معرفی جدیدترین ویژگی ها و پیشرفت های تکنولوژی در صنعت دوربین مداربسته

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
چند سالی است که دوربین مداربسته به یکی از نیازهای اساسی برای تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم در کلیه سازمان‌ها، شرکت‌ها، مراکز خرید، کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها تبدیل شده است.
تبلیغات

در این مطلب برخی از جدیدترین ویژگی‌های کاربردی و پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه دوربین مداربسته را معرفی می‌کنیم.

۱.کیفیت تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه

کیفیت تصویر، اولین و مهمترین ویژگی یک دوربین مدار بسته است که شما با آن مواجه خواهید شد و تاثیر بسیار زیادی در رضایت نهایی شما از محصول دارد. نسبت به دوربین‌های آنالوگ نسل قبل، دوربین‌های تحت شبکه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، از کیفیت تصویر بسیار بهتری برخوردار هستند. دوربین‌هایی با کیفیت تصویر 2 و 4 مگاپیکسل در حال حاضر جزو محصولات پرفروش بازار هستند. همچنین برای مواردی که نیاز به کیفیت تصویر بالاتر وجود دارد، دوربین‌هایی با کیفیت تصویر 4K و بالاتر نیز روانه بازار شده‌اند.

۲. ویژگی‌های هوشمند

با استفاده از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، شما می‌توانید از ویژگی‌های هوشمندی مانند موارد زیر بهره ببرید:

  • تشخیص چهره
  • عبور از خط
  • تشخیص ورود به محدوده غیرمجاز
  • شمارش افراد
 دوربین مداربسته هوشمند

 این ویژگی‌های کارآمد که استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده است، به افزایش موارد زیر کمک می‌کنند:

  • ضریب امنیتی با صدور آلارم‌های هوشمند
  • بررسی سریع‌تر رویدادهای اتفاق افتاده
  • مدیریت بهتر منابع انسانی بر مبنای گزارشات هوشمند خروجی از دوربین

برای مثال، برای پیدا کردن فیلم حادثه‌ای در بازه زمانی 30 روزه، شما باید تمام فیلم‌های مربوط در این بازه زمانی را جستجو کنید. اگر فیلم‌های کارآمد هر روز را 8 ساعت در نظر بگیریم و البته مشاهده فیلم‌ها را با سرعت 4 برابر سریع‌تر رو به جلو فرض کنیم، باید برای مرور این فیلم‌ها 60 ساعت زمان صرف کنید که البته در این شرایط احتمال بروز خطا در بررسی فیلم‌ها از سوی بیننده بسیار زیاد است. اما در صورت استفاده از دوربین‌های هوشمند، می‌توانید تنها با بررسی آلارم‌های هوشمند ثبت شده توسط دوربین، به راحتی و بدون اتلاف وقت، به نتیجه مورد نظر دست یابید.

۳. فشرده سازی تصاویر

استفاده از کدک‌های فشرده سازی در سیستم‌های نظارت تصویری موضوعی بسیار مهم و حیاتی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای ذخیره تصویر یک دوربین تحت شبکه با کیفیت 2 مگاپیکسل در 24 ساعت، بدون استفاده از کدک فشرده سازی، چیزی در حدود 3000GB است. این فضا فقط برای ذخیره سازی یک دوربین در طول یک شبانه روز است، در شرایطی که اغلب، تعداد دوربین‌های بیشتری برای حفاظت از محیط مورد نیاز است؛ در نتیجه، در چنین حالتی، تقریبا  ذخیره سازی تصاویر همه دوربین‌ها غیرممکن خواهد بود.

در حال حاضر، اکثر تولید کنندگان دوربین مداربسته، از کدک فشرده سازی H.264 استفاده می‌کنند که پهنای باند و حجم ذخیره سازی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. اما به دلیل سرعت خیره کننده رشد کیفیت تصاویر، قطعا این تکنولوژی نیز راهکار نهایی حل نیازهای کاربران نخواهد بود. به همین دلیل در کنار افزایش کیفیت تصاویر، کدک های فشرده سازی نیز به‌روزتر و کامل‌تر شده‌اند. جدیدترین کدک فشرده سازی در صنعت سیستم‌های نظارت تصویری، H.265  است که نسبت به کدک H.264 پهنای باند مصرفی دوربین را 50 تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

۴. Wide Voltage Range

نوسانات برق یکی از چالش‌های معمول دستگاه‌های الکترونیکی و همچنین پروژه‌های دوربین مداربسته است. معمولا پایداری دوربین‌های مداربسته در برابر نوسانات ولتاژ برق 10± درصد از حد استاندارد است. اما حالا، دوربین‌های Uniview بر اساس اعلام رسمی کمپانی، تا 25± درصد از حد استاندارد در برابر نوسانات برق پایداری کارکرد دارند و البته در تست‌های انجام شده در نمایشگاه ایپاس و پروژه‌های واقعی، دوربین‌ها در برابر نوسانات برق تا 50± درصد از حد استاندارد نیز بدون وجود مشکل به کار خود ادامه دادند.

۵. افزایش متراژ انتقال برق و تصویر در بستر کابل‌های شبکه

دوربین مداربسته PoE

بر اساس استانداردهای IEEE 802.3af و IEEE 802.3at، با استفاده از کابل شبکه، شما می‌توانید حداکثر 100 متر بین دستگاه NVR و دوربین مداربسته خود برق و تصویر (PoE) را بر بستر این کابل انتقال دهید. اگر مسافت مورد نیاز بیش از 100 متر باشد، ناچار به خرید تجهیزات اضافه مانند سوئیچ یا تقویت کننده خواهید بود. اما Uniview با تکنولوژی جدید و اختصاصی خود، امکانی را فراهم کرده است که با استفاده از دستگاه NVR و دوربین مداربسته Uniview می‌توانید تا مسافت 300 متر بدون نیاز به تجهیزات جانبی، برق و تصویر را بر بستر کابل شبکه (CAT6) انتقال دهید.

 ۶. Starlight

 فیلمبرداری رنگی دوربین مداربسته در شب

در حالت عادی، شب هنگام، دوربین مداربسته، با استفاده از نور نامرئی مادون قرمز، تصویر سیاه و سفید از محیط نمایش می‌دهد. حال Uniview با معرفی تکنولوژی پیشرفته Starlight در دوربین‌های خود، امکان نمایش تصویر رنگی و با کیفیت بالا، در شب و با نور فوق العاده کم (لوکس 0.001) را فراهم کرده است که باعث افزایش چشمگیر ضریب امنیت محیط شما در این ساعات خواهد شد.

۷. طراحی قدرتمند

 طراحی صنعتی دوربین مداربسته

توجه به جزئیات در طراحی و ساخت و بهره برداری کاربردی از تکنولوژی‌های روز، پایداری کیفیت و طول عمر یک دوربین مداربسته را تضمین می‌کند.

استفاده از LEDهای نسل سوم ساخت کمپانی OSRAM آلمان، یا طراحی بدنه با استانداردهای IP67 و IK10 که در برابر نفوذ آب، گرد و غبار و البته ضربه کاملا مقاوم است. همچنین استفاده از شیشه‌هایی با فناوری اختصاصی ثبت شده Uniview که طول برد مادون قرمز را کاهش نمی‌دهند و از جمع شدن حشرات در جلوی دوربین، در شب، جلوگیری می‌کنند از جمله استفاده از تکنولوژی‌های روز در طراحی و ساخت دوربین‌های Uniview است.

۸. تطبیق پذیری با شرایط آب و هوایی

تطبیق پذیری دوربین مداربسته با شرایط آب و هوایی مختلف مانند سرما یا گرمای شدید، یکی از نیازهای مصرف کنندگان برای محیط‌های خاص است. تمامی دوربین‌های Uniview در شرایط محیطی 40- درجه تا 70+ درجه سانتی گراد بدون نقص کار می‌کنند.

UNIVIEW

Uniview یکی از شرکت‌های پیشروی جهان در عرصه تولید سیستم‌های نظارت تصویری (دوربین مداربسته تحت شبکه، دستگاه NVR) است. Uniview پیش از شروع فعالیت به عنوان شرکتی مستقل، زیرمجموعه شرکت Huawei چین و سپس HP آمریکا بوده و در نهایت با سرمایه گذاری شرکت Bain Capital آمریکا به صورت مستقل فعالیت‌های خود در این صنعت را ادامه داده است. بر اساس گزارش‌های IHS، IPVM و... Uniview یکی از ۱۰ شرکت برتر جهان در این صنعت است. امکاناتی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شد، تنها بخشی از ویژگی‌های کاربردی محصولات Uniview هستند.

"فن آوران امن یاشار" نماینده انحصاری Uniview در ایران است و محصولات این شرکت با 2 سال گارانتی تعویض “یونیک عرضه شده‌اند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات