اکشن کم 4k شیائومی، رقیب قدرتمند گوپرو

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شیائومی در چند سال اخیر به سرعت جای خود را در بازار محصولات دیجیتال پیدا کرده است.
تبلیغات

آنچه این برند را از سایر رقبا متمایز می‌کند کیفیت بسیار بالا و در عین‌ حال قیمت پایین محصولات شیائومی است. کمپانی Yi Technology یکی از شرکای تجاری Xiaomi و تولید کننده انواع دوربین از جمله دوربین‌های Action Camera است.

دوربین‌های ورزشی که با نام Action Camera هم شناخته می‌شوند دوربین‌هایی سبک و کوچکی هستند که به راحتی قابل حمل بوده و همواره می‌توان آن‌ها را در سفر یا هر تفریح دیگری همراه داشت. دوربین‌های ورزشی مناسب‌ترین گزینه برای فیلمبرداری از فعالیت‌های پر تحرک، فیلمبرداری زیر آب و ثبت تصاویر در انواع ورزش‌ها هستند. ضمن اینکه تجهیزات جانبی مختلف این دوربین‌ها، نصب آن روی هر سطح و در هر شرایطی را ممکن می‌‌کنند.

نسخه اول دوربین ورزشی Yi Action با مشخصات خوب خود به سرعت تبدیل به رقیبی جدی برای دوربین‌ ورزشی Gopro شد. مخصوصا که به واسطه قیمت پایین، خرید آن برای هر سطحی امکان‌پذیر شده بود. امسال کمپانی Yi، نسخه‌ی دوم و به‌روز شده‌ی دوربین ورزشی خود با نام Yi 4K Action Camera را معرفی کرد. Yi 4K Action پا به بازار گذاشته است تا با مشخصات قابل توجهی که دارد، تمام رقبا از جمله رقیب اصلی خود یعنی Gopro Hero 4 Black را از صحنه خارج کند.

دوربین شیائومی

طراحی و ساخت

جدیدترین دوربین شیائومی اگرچه مثل نسل قبلی شکل مکعب مستطیلی خود را حفظ کرده اما لبه‌های آن کمی خمیده‌تر شده است. در جلوی دوربین علاوه بر لنز، یک LED برای نمایش میزان شارژ باتری قرار دارد که بسته به میزان باتری رنگ آن تغییر می‌کند.

مهم‌ترین تغییر که اتفاقا برگ برنده Yi Action 4K نسبت به Gopro Hero 4 Black است مجهز شدن آن به یک نمایشگر 2.19 اینچی لمسی است. بالای دوربین به دکمه پاور اختصاص یافته است که به عنوان شاتر هم می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین دو میکروفن برای ضبط صدا با کیفیت استریو و یک اسپیکر در کنار آن قرار دارد.

مشخصات فنی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دوربین Yi 4K شیائومی را در رده‌ی بهترین دوربین‌های اکشن بازار قرار می‌دهد قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4k و نرخ 30 فریم در ثانیه است. در این دوربین از پردازشگر تصویر Ambarella A9SE75 که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پردازشگر Gopro Hero 4 Black به شمار می‌رود، استفاده شده است. این پردازشگر توان پشتیبانی از کُدک ویدیویی پیشرفته H.264 که یکی از رایج‌ترین قالب‌های مورد استفاده برای ضبط ویدیو با وضوح بالا است را دارد. همچنین امکان تصحیح اعوجاج که در لنزهای زاویه باز دیده می‌شود را دارد. به توانایی‌های این پردازشگر باید قابلیت استبیلایزر الکتریکی و ضبط صدا به شکل استریو را اضافه کرد.

Yi Action Camera 4K از سنسور تصویر پیشرفته‌ی Sony IMX377 بهره می‌برد. این سنسور جدید در مقایسه با سنسور نسخه اول این دوربین توان ضبط تصویر با رزولوشن بالا و میزان مصرف باتری کمتر را دارد و تصاویر 4K را با وضوح بالا و رزولوشن 3840*2160 ذخیره می‌کند. همچنین سنسور Sony IMX377 این توانایی را به دوربین ورزشی شیائومی داده است که تصاویری روشن، واضح و با جزئیات دقیق را حتی در نور کم ثبت کند.

نباید فراموش کرد که شیائومی در طراحی لنز این دوربین از 7 لایه شیشه و دیافراگم 2.8 استفاده کرده است. این لنز با زاویه دید واید 155 درجه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد باعث می‌شود که بتوانید با نمایی باز فیلمبرداری و عکاسی کنید و هیچ سوژه‌ای را از دست ندهید.

دوربین اکشن

نمایشگر و حالات مختلف تصویربرداری

دوربین جدید شیائومی به یک نمایشگر 2.19 اینچی Retina با رزولوشن 640*360 پیکسل و 330ppi مجهز شده است. این نمایشگر از تکنولوژی Gorilla Glass بهره می‌برد که باعث می‌شود در برابر خط و خش محافظت شود. علاوه بر مشاهده تصاویر در این نمایشگر، می‌توان تنظیمات مختلف دوربین را از طریق آن انجام داد. باید اشاره کرد که این نمایشگر لمسی Retina شارپ‌ترین تصویر را در بین نمایشگرهای دوربین‌های اکشن دارد و با تنظیم میزان روشنایی آن حتی زیر نور آفتاب هم تصویر واضحی ارائه می‌کند.

کیفیت فیلمبرداری دوربین Xiaomi YI Action Camera 4K می‌تواند از بالاترین کیفیت ممکن یعنی 4K/30fps تا 480p/240fps انتخاب شود. رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده توسط Yi 4K کاملا زنده هستند و شارپنس تصویر مخصوصا در کیفیت 4K فوق‌العاده است. همچنین فوکوس دوربین در حین فیلمبرداری و تکان‌های زیاد به خوبی ثابت باقی می‌ماند.

یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی این دوربین فیلمبرداری Slow Motion است. Yi 4K فیلمبرداری Slow Motion را با کیفیت HD و نرخ 240 فریم در ثانیه انجام می‌دهد که شما را قادر خواهد کرد سریع‌ترین اتفاقات و فعالیت‌ها را هم با کیفیت فوق‌العاده‌ای ثبت کنید.

علاوه بر این‌ها باید به عملکرد قابل توجه دوربین جدید شیائومی در نور کم هم اشاره کرد. Yi Action 4K عملکرد بسیار خوبی در ثبت تصاویر در نور کم دارد که آن را بین تمام دوربین‌های اکشن متمایز می‌کند.

دوربین اکشن

باتری

مجهز شدن دوربین به نمایشگر نیاز به باتری با ظرفیت بیشتری دارد. به همین دلیل شیائومی ظرفیت باتری را نسبت به نسخه قبلی افزایش داده است. YI Action Camera 4K مجهز به یک باتری 1400 میلی‌آمپری شده است. این باتری مثل نسخه قبلی از طریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود و با یک بار شارژ کامل تا 2 ساعت توان فیلمبرداری با کیفیت 4K/30fps را دارد.

اتصالات

Yi 4K به یک چیپست وای‌فای BCM43340 مجهز شده است که امکان اتصال تلفن همراه به دوربین را روی دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی با سرعت انتقال تصویر تا 30Mbps فراهم می‌کند. همچنین این دوربین برای اتصال به ریموت کنترل از بلوتوث نسخه 4 بهره می‌برد. در کنار این‌ها یک درگاه میکرو USB نیز در کنار دوربین قرار گرفته است که وظیفه‌ی شارژ باتری را بر عهده دارد.

اپلیکیشن

Yi 4K Action  از یک اپلیکیشن اختصاصی برای اتصال دوربین به تلفن همراه شما بهره می‌برد. شما از طریق این برنامه می‌توانید تنظیمات مختلف دوربین را تغییر داده و فیلم‌ها و عکس‌های ضبط شده را مشاهده کنید و در صورت نیاز به تلفن همراه خود انتقال دهید.

اپلیکیشن این دوربین برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس است و دستگاه شما از طریق وای‌فای به آن متصل می‌شود.

مقایسه Gopro Hero 4 Black و Yi 4K Action Camera

دوربین اکشن

قیمت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به محبوبیت شیائومی کمک کرده، قیمت بسیار مناسب محصولات این کمپانی است. اولنز به عنوان وارد کننده این محصولات در ایران سعی دارد این دوربین جدید را با مناسب‌ترین قیمت ممکن در دسترس مشتریان قرار داده و در تمامی مراحل پاسخ‌گوی سوالات و اشکالات آن‌ها باشد. در نتیجه به تمام برتری‌هایی که دوربین Yi Action 4K نسبت به سایر دوربین‌های ورزشی دارد باید قیمت مناسب دستگاه و تجهیزات جانبی را هم اضافه کرد.

دوربین اکشن

جمع بندی

دوربین اکشن شیائومی Xiaomi YI Action 4K برای رقابت با یکی از بهترین دوربین‌های اکشن دنیا یعنی Gopro Hero 4 Black وارد بازار شده است. این دوربین با قابلیت فیلمبرداری 4K/30fps، مجهز شدن به یک نمایشگر لمسی 2.19 اینچی، عملکرد بهتر در نور کم نسبت به دوربین گوپرو و لرزشگیر تصویر قوی، یک دوربین ورزشی فوق‌العاده با قیمت عالی است. اگر در فکر ارتقای دوربین ورزشی خود هستید یا قصد خرید اولین دوربین ورزشی و ورود به دنیای جذاب این دوربین‌ها را دارید، Yi 4K قطعا گزینه مناسبی برای شما بوده و از طریق فروشگاه اینترنتی اولنز قابل تهیه است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات