش

Link Building ابتدا با سایت خودتان شروع می‌شود

لینک‌های درون سایت و درون صفحات، اولین جایی است که Link Building در آن خودنمایی می‌کند. در حقیقت معماری سایت شما و لینک‌هایی که در مطالب خود به صفحات دیگر سایت‌تان می‌دهید، منجر به بازدهی بسیار خوبی در موتورهای جستجو می‌شود. اطمینان حاصل کنید مطالب اورجینالی که توسط سایت شما تولید شده‌اند، لینک‌هایش در صفحه اصلی قرار بگیرند، نه اینکه در صفحات آخر بلاگ شما دفن شوند.

به طور مثال ممکن است عکاس شما از فضای داخلی یک خانه لوکس در تهران عکس گرفته باشد، یا خبرنگار شما با مدیر یک آژانس املاک، مصاحبه‌ای اختصاصی برقرار کرده باشد. این مطالب اورجینال بوده و تنها در سایت شما نمایش داده شده‌اند، بنابراین باید لینک آنها در صفحه اصلی سایت‌تان قرار داده شود. با مراجعه به صفحه اصلی شابش می‌توانید بخش "آخرین مطالب" را در انتهای صفحه مشاهده کنید.

همچنین مطالب سایت شما باید در سریع‌ترین کلیک ممکن برای کاربران به نمایش در بیاید. یک کاربر باید با یک و حداکثر دو کلیک، متن و صفحه مورد نظر خود را در سایت شما پیدا کند، در غیر این‌صورت حوصله‌اش سر رفته و از سایت شما خارج می‌شود.

هنگام اتصال صفحات سایت به یکدیگر، از عناوین جذاب در "نام لینک" استفاده کنید تا کاربران ترغیب شده و روی آن کلیک کنند. شما باید در داخل متن عباراتی را که به صفحات دیگر سایت‌تان مربوط می‌شوند را پیدا کرده و با لینک کردن آنها منجر به کلیک در سایت خود شوید. به یاد داشته باشید سایت شما با مشاورین املاک در ارتباط بوده و شما باید تلاش خود را برای بازدید آگهی‌های خرید و فروشش خانه به کار بگیرید.

انجام مراحل بالا منجر به لینک‌سازی زنجیره وار در سایت شما شده و کیفیت صفحات شما را بالا می‌برد.

استراتژی لینک سازی خارجی

لینک‌دهی مساوی با رای‌گیری برای وب سایت‌تان است. هرچقدر بیشتر روی لینک شما کلیک شود و هر چقدر آگهی‌های خانه و ملک شما بیشتر بازدید شود، موتورهای جستجو درجه اعتماد بالاتری به سایت شما می‌دهند.

لینک دهی به سایت‌های فعال در حوزه املاک بسیار موثرتر از کانال‌ها و سایت‌های نامرتبط است. میزان جذب و اعتبار سایت‌ها با هم یکسان نیست و به همین دلیل در موتورهای جستجو هم ارزش یکسانی ندارند. درجه اعتماد سایت یا  Trust Rank، درجه صفحه یا Page Rank و همچنین میزان ارتباط آن سایت با شغل و حرفه شما، باید هنگام لینک‌دهی مورد توجه شما باشد.

شابش در زیر به چند نکته در خصوص کیفیت لینک‌های خارجی اشاره می‌کند:

1- در مسیرهای پر تردد لینک دهی کنید

وب سایت خود را در مسیرهای پر تردد اینترنت چه در ایران و چه در دنیا ثبت کنید. این سایت‌ها، بستر بسیار مناسبی برای لینک دهی است. برخی بسترها رایگان و برخی پولی‌ است. با توجه به با بالا بودن Page Rank و مرتبط بودن سایت مورد نظر با حوزه املاک، لینک دهی را آغاز کنید.

2-  برای سایت‌های دیگر محتوا تولید کنید

این روش یک روش زیرکانه است که بوسیله آن می‌توانید به سایت خود لینک دهی کنید. شما برای یک سایت محتوا تولید می‌کنید و در چند بخش از این محتوا، به سایت اصلی خود لینک‌دهی می‌کنید. این مسئله باعث می‌شود هر دو سایت از منافع مهمی بهره‌مند شوند.

3-  از طریق سایت‌های خبری مطرح شوید

با استفاده از محتوا و سئوی مناسب، مطلبی را با همکاری سایت‌های خبری چاپ کنید تا به شکل فوق العاده‌ای در میان کاربران مطرح شوید. البته نباید فراموش کنید بازدهی و اعتبار سایت‌های خبری را خوب بررسی کنید تا نتیجه مناسبی را در انتها دریافت کنید.

شابش

4- میزان موثر بودن لینک دهی خود را امتحان کنید

زمانی‌که شما شروع به لینک‌دهی داخلی و خارجی می‌کنید، خیلی مهم است نتایج این لینک دهی را به صورت محسوس مورد سنجش قرار دهید. میزان بازدید از طریق لینک به صورت ماهانه و مشاهده میزان کلیک از سایت‌های متفاوت می‌تواند یک گزارش کامل برای سرمایه گذاری آینده شما باشد. Google Analytics یکی از این ابزارهای مفید است. این ابزار را روی وب سایت خود نصب کرده و جزئی‌ترین گزارشات را مشاهده کنید.

برای مشاهده مقالات بیشتر به بلاگ شابش به آدرس www.shabesh.com  مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات