ایده بدهید؛ حمایت دریافت کنید

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
احتمالا بارها برای شما اتفاق افتاده است که به خبر موفقیت یک طرح یا ایده‌ی نو برخورد کرده‌اید؛ ایده‌ای که شاید پیش از این به ذهن خودتان هم خطور کرده اما عوامل متفاوتی مانع از آن شده است که ایده خود را پیگیری کنید و پا در مسیر راه اندازی یک کسب و کار بگذارید.
تبلیغات

عوامل موثر در تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق بسیار متفاوت هستند، از انگیزه و همت فردی گرفته تا پارامترهای اقتصادی جامعه و ...

شاید این سوال پیش بیاید که ایران عزیزمان که دارای شمار بالایی از فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی است و به عبارتی رتبه سوم را در بین کشورهای دنیا از این حیث داراست؛ کجای معادلات جهانی راه اندازی کسب و کارهای نوپا که اصطلاحا به آنها استارتاپ می گویند قرار دارد!

با توجه به ظرفیت های بومی و تعداد بالای جوانان تحصیل کرده ایرانی، به نظر می‌رسد کشورمان محیط مناسبی برای رشد استارتاپ‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان است. در این میان اما این کسب و کارهای نوپا با مشکلات متعددی از آموزش های لازم تا حمایت مالی و معنوی مواجه‌اند. بنابراین وجود یک پایگاه فن آفرینی که بتواند پاسخگوی نیازهای استارتاپ ها بوده و به توسعه این شکل از کارآفرینی دانش بنیان کمک کند، ضروری به نظر میرسد.

مرکز فن آفرینی نوتک یکی از پایگاه‌هایی است که با چنین هدفی شکل گرفته است. رسالت مرکز فن آفرینی نوتک حمایت از تیم‌ها و کسب و کارهای نوپا است، تا آنها را توانمند کند و در معرفی آنها به دنیا کمک کند و علاوه برآن به آنها یاری برساند تا با استفاده از این مزیت‌ داخلی، به بازارهای جهانی راه یابند.

نوتک به این صورت از ایده‌ها و برنامه‌های شما حمایت می‌کند:

– آموزش تخصصی و فشرده در ایران و آلمان

– سرمایه گذاری تا ۸۰ میلیون تومان در طرح های منتخب

– ۱۲ ماه حضور در محیط کار حرفه ای

نوتک

اتفاق خوب دیگر که از حمایت‌های اصلی نوتک به حساب می‌آید، دوره توانمندسازی برای طرح‌هایی است که بازار ملی یا بین المللی را هدف قرار داده‌اند. این گونه طرح‌ها پس از دوره پیش شتابدهی که به مدت چهل و پنج روز در تهران برگزار می‌شود، برای یک دوره آموزشی فشرده به مدت بیست و یک روز به آلمان می‌روند.

خوب است بدانید که هر چند کلیه فعالیت‌های فنی تیم در فضای کار مناسبی که در نظر گرفته شده است صورت می‌پذیرد، اما طرح‌هایی که امکان جذب مخاطب بین‌المللی داشته باشند، فرصت دارند تا یکی از اعضای تیم خود را که به بحث توسعه بازار و جذب مخاطب می‌پردازد، در دفتر آلمان مستقر کنند. پس از پایان دوره توانمندسازی، تمام کسب و کارهایی که پس از یک سال شکل گرفته‌اند، در قالب دو رویداد در ایران و آلمان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه می‌شوند.

اگر قصد دارید در این رویداد شرکت کنید و امکان ورود به طرح توانمندسازی را برای ایده و گروه‌تان محک بزنید، به وب‌سایت نوتک(know-tech.ir) مراجعه فرمایید.

توجه داشته باشید فقط تا ۱۵ مرداد فرصت دارید تا ایده خود را ثبت کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات